Even een lekker luchtig zwijmeltopic! Ik wacht nog steeds op mijn officiële aanzoek, maar kan heerlijk genieten van andermans verlovingsverhalen, dus vertel: hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?
De eerste twee keer waren we jong en onbezonnen en dronken. Het was het einde van een feestje en ineens ging hij op zijn knieën. Mensen maakten foto's en klapten. Ik zei: "Doe normaal, je ben bezopen." En later, toen we ons omkleedden om naar bed te gaan, ging hij weer op zijn knieën. Ik dacht eerst dat hij gevallen was, maar het was dus een tweede poging tot een huwelijksaanzoek. Ik zei: "Doe maar een keer als je een ring hebt en niet de hele avond hebt lopen kantelen". En toen vroeg hij het een maandje later nog een keer, op Lowlands. In rozig licht van een ondergaande zon, terwijl we samen op een opengeknipte vuilniszak zaten
Echt enorm romantisch: Op de bank zittend, Na overleg over onze hypotheek. Man: "het is wel handig als we gaan trouwen, dus... wat is je antwoord?" ik "Eh, is dit een aanzoek?" 6 weken later zijn we getrouwd Wel een super romantische trouwdag gehad, met dichtbij familie, kasteeltje, iedereen bleef slapen, mooie jurk, mooi pak! Geweldig weekend.
Tijdens een weekendje weg kwam ik uit de badkamer en stond de hele kamer vol met kaarsjes. En toen ging hij met een toespraakje op zijn knieeen.
Net als een vriendin van mij, die had te veel gegeten en lag lekker charmant met dr broek opengeknoopt op de bank uit te buiken, toen haar vent besloot om de grote vraag te stellen en op zijn knieën te gaan, echt hilarisch!
In een park, man had drinken en wat te eten mee genomen. En onze boeken, dus we zaten lekker te lezen in de zon op een kleedje. Begint ie ineens door mijn boek heen te kletsen, over kinderen krijgen en trouwen etc. Hij was alleen vergeten dat ik tijdens lezen echt niemand meer hoor, dus ik antwoordde iets vaags: oh ja, leuk Toen heeft ie maar even mijn boek weggelegd en het nog een keer gevraagd Daarna kreeg ik een ring van hem, en een lekker glas champagne.
Niet. Ik was te ongeduldig en ben zelf op mn knieeen gegaan toen ik genoeg moed had ingedronken haha en natuurlijk zei hij ja. Paar maanden later was ik zwanger en toen maar besloten ook snel te trouwen en dat hebben we met 23 weken zwangerschap gedaan. En dat is inmiddels ruim 6jaar terug
Haha nou we gingen daarvoor (had hij uitgezocht) uiteten en hij deed een beetje zenuwachtig en dronk echt veel wijn. Doet hij nooit maar ik dacht nou ja best, trek die extra fles maar open hoor Bleek later dat hij die ring al steeds in zijn zak had en het tijdens het eten wilde doen in het restaurant maar daar vond hij het toch wat te heftig en druk en besloot dus het in de hotelkamer te doen
We gingen op vakantie naar New York. Hij had op A4 papier elke keer 1 letter gezet die ik op verschillende highlights moest vashouden (elke highlight een andere letter). Hij had gezegd dat er onze naam afkorting in NY kwam te staan voor een filmpje en nog wat extra letters nodig had voor het geval dat. Ik had natuurlijk niks door. Bij thuiskomst had hij al onze familie en vriendje uitgenodigd om ook de beamer ons ny filmpje te bekijken. En met alle letters achter elkaar bij elke highlight stond er mijn naam wil je met mij trouwen? En ging hij op zijn knieën voor alle familie en vrienden met een prachtige ring
Op Tweede Kerstdag na een dagje Antwerpen vroeg hij het terwijl ik op de bank zat. Hij was zo zenuwachtig dat hij helemaal vergat op zijn knie te gaan.
Ik weigerde in Venetië in een gondel te gaan omdat ik het echt veel te duur vond. Belachelijk duur zelfs. Man bleef aandringen en uiteindelijk stemde ik ermee in. Zegt ie in die gondel; ‘weet je waarom ik nou perse in dit ding wilde?’ Zeg ik al snauwend (echt nog heel pissig); ‘nou???’ Zegt ie: ‘ omdat ik wilde vragen of je met me wil trouwen...’ Ik schaamde me diep. Het was ook geen goede voorbode. We zijn na 5 jaar huwelijk en een relatie van 17 jaar gescheiden...
Na 7 maanden relatie midden in de nacht, we waren allebei niet bepaald nuchter. Daarna bleek hij het toch te menen, maar ik geloofde hem niet helemaal. Het lag in de lijn van verwachting, maar ik geloofde hem pas nadat hij het zijn ouders in mijn bijzijn vertelde . De ring had ik eigenlijk al gekregen toen we 6 maanden samen waren, en met het huwelijk zelf heb ik er twee gekregen. Eentje die bij zijn gladde ring past, en een met diamanten .
Haha ohh wat erg! Zou ook echt Iets voor mij zijn om heel die verrassing te vergallen. Verdrietig dat het zo eindigde
Ik heb mijn man toendertijd gevraagd. Na 2 pogingen van mijn man (1x tijdens tuinieren met een gesnoeide roos en 1x na t douchen in zn boxer) die ik afsloeg in de zin van, doe t dan serieus, heeft hij het niet meer gedaan . Ik heb net voor zijn verjaardag een fondanttaart gemaakt met de tekst "wil je met me trouwen". Op zijn verjaardag heb ik met de 2 oudste een pad van rozenblaadjes gemaakt van de slaapkamer tot aan de woonkamer met kaarsjes en al. Eerst kreeg hij ontbijt op bed, daarna had hij zoiets van, wat ligt hier allemaal. Pad gevolgd naar de woonkamer en daar stond de doos. Hij maakte hem open en hij begin spontaan een lachbui te krijgen . Eerste reactie was, wat is dit, jij...romantisch??? (Ik ben een gevalletje alles behalve romantisch) Daarna natuurlijk volmondig JA. Na 5 jaar kan hij er nog een lachbui om krijgen. Niet om de aanzoek, maar op de manier die hij totaal iet verwacht had
Ach het heeft zo moeten zijn. Het uiteindelijk niet kunnen krijgen na een zware MMM heeft ons ons huwelijk gekost. Maar ik ben nu met nieuwe man moeder geworden (op de natuurlijke manier) van 2 kindjes en exlief heeft met nieuwe vrouw ook een kindje gekregen. We matchen niet zeiden ze ooit in het ziekenhuis...
Bovenop de Eiffeltoren met een fotoboekje met teksten ipv een ring. Ik met mijn rug stijf tegen de muur aan, want wat is het daar hoog!!!
Tijdens een privé concert in het reuzenpad op hét festival in Venlo. Op het hoogste punt vroeg hij mij te huwelijk. Hij kon zich geen grotere ring bedenken.... De echte ring kreeg ik een paar weken later hihi