Onze kleine zijn temperatuur was dinsdag wat verhoogd. Woensdag had hij koorts. Voor de rest niet echt andere symptomen. Hij at nog wel en stoelgang was normaal. Enkel was hij hangerig. Zijn koorts zat tussen 38.5 en 39 graden en heb ik daarvoor iets gegeven. De dag nadien was zijn koorts verdwenen.(donderdag dus) Vrijdag niets te merken, at en speelde heel goed en opeens 's avonds terug wat koorts. Dus weer iets voor gegeven. Gisteren overdag geen koorts maar wel snottebellen. Hij at nog, enkel niet zoveel als anders maar zeker genoeg. En opeens rond 5u weer koorts en rode wangen.(38.9) Deze nacht geen koorts meer gehad en vandaag ook niet... Komt iemand dit bekend voor? Zijn wangetjes zijn wel rood als hij koorts heeft. Maar omdat het zo op en af gaat...vraag ik me af of dit komt doordat hij misschien tandjes gaat krijgen? (tot nu toe zie ik geen tekens van tandjes die doorkomen) Hij eet nog altijd goed, stoelgang oke Morgen ga ik sowieso naar huisarts voor de zekerheid. Maar had tohc graag even jullie gedacht geweten.
Het is in elk geval normaal dat de koorts oploopt gedurende de dag. Kan dus best zijn dat hij tegen de avond weer koorts heeft. Een verkoudheid kan al zorgen voor koorts/verhoging Mijn zoontje is zowel verkouden als bezig met tandjes en heeft sinds eergisteravond koorts. Hij eet en drinkt ook nog goed, iets minder dan anders, is allert, slaapt alleen meer dan normaal. Hij heeft ook rode wangen al sinds woensdag, toen ontdekte ik ook het eerste puntje van zijn tandje. Ni\u is de eerste tand bijna helemaal door en nummer 2 komt door. Alleen ik geef hem niets zlang hij nog goed kan slapen, ik vind niet dat je bij een beetje koorts meteen de koorts moet onderdrukken. Koorts is een reactie van het lichaam op aanvallers en zo kan je lijf ze veel makkelijker bestrijden als je koorts gaat onderdrukken is het veel moeilijker voor het lichaam om van de ziekteverwekkers af te komen.
Ah oke Ik ga elke dag eens kijken naar puntjes We geven niet bij de minste verhoging iets hoor. Hij heeft die ene nacht veel last gehad van zijn koorts en was na enkele uren terug wakker en begon hij echt te zeuren van de pijn. Dan geef ik hem wel iets ocharme.
Hij had er dus echt last van, dan geef ik ook wat aan hem hoor. Maar je eerste posting las ik als hij had koort dus hup een zetpil erin. Dat doen veel mensen, maar is eigenlijk helemaal niet goed.