Verwennen jullie de kids met de feestdagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door adhd, 19 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krijgen ze met kerst veel cadeautjes. Mogen ze alles eten/drinken. Of letten jullie juist daar wel weer op, hopelijk wordt het in ieder geval een gezelligge kerst voor iedereen. En hoe gaat het met oud en nieuw, slapen de kinderen eerst, of slapen ze door, of mogen ze gewoon opblijven al? Gelukkkig nieuwjaar ook voor iedereen een goede jaarwisseling. t.c. :rolleyes:

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    lars is anderhalf. wij proberen hem gewoon in zijn ritme te houden. Eten zal hij meer doen dan anders, snoepen dan. Voor die 2 dagen per jaar moet dat kunnen. Vorig jaar was hij daar nog te klein voor.
    Kadootjes krijgt hij bij mijn ouders. Ook voor het laatste jaar omdat we daar volgend jaar aan Sinterklaas doen. Van ons krijgt hij niets.
    Verder gaat hij gewoon optijd naar bed. Meer omdat we ondertussen weten dat ie anders de volgende dag stront chagerijnig is.

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hier het zelfde Caitlin is net 1 geworden
    ze gaat dus gewoon naar bedje en de dag wordt niet anders dan andere
    je moet die kleintjes niet uit hun ritme trekken. waarschijnlijk worden ze al wakker van het vuurwerk en dat is al heftig genoeg voor ze

kadootjes , klein iets want ze is net jarig geweest
    en het eten en snoepen ook niet anders dan anders

de oudere kids die ik heb is anders :) daar heb ik wat kadootjes voor maar niet buitensporig , is al een dure tijd

zij blijven wel op maar zijn dan ook al 12 en 13 :)

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hier gaan ze met oud en nieuwe eerst slapen, zoals vorig jaar, en dan maak ik ze wakker, misschien dat de oudste het nu volhoudt, zij is bijna 10.
    Met de kerstdagen eten we wel lekkerder als normaal maar het wordt zeker geen vreetfestijn, daar draait kerst bij ons niet om, bovendien heb ik geen zin in 4 kinderen met buikpijn troosten savonds ;) En verder gaan ze ietsjes later op bed als normaal maar niet overdreven allemaal.

5. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Hier blijft op Kerst iig haar ritme zoals het is... Van het eten mag ze mee eten met wat wij eten, maar geen snoep. Ik heb wel cadeautjes voor haar.

Oud en nieuw moeten we nog even kijken, dat is namelijk ook haar verjaardag... dus veel snoep/taart, en veel cadeautjes ;)

6. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Met oud & nieuw blijven de kinderen de hele avond op ... ik laat ze tussen de middag even slapen. ;)
    Reuze gezelli altijd, we zijn dan ook met bijna de hele familie.
    En wat eten betreft; met kerst en oud & nieuw mogen ze van ons alles eten wat ze willen...ze eten zich trouwens nooit misselijk.

7. Niet meer actief

Dhani is nog te klein om het allemaal te beseffen kerst enzo..we houden gewoon het ritme aan wat we altijd hebben.
    Met oud en nieuw laten we hem gewoon slapen..zien wel of hij wakker wordt..

en vwb de kadootjes..we hebben wel een paar kadootjes..maar ook als hij ouder is zullen we hem niet gaan overladen met kado's..vind dat zo'n onzin..paar leuke dingetjes onder de boom doen we wel..maar niet voor honderden euro's..

8. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Damiën is anderhalf dus die blijft verder gewoon lekker in z'n ritme.
    Doet gewoon nog lekker z'n middag dutje en op oud en nieuw blijft hij lekker slapen. (zolang hij niet uitzichzelf wakker word ;))
    Qua eten zal er wel lekkerder gegeten worden.
    We zijn dan ook veel bij familie.
    Neem dan wel een groenten hap voor hem mee.
    Hij zal waarschijnlijk alleen wat meer snoepen haha
    Maar idd....moet toch kunnen he die paar daagjes ;)

Me dochter die is alweer bijna 5
    Dus die eet ook wat lekkerder haha
    En snoept ook wat meer.
    Ze gaat alleen wel 's avonds gewoon naar bed (wel iets later dan normaal) en dan voor 12:00 haal ik d'r uit bed want het vuurwerk vind ze toch wel erg leuk.

