Na de zwangerschapssymptomen kunnen we een topic maken over de bevallingssymptomen. Hoe wisten jullie dat de bevalling eraan kwam (buiten de weeeen en breken van de vliezen om) Hadden jullie andere symptomen? Eventueel al de dagen ervoor? Ben benieuwd!
Euhm even niet dat ik weet. Ja 2 weken voor de uitgerekende datum af en toe wat voorweeen en de dag voordat ik moest bevallen, heb ik mijn slijmprop verloren
Helemaal niets bij mij! Het kwam als donderslag bij (letterlijk) heldere hemel! Ik had het voorgevoel dat ik zwaar over tijd ging lopen maar 2 uur na mijn uitgerekende dag (2 uur 's nachts) begon de eerste wee waar ik wakker door werd en de volgende dag om 11.26 uur, na 9,5 uur was ze er!
Nope... Het was een grote verrassing dat ie al kwam (38+6) Zelfs tijdens de eerste weeën dacht ik dat het nog niet het echte werk was. Ondanks dat ik ze al moest wegpuffen en ze redelijk regelmatig kwamen... Eerste teken voordat ik uit bed ging was een soort menstruatiepijn in mijn onderrug
Ik had ben maandagmorgen mijn slijmprop verloren en had maandagmiddag en avond erge diarree en de rest van de dag gewoon een gevoel van niet lekker zijn. 's avonds lang opgebleven omdat ik het idee had dat het toch zou beginnen maar nadat er om 00.30 uur nog niks was gebeurd ben ik naar bed gegaan. Na anderhalf uur slaap werd ik om 02.00 uur wakker en dacht ik in bed geplast te hebben, waren dus mijn vliezen. Meteen ook weeen gekregen en om 16.02 uur op dinsdag bevallen
Nope was ook hier een complete verrassing.....niets gemerkt! Was net 37 weken en 3 dagen. Ging om 00:30uur naar bed, werd wakker met beetje kramp, en om 2:53uur had ik onze dochter in mijn armen. Ging als een trein en totaal niet verwacht en ook totaal niets gemerkt!
Ik had de dag van tevoren wel wat krampen, maar niet veel heftiger dan de voorweeen die ik al weken had. In de loop van de middag herkende ik, tov de voorweeen, wel wat regelmaat. Net voor de controle, die ik gewoon nog had staan, bleek ik ook wat roze-verlies te hebben, maar niet al te schokkend. Ik heb het wel gemeld aan de balie en dit was reden genoeg om te kijken of het niet al begonnen was. Hoewel de krampen dus iets structureler waren, had ik zelf niet heel erg het gevoel dat het 'the real deal' was. Heb nog rondgereden en mijn vriend uit zijn werk gehaald. Dus ja en nee... achteraf was het wel degelijk anders en bleek het dus het begin.
De dag ervoor slijmprop verloren dmv heftige menstruatiekrampen en de dag zelf is het begonnen met het breken van de vliezen. Ik lag toen nog te slapen
Ik scheen beide keren de dag voor de bevalling niet aanspreekbaar te zijn. Had me in m'n coconnetje terug getrokken.
helemaal niks van gemerkt, bij beide zwangerschappen niet. bij de oudste waren we tot bijna midden nacht op verjaardag geweest van mijn oma. en snachts begon het zomaar ineens. bij de jongste die dag nog wezen shoppen. savonds bij het naar toillet gaan wel wat rozig slijmerig afscheiding en ook snachts begonnen. maar verder geen voorweeen of zo, wat je wel eens hoort.
Ik was 's avonds heel moe en de baby was enorm druk, ik ging vroeg naar bed en om 2u werd ik wakker en voelde ik ineens *plop* m'n vliezen breken. Meteen naar de badkamer gesneld en toen we van de schrik bekomen waren, ben ik weer in bed gekropen met het idee dat de weeen vast niet meteen zouden komen... Kwartiertje later had ik regelmatige weeen Om 13.52 uur had ik vervolgens eindelijk m'n dochter in m'n armen.
Extreem drukke baby dag en 2 dagen ervoor, en dan druk in de avond. Dag ervoor wezen winkelen met me jongste en toen die avond begon het. Verder moest ik te laatste dagen in de avond om de 5 min naar de wc
Hier de slijmprop in delen op vrijdag en zaterdag verloren. Zondag opname (mijn bbm was verkort, werd een vroeggeboorte). Maandag een keer of 5 ontlasting gehad. Dat was echt opvallend want mijn stoelgang is nooit zo goed! Dat schijnt ook een symptoom te zijn. Verder voelde ik mijn zoontje zo laag liggen dat ik de hik in mijn kont voelde ipv in mijn lies zoals ik altijd had. Die nacht braken mijn vliezen en ben ik zeer snel daarna bevallen. Slijmprop verliezen, regelmatig ontlasting en mijn zoontje zeer laag voelen waren hier dus de voortekenen.
Ben benieuwd welke ik krijg... Poepen doe ik altijd goed haha 2-3 keren per dag.. Plassen ook elke halfuur. Baby is ook altijd enorm druk soms uren achter elkaar.. Tot nu toe merk ik nog niks niet eens harde buiken of voorween ( terwijl dat op ctg wel te zien was)
Ik zat al weken te wachten op die beruchte nesteldrang, maar het kwam steeds niet. De avond voor de bevalling ben ik ineens de vloerbedekking op de babykamer gaan shampooen, iets dat ik nog nooit van mijn leven gedaan heb