Wanneer duimzuigen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kissie, Feb 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Vanaf gisteren is Esmee druk aan het proberen om duim te zuigen. Ze krijgt vaak de speen, maar deze hoef ik nu minder te gebruiken omdat ze in bed op haar knuistjes sabbelt. Ze kan haar duim nog niet goed strekken (uitsteken). Vanaf welke leeftijd konden ze bij jullie echt goed op de duim zuigen?

2. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Keano is nu ruim 4 maanden en ik merk dat hij nu echt goed kan duimzuigen, als hij boos, moe of verdrietig is stopt hij echt zijn duimpje in zijn mondje en begint hij er stevig aan te sabbelen.

liefs, misspuma

3. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Oh dus het zal nog wel even duren :(

4. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Nou ja dat weet ik niet, ik weer niet wat het gemiddelde is, maar Keano is er nu sinds een week pas echt mee begonnen, voorheen deed hij het wel eens maar snapte hij het geloof ik niet helemaal. En misschien is jou kindje wel super snel ;)

liefs, misspuma

5. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ja als ik haar help kan ze het wel, het enige probleem is dat ze haar duim niet uit kan steken maar een vuistje maakt :(

6. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    volgens mij rond 3 maand dan hebben ze iets meer controle over de handjes youame begon ook met het hele handje ze kreeg eerst de speen mar die spuugde ze met 2 maand echt door de kamer nu wil ze m nie mer ze wil echt der handjes om in slaap te vallen

7. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Toen ik vanmorgen bij Esmee op de kamer kwam lag ze ook met haar handje naast haar mondje (ze slaapt op de zij). Volgens mij is ze hier vannacht mee aan de gang geweest hihi.

8. Niet meer actief

Ãstrid heeft het nooit gedaan! Misschien is ze gewoon een sabbelaar! Ik zou het in ieder geval niet proberen aan te leren. Het leert namelijk moeilijker af dan de tut (astrid heeft overdag al geen tut meer, en in de nacht eigenlijk ook nog amper)! Daarnaast is het ook niet goed voor de groei van het gebitje!

9. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ja Esmee heeft heel veel zuigbehoefte. Ik moet ook vaak naar boven om de speen erin te doen, dus ik hoop dat ze de duim snel gaat vinden.

10. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

Jan 2, 2006
    554
    1
    18
    Isabelle duimde 'echt' toen ze een maand of 2,5 was.. Aan de ene kant ben ik er blij mee, ze vind troost bij haar duimpje en het scheelt dus een hoop spenen zoeken, aan de andere kant is het inderdaad moeilijk af te leren (ik heb zelf geduimd tot ik 10 was en heb er een prachtige overbeet aan overgehouden).. maar ja, inmiddels accepteert ze sowieso geen speen meer, dus we zien wel hoe het gaat lopen..

11. Niet meer actief

ik vind spenen altijd jammer bij babies het is onnatuurlijk en het bedekt het gezichtje zo, een duim is natuurlijk (altijd bij de hand dus je hoeft niet aan komen rennen met een fiep als ie weer eens eruit is gevallen) en ik en al mijn nichtjes, neefjes, zusje hebben geen last gehad van de tanden (tot en met mijn 10e duim gezogen vanaf mijn geboorte al!

12. Annemonique

Annemonique VIP lid

Oct 13, 2005
    7,873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Hier duimt hij sinds 2 weken. Soms gaat het hele vuistje in zn mond, maar hij weet nu ook heel vaak zijn duim te vinden.

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Rick had/heeft ook een grote zuigbehoefte, nog steeds... Hij sabbelt vanaf dat hij zo'n 2 maanden was driftig op zijn vingertjes/handjes. Dus ik dacht....jah ga maar gauw duimen, want ik zag de bui ook al hangen....maar zijn duimpje gebruikt hij niet om te duimen :( Ja, in combi met een vingertje om te sabbelen maar verder niet. Hij heeft dus een speentje, deze krijgt hij overigens alleen als hij echt moe is (beneden) en in zijn bed. Ik moet er over het algemeen 's nachts 1 keer uit om hem zijn speen te geven (soms niet), maar hoop dus dat hij snel dat ding zelf in zijn mond kan steken (hij oefent ijverig maar steekt meestal de zijkant van het schildje in zijn mond :confused: )

14. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Ik wilde er ook liever niet aan hoor, maar als je een babietje krijgt met vanaf dag 2 een giga zuigbehoefte (en dus veel huilen/ontevreden zijn), dan grijp je er vanzelf naar.....ik tenminste wel ;)

15. Niet meer actief

verschilt natuurlijk ook heel erg per baby , mijn zusje en ik hebben duim gezuigd vanaf dag 1 (wat zeg ik vanaf uur 1 hihi) ze zuigen ook soms in de baarmoeder :)

Share This Page