We hebben ook hier dan wat kadootjes onder5 de kerstboom.
    Niets overdreven want het is al zo'n dure maand.
    En ze zijn al genoeg verwend met Sinterklaas (een feest waar ze wat meer mee bezig zijn qua kadootjes ;))

9. stamper

stamper Bekend lid

12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    wij doen 1 ste kerstdag voor allebei 1 klein kadootje .
    want 2 de kesrtdag word levy alweer 1 jaar en dan krijgt hij genoeg kadootjes .

met oud en nieuw gaan ze gewoon naar bed en ashley maak ik even voor 12 wakker , en voor levy geld slappt hij door dan slaapt hij door en word hij wakker dan mag hij eruit .

yvonne

10. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    nou ik verwen em ff met kerst want nu weet ie het nog niet.hahaha en met oud en nieuw gaat hij lekker slapen want hij weet er nog niks aan... en als hij wakker word haal ik hem er wel ff uit.

11. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    brandon eet gewoon wa die anders ook eet met kerst misschien wat meer snoepen verder niet.
    met oud ne nieuwe laat ik hem inprinciepe slapen tenzij die wakkeer wordt natuurlijk.

12. troela

troela Actief lid

30 nov 2006
    226
    0
    0
    catering
    mijn zoontje is 2 en gat gewoon elkker optijd naar bed met oud en nieuw, ben zelf nog erg jong dus ben er zelf niet:( wat vinden jullie daarvan? ik woon nog thuis en zelf ga ik weg mijn moeder wilt bij de kleine blijven...maakt me dat een slechte moeder?

verder met de kerst doen we niet echt aan kadootjes, heb niet veel inkomen en mijn kleintje is ook jarig in januari dus krijg hij dan meer kadootjes, is hjet erg als je je kindje nit veel kadoos kan geven?
    het5 is niet dat ik het niet wil, het liefst geef ik hem een hele speelgoedwinkel mja :( :(

groetjes

13. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai Troela,

ik heb eigenlijk maar 1 vraagje.
    Ik ken je verder niet dus ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat.....maar al je het nu al wat moeilijker hebt met je inkomen...waarom ben je dan bezig voor een 2e kindje?

En over een "slechte moeder" zijn omdat jij 's avonds er niet bent...nee absoluut niet...maar vind het een beetje raar om dan je leeftijd als excuus te gebruiken.
    Ik weet niet hoe oud/jong je bent natuurlijk.
    En ik lees dat je al in ronde 12 zit voor een 2e.
    Dat is een behoorlijke tijd.
    Maar je vind jezelf toch wel oud genoeg om kinderen te krijgen....dus ben je ook oud genoeg om te weten of je er goed aan doet (of niet) om weg te zijn met oud en nieuw.
    En tja...het feit dat je hier komt vragen of je dan wel of niet een "slechte' moeder zou zijn doet me toch merken dat het je niet helemaal lekker zit om weg te gaan.
    Ik zou je gevoel gewoon volgen :rolleyes:

En over de kadootjes.....je kindje went eraan van wat hij van je krijgt.
    Als jij 'm altijd overlaad met kado's dan zal hij dat uiteindelijk ook gaan verwachten.
    Een kind heeft absoluut niet veel kado's nodig hoor ;)
    En vaak vinden ze op die leeftijd de verpakking nog intressanter...dus zou me daar absoluut niet druk over maken ;)

