Is dit eigenlijk wel goed qua hoeveelheid e.d.?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mama81, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Mijn zoon is 9 maanden en 1 week oud. al enige tijd zitten wij op het volgende schema en ik vroeg me eigenlijk af of dit "goed" is en een beetje volgens de richtlijnen, ik moet volgende week pas naar het CB, maar ga het me steeds meer afvragen, vandaar dat ik het hier even plaats:

's ochtends:
    150/5 opvolgmelk + bambix (als pap, niet in een fles)
    tussendoor koekje, biscuitje oid met sap
    rond half 12 / 12 uur: 2 boterhammen (vreetzakkie :D) en soms als ie dat niet op krijgt dan is het 1 boterham en een 120/4 fles, maar dit is niet vaak
    rond 3 uur krijgt ie een verse fruitcocktail of een potje, ligt eraan of ik weg ben
    rond 5/6 uur: warme prak
    Rond 7 uur/half 8: laatste fles 180/6

Tussendoor uiteraard water/sap/thee etc.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lijkt me prima! Is je zoontje een blij ventje? Dan is het goed hoor. Je schema lijkt veel op die van mijn zoontje (nu 10 maanden)

3. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Dit is wel een goed schema, net zo iets als ons schema!

4. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Fijn om te horen! Ging me namelijk een beetje zorgen maken over de flessen, of dat te weinig is. Maar dat is dus wel gangbaar zo? Is het trouwens normaal dat die laatste fles er steeds lastiger ingaat? Hij zit steeds meer te klooien met die fles dan dat ie hem in 1x rustig leegdrinkt. Tot wanneer zit je nog op 2 flessen eigenlijk??

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    de laatste fles mag er met 10 maanden af, maar het hoeft niet. Ze hebben 500cc zuivel per dag nodig, waarvan 300cc opvolgmelk. Bij minder opvolgmelk moet je vit d bijgeven.

6. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik vind het ook best een prima schema, alleen ga ik dan twijfelen of wij dan niet teveel geven??

Mijn zoontje is namelijk nu bijna 8 mnd en krijgt dit:

07:00 180/6 papfles
    10:00 2 stuks fruit + rijstwafeltje + water
    12:00-12.30u: 1 boterham + fles 150/5
    15:00 restje fruit + liga + diksap
    17.30: avondeten + toetje 50ml
    tussen 20:00 en 21:00: laatste fles 180/6

Het gaat er natuurlijk om dat je kleine tevreden is, en als hij er genoeg aan heeft, dan hoef je je geen zorgen te maken :)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Maartje... het is niet teveel hoor. Ik denk dat de fles bij de lunch er wel af zou kunnen en ipv daarvan thee. Ook elke dag een liga en diksap hoeft niet. Water is ook prima en een extra stukje fruit maar zolang je kindje niet dichtgroeid (en dat lijkt me niet met deze hoeveelheid) dan is het toch prima?

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    @zwaantje72: We zijn hem juist een beetje aan het 'spekken'. Hihi.
    Hij was bij zijn geboorte al niet zo heel zwaar (2960gram), maar hij heeft ondertussen ook een open-hartoperatie gehad waardoor hij van tevoren niet goed dronk, en erna alle zeilen moest bijzetten om er bovenop te komen, dus hij mag wel wat extra's binnenkrijgen :).

Hoeveel moeten baby's eigenlijk binnenkrijgen op een dag qua opvolgmelk & vocht? Noah is nu 7,5 mnd

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou, in dat gevel heb je helemaal gelijk maar misschien kun je hem dan beter wat calorierijke voeding geven zoals avocado. Koek en diksap bevat zo weinig goeds...
    Aan vocht ongeveer 800 ml (waarvoor 500ml zuivel: minimaal 300ml opvolgmelk) bij 7,5 maand maar daar zit fruit en groente bij (groente en fruit bestaan grotendeels uit water). Meer is altijd goed. Met 7,5 maand is het vaak moeilijk om goed te drinken, dit is iets wat ze echt moeten leren (en het onderscheid maken tussen dorst en honger). Blijven oefenen met water en thee bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina