Niet. Je kind is 5 weken, die kun je helemaal niet verwennen zelfs al zou je het willen. Wen d'r dus maar aan, want vanaf nu kom je nergens meer aan toe wanneer JIJ dat wil.
Niet naar luisteren, alleen naar je eigen moedergevoel luisteren, dat zit namelijk altijd goed. Een baby van die leeftijd moet je echt niet overstuur laten worden. Goed dat je hier de vraag hebt gesteld!
Dat is misschien wat zwart/wit gesteld. Naar mate je kindje ouder wordt kan hij wel wat langer zich vermaken in de box waarschijnlijk. Maar het is idd een feit dat je gewoonnecht minder tijd over hebt met een baby....
Nee laten huilen zou ik ook nooit doen, vind het ook echt hartverscheurend om hem te horen huilen dus ik neem hem altijd meteen bij me. Snap mensen niet (moeders) die een pasgeboren baby laten huilen, slaat nergens op.
Hihi, je gevoel volgen hoor, niet laten huilen. Hier had ik hem hele dagen in de bondolino. Hij huilde anders, en ik wilde hemn ook lekker dicht bij me houden. Snachts sliep hij bij mij in bed. Tot weekje of 12. Nu komt ie vaak smorgens om 400 en dan neem ik hem bij me in bed en slapen we samen verder. De oudste schuift ook een uurtje later aan Ik vind het heerlijk, zo knuffelen.
Helemaal mee eens. Onze meiden konden met die leeftijd ook maar 5 minuutjes in de box liggen. Dan zijn ze gewoon alweer moe. De speeltijd wordt vanzelf langer! Gewoon goed kijken naar zijn signalen. Huilen betekent dat hij het niet meer naar z'n zin heeft en dan heeft hij honger of is moe of wil knuffelen e.d.
Ik kan enkel nog maar toevoegen dat je altijd naar je eigen moedergevoel moet luisteren en vooral naar je kindje moet kijken. Opmerkingen van anderen moet je echt leren negeren, ik heb dat ook moeten doen.
Laat die mensen die zeggen dat je 'm moet laten huilen, zelf maar lekker kletsen. Wat de anderen al zeiden: je baby heeft je zó hard nodig. Als 'ie zeven is, krijg je met moeite nog een kus voordat 'ie naar school gaat . Nu van genieten en geven wat 'ie nodig heeft dus. Een heel duidelijk filmpje voor het knopen van de rekbare draagdoek: Rekbare draagdoek - tutorial van Babybij.nl - YouTube
Herkenbaar, onze dame begint nu ook eens 10 minuten alleen te kunnen liggen rondkijken, komt vanzelf Met 5 weken moest ik r voortdurend bij me houden. Een draagdoek is dan een enorme uitkomst!
met 5 weken is een box nog best een prikkelbare omgeving, ze zijn dat dus ook snel zat. Daarbij, baby's van 5 weken zijn zowiezo ongeveer een uurtje wakker per keer. Dus als je ventje begint te jengelen/huilen zal ik hem lekker op bed leggen! jengelen = teken van vermoeidheid = Slaaptijd kijk uit dat je niet de hele dag met hem rondloopt, tuurlijk, als het slapen niet lukt lekker bij je nemen, maar uiteindelijk slapen ze voornamelijk gewoon nog de meeste uren op de dag.
Nee, verwennen kan niet. Dat begint pas tussen 6 en 9 maanden te komen. Wat nog niet wil zeggen dat je ze moet laten huilen! Maar dan ken je je kindje ondertussen wel en weet je wel wat de verschillen tussen de huiltjes zijn. Dus lekker bij je nemen! Misschien kun je een draagzak of draagdoek gebruiken? Kijk anders eens op www.babybij.nl voor goede dragers. Een bondolino is heel makkelijk en snel in gebruik vind ik!
Wat wij trouwens in de box deden in het begin: voedingskussen erom heen leggen en handdoek tegen de voetjes. Was een tip van de fysiotherapeute en kinderarts. Dan kunnen ze eventjes wennen aan de box, terwijl ze toch geborgen liggen. De box is namelijk wel heel groot met 5 weekjes.
Ooh heerlijk zo kleintje dat nog de hele tijd bij mama wil zijn. Gewoon lekker van genieten, het is veel te snel voorbij. Dat huishouden komt wel joh
Wij doen iets soortgelijks. We maken een 'bedje' van het voedingskussen door er een handdoek omheen te spannen. Werkt erg fijn hier. Af en toe een paar minuten echt los in de box of even in het wipstoeltje. En verder het meest nog in bed of.bij ons. Als ze erg moe is wil ze soms wel eens wat gaan huilen. Dan laten we haar soms wel even huilen. Rond deze tijd herken je de verschillende huiltjes vaak al goed. Maar lukt het niet om in bed te slapen dan pakt iedereen schoon ondergoed maar uit de wasmand ipv de kast en ligt ze lekker bij mij. Heerlijk zo'n warm lijfje tegen je aan....