14. troela

troela Actief lid

30 nov 2006
    226
    0
    0
    catering
    het is niet dat ik het heel erg moeilijk heb met mijn inkomen, woon op dt moment bij mijn moeder in en betaal daar ook huur en eten, omdat damian in januari 2 word en met de kerst en sinterklaas, dat kost een hoop. vandaar dat ik met sint 1 kadootje heb gedaan en met de kerst een klein kadootje en dan mt zijn verjaardag een grotere. verder heb ik altijd genog geld hoor, mijn vriend woont op dit moment ook bij zijn opa in, en die heeft vorige week 2 hartinfarcten gehad dus zijn ook een heleboel kosten vanwege de hond die wegmoet en het eten ed, dus deze maand zitten we erg krap... ik ben 18 en heb al lang geen oud en nieuw meer geviert dus woiu dat dit jaar wel doen, vooral omdat ik ook een zwaar jaar achter de rug heb en het nieuwe jaar goed wil beginnen, vroeg me gewoon af wat andere moeders daarvan zeggen, niet dat ik alles achteraf hoor... en over kadoos gesproken, zou me zoon absoluut graag willen verwennen heb dat zelf nooit gehad, maar als ik soms andere kinderen zie die alles maar krijgen wat ze ook maar willen, zo hoeft het voor mij echt niet, en daarbij vind ik de liefde belangrijker als kadoos, en liefde komt hij echt niet tekort en kadoos krijgt hij verder ook het hele jaar door, hij snapt nog niet veel van kerst, volgend jaar wil ik het wel groeter en meer kadoos, maar dan snapt hij er meer van en is het ook leuker

groetjes

15. Charos

Charos Lid

15 aug 2006
    87
    0
    0
    Oudenbosch
    Troela, als je zo krap zit zou je dan wel voor een 2e kindje gaan?

16. troela

troela Actief lid

30 nov 2006
    226
    0
    0
    catering
    ja zoals in het verhl hierboven is het deze maand te krap verder kan ik heel goed rondkomen hoor... maar door ziekenhuiskosten ed en sinterklaas en verjaardag en kerst, zitten we deze maand iets krapper.

17. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik zou Djurra niet alleen laten met een feestdag. dan zou ik me een slechte moeder voelen al wil dat dan niet zeggen dat je het bent.

en ik zou al helemaal niet voor een tweede gaan als ik nog geen eigen huis heb, 18 jaar ben, niet samenwoon, soms een maand krap zit, en nob bij mama zou wonen. maar dat is mijn mening. Misschien heb jij je zaakjes prima op orde en zie ik het verkeerd.

18. Niet meer actief

hier gaan de kindjes met oud en nieuw gewoon slapen en met kerst een kleinigheidje onder de boom het snoepen zal wat meer zijn maar probeer zoveel mogelijk ritme erin te houden ,, verder gaan we wel naar het circus eerste kerstdag :)

19. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ik heb eigenlijk meer nuttige dingen gekocht...winterpakje voor de vakantie naar nl... we vieren hier met mijn man zijn familie en hun kinderen, uitgebreid eten en hebben geloof ik voor keira behoorlijk diep in de portemenee gekeken.. zelfde voor mijn familie 2de kerstdag... kleintje slaapt overigens gewoon op haar uren door hoor:) en krijgt de fles met een strikje:)

voor oud en nieuw ga ik heerlijk met me vent stappen voor het eerst in zeker jaar!kleintje blijft lekker bij mijn ouders, dus word vreselijk in de watten gelegd(zien haar maar weinig omdat ik in spanje woon..) vind mezelf echt geen mindere moeder daardoor hoor!mijn ouders hebben het er met mij ook goed vanaf gebracht, kunnen best een nachtje voor mijn kleintje zorgen!was ook eerlijk gezegd een beetje drammen van hun kant dat we uitgaan....hebben ze die kleine even voor hunzelf:)ben benieuwd hoe lang ik het volhou...ging laatst naar de kapper en nam een sprintje naar huis... was 2 uur bij haar weg, kon wel huilen..was ze toch gewoon thuis met haar vader/mijn man...:)dus ben benieuwd!

20. troela

troela Actief lid

30 nov 2006
    226
    0
    0
    catering
    iik zal mijn kleintjwe ook best missen hoor, maar is ook al superlang gelden dat ik keer weg ben geweest zonder de kleine, ga nooit meer met vrienden ed dus wil dit jaar weer keer gezellig met ze uitgaan en mijn vriend erbij natuurlijk, maak me eigenlijk ook niet meer druk om wat andere er van vinden, weet zelf dat ik nooit slecht ben met mijn kleintje

Deel Deze Pagina