Verwend qua boodschappen doen

Discussie in 'De lounge' gestart door Dufel, 14 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Is bedoeld als luchtig topic.

Ik ben verwend qua boodschappen doen, zoals nu heb ik aardbeien, meloen, perzikken,kiwi's appels en bananen in huis. Maaaar ik heb zin in druiven, dus koop ik druiven.

Op de 1 of andere manier kan ik me er dan niet toe zetten om eerst op te eten/drinken wat we in huis hebben maar wil ik het direct kopen
    (Als ik het zo opschrijf lijk ik wel een peuter haha)

Ben ik de enige die dit heeft?

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee hoor. Heb ik ook. Ik vind het al vervelend, dat je minstens een dag van tevoren je bestelling moet doorgeven voor de AH pick-up point. Als ik 's ochtends iets in mijn hoofd haal, wil ik dat eigenlijk in de app zetten en dan 's middags ophalen. :D

3. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Geen last van. Ik vind het zonde. Laat het fruit 2 keer per week bezorgen omdat ik een kinderopvang heb en graag vers fruit in huis heb maar hier gaat gewoon alles op wat in huis is hoor. Of ik moet echt heel erg zin hebben in iets maar dat gaat dan ook direct op en het is 1 ding... Ga niet iets nieuws kopen en het oude weggooien.

Vind dat niet perse verwend maar gewoon stom met je geld omgaan...

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zo het zou je maar gezegd worden :D

Ik heb dat ook wel. Maar ik zou het alleen halen als dan niks anders omkomt zeg maar. Als het anders fruit het prima volhoudt dan zou ik dat ook kunnen doen. Maar als ik dat vervolgens weg zou moeten gooien dan doe ik het niet.

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Oh dat herken ik wel! Niks mis mee toch! Soms heb je gewoon extreem zin in iets :D lekker doen!

6. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Oh ja hoor. Zo gaat het hier altijd eigenlijk.
    Je kan het stom met je geld omgaan noemen maar daar kan ik ook niet wakker van liggen. Doe we stommere dingen met mijn geld 😏

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oh, ik bezuinig ook niet op mijn boodschappen qua eten. Hebben we zin in iets, en is het niet in huis? Dan koop ik het gewoon.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Oh ja hoor. Ik kan ook rustig 3 keer op een dag naar de winkel lopen voor allerlei dingetjes en dan s avonds toch nog even voor dat lekkere toetje :)

9. susy26

susy26 Niet meer actief

Ja hoor ook. Ben nu helemaal verslaafd aan chio kaasknabbels. Winkels waren nog een half uur open ... hihi:)f

10. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Ja hier ook zo eigenlijk.

11. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Het is ook stom omgaan met geld (in mijn geval)
    Maarja ik doe het toch ;)

We houden beide van lekker eten/drinken en kopen wat dat aangaat idd waar we zin in hebben.

Betekend ook dat we dingen weggooien als het niet meer goed/lekker is.

We genieten ervan en we kunnen het betalen.

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat :)

13. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier hetzelfde. En dan denk ik soms in de winkel hmmm 3.50 voor frambozen, dat is best veel. Maar ach, ik en zoon vinden ze lekker, de struik uit de tuin is leeg, en mijn man rookt (een pakje sigaretten kost 7.50) Denk dan 3.50 voor vitaminen is zo erg dan niet. :)

Het ergste is dan nog dat ik in staat ben ze straal te vergeten en een week later weggooi haha. Maar goed. Wij kopen ook gewoon waar we zin in hebben maar meestal gaat het hier ook gewoon netjes op. Houdt niet van verspilling. Ik kijk ook wel of (bijv frambozen) niet uit Zimbabwe komen bijv. Ik eet dan weer geen gevlogen groenten en fruit, daar hou ik wel rekening mee.

14. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Nee, maar ik ben dan ook een beetje een milieu-geiten-wollen-sok ;). Dus hier gaat meestal eerst alles op. Vind het doodzonde om eten weg te gooien.

15. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Financieel kunnen we het makkelijk doen nu, maar we hebben een hele lange tijd slechtere tijden gehad en kopen daardoor nog steeds niks onzinnigs.
    We kopen nu wel gewoon wat we lekker vinden, maar als we al genoeg in huis hebben laten we het in de winkel liggen.

16. Betsy

Betsy Niet meer actief

Mijn moeder maakte me vroeger wijs dat je eten nooit mocht weggooien, want de kindjes in Afrika hadden ook niets. Ik heb tot mijn 8e geloofd dat mijn moeder echt het eten naar Afrika opstuurde. En ja ook de aardappelen met jus :D

Vind eten verspillen dus ook echt zonde.

MAAR.. ondanks de ham, de kaas, de kipfilet, de komkommer salade, de pindakaas en de humus die hier in de koelkast liggen, stond ik vanmorgen al heel vroeg in de Albert Heijn op zoek naar appelstroop.
    En stond ik van de week meloen in te slaan, want die waren in de aanbieding terwijl ik net nectarines en kokosnoten had gekocht..

Als ik ergens zin in heb, heb ik ergens zin in. :D

Dan maar in een enveloppe naar Afrika..... ;)

17. Evdal

Evdal Lid

17 nov 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ook! En mijn man noemt me dus idd verwend.

18. Nanoni

Nanoni Actief lid

9 jul 2016
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als we al het een en ander in huis hebben koop ik meestal niets nieuws tot het op is, tijdens de zwangerschap is dat wel anders maar dan gaat het ook direct op als ik thuis ben (of onderweg naar huis al haha :D).

Eten weggooien vind ik ook zonde maar toch gebeurd het wel eens dat er iets in de kliko verdwijnt omdat het niet meer goed is. Ik probeer dit wel te beperken.

Meestal kopen we in het weekend waar we zin in hebben en doordeweeks minder snel. Mijn vriend is meer van het "ik koop waar ik zin in heb" dan ik dus als we samen gaan laat ik me sneller verleiden. Als ik zonder hem boodschappen ga doen doe ik dat eigenlijk bijna niet.

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik doe dat ook wel eens. Vooral als ik dan op een markt kom waar ze fruit echt in een goede aanbieding hebben. Maar dat komt dan ook altijd op bij ons. Ik heb een stel ware fruitmonsters thuis rondlopen en zelf lusten we er ook wel pap van.

Qua normale boodschappen heb ik dat nooit, ik doe eens per week weekboodschappen met een planning en een lijst en dat komt altijd op. En evt. vries ik het op tijd in, als de week toch anders loopt dan gepland.

Wij gooien dus maar weinig eten weg.

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij gooien heel weinig weg en met de eerste winkel op 6 km aafstand moet ik wel errrg veel zin ergens in hebben om er speciaal voor heen te gaan.

we hebben wel eens als we dan onderweg zijn dat we dan ergens stoppen voor wat lekkers voor bij filmpje en/of een toetje ofzo.

Deel Deze Pagina