Buikpijn en bloed

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Confidence, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Hallo VK,

Ik ben morgen denk ik 7 weken zwanger (mbv IVF)
    Nu had ik dinsdag een beetje helder bloedverlies ( 2 euro munten groot in inlegkruisje)
    Ik kreeg ook wat buik en rug pijn ( rug kan ook van dag werken komen)
    Ik mocht toen meteen naar de verloskamers om een echo te maken
    Daar zagen ze een kloppend hartje en de oorzaak voor het bloed vonden ze niet
    Nu zou je zeggen dit stelt me gerust, maar dat zeker niet
    Woensdag weer rond dezelfde tijd `s middags had ik weer wat helder bloed, iets minder dan de dag ervoor
    Weer buikpijn, geen krampen maar menstruatiepijn Echt zeurend

Nu ben ik de hele week al misselijk geweest `s morgens, maar vandaag was dat maar heel even
    echt anders dan de andere dagen

Wat denken jullie van het bloedverlies en de buikpijn?
    en kan je echt zo denken dat als het hartje klopt dat dat iig een goed teken is?
    En wat denken jullie over het 1 dagje minder misselijk zijn?

Dank voor jullie antwoord

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Confidence,

wat spannend allemaal! Het wel of niet misselijk zijn zegt niets, dat voorop gesteld. Een kloppend hartje is inderdaad een goed teken en ook dat ze geen mogelijke oorzaak voor het bloedverlies vonden. Meestal is het dan een vaatje in de baarmoedermond dat is geknapt. Dit kan zomaar gebeuren of door moeizame ontlasting, of door gemeenschap, maar ook dor drukte op bv je werk. Hier heeft het kindje dan geen last van, maar is wel schrikken voor jou. Zeker als je lichaam er ook nog bij aangeeft dat je rustig aan moet doen dmv krampjes. Als het nu nog vaker voorkomt, kun je in overleg met je werkgever ook eens kijken of je een paar daagjes thuis kunt blijven om te zien of het dan minder wordt. Je lichaam moet gewoon echt even wennen aan de zwangerschap. Blijft natuurlijk wel spannend, want zeker nu krijg je geen garanties en het kan echt nog meerdere kanten op, maar trek op tijd aan de bel en weet dat een kloppend hartje wel echt een goed teken is.

Groetjes Brigitte

3. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Dankjewel Brigitte
    ik was vanmorgen ook weer overstuur, dacht echt, doordat ik bijna niet misselijk was, het voorbij was
    maar de gyn op de IVF afdeling stelde me gerust
    bij de echo zagen we weer ons kleine minimensje van 1 cm groot met kloppend hartje
    Ik ga het langzaam toch geloven al blijft de angst aanwezig

Zij legde me ook uit, dat het meer of minder hebben van klachten niks zegt, dus dat is fijn
    overigens toen ik het ZH uitliep en alle spanningen van me af waren, werd ik acuut misselijk, hahaha

Echt nogmaals bedankt voor je snelle antwoord

Deel Deze Pagina