Wonderolie?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Janneke1982, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft er ervaring met wonderolie?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Heeft geen nut. Behalve dat je je helemaal leegsch*t incl krampen.
    ALS het een bevalling al op gang brengt dan was dit zonder dat spul ook wel gebeurd. Bevalling was dan sowieso binnen paar uur begonnen.
    Hetzelfde verhaal als ananas, bitter lemon, sex enz.

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Laatst ook al een heel topic geweest over wat iedereen geprobeerd had, toen heb ik ook al aangegeven, ook al was niet iedereen het met me een ;) dat ik het nooit zo gebruiken. Het spul komt van de über giftige rinicus communis (wonderboom). Je gaat er vreselijk van aan de dunne, van die rommel, en dat kan weeën veroorzaken, maar ook een beeb die in het vruchtwater poept :)

Iedereen moet t natuurlijk zelf weten, maar ik zo t risico never nooit willen lopen, het is rommel!

Kijk eens op wonderboom, wonderboom en wonderolie op google of wikipedia ;)

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Tja......
    Er is daar ook uitgelegd dat er zoveel goede "medicijnen" gemaakt worden van giftige planten..
    Plant kan wel giftig zijn maar de rest bij goede bereiding niet. Aardappels komen ook van en giftige plant, sushi is van kogelvis die ook een dodelijk deel in zich heeft enz. Dat het gebruikt word om smeer of motorolie van te maken, betekend niet dat je ook smeerolie drinkt;) Wonderolie op zich is gewoon VEILIG. Ken genoeg mensen die dit voor stoelgang gebruiken. Al jaren en die leven ook nog.
    Gevraagd aan de vlos en gyn en die gaven aan dat het spul gewoon veilig is. Alleen de
    Buikkrampen en leegloop zijn niet prettig.
    Poepen van baby in vruchtwater is ook nergens bewezen. Er zijn genoeg mensen die het spul niet innemen en waarbij kind ook in vruchtwater heeft gepoept. Diegene die het gebruikt hebben ken ik er geen waarbij dit is gebeurd. En dan nog, dat zou betekenen dat dit bij een goede buikgriep of weeen ook kan gebeuren. Die kans is ook niet groot.
    Bij een inleiding gaat de bevalling vaak ook heftig door de weenopwekkers en dawr gaat kind ook niet van schrik in vruchtwater poepen. Grote onzin dus.

5. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    3 zwangerschappen gehad maar nog nooit zoiets geprobeerd het kindje komt pas als het er klaar voor is dus eventjes geduld nog

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Mijn verloskundige heeft me nadrukkelijk afgeraden om wonderolie te gebruiken. De andere middeltjes (ananashart, bitter lemon en sex) mocht ik naar hartelust proberen maar of ik asjeblieft van de olie af wilde blijven. Je schijt je helemaal leeg, houdt er giga pijn in je buik aan over en het als het al werkt had het ook zonder vanzelf op gang gekomen die dag. Dus alleen jezelf kwellen is het resultaat.

7. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt niet al te best. Ik was eff benieuwd want ik hoor er juist veel goede verhalen over.

Nog iemand?

Deel Deze Pagina