Hallo! Ben pas begonnen met de fruithap te geven, wat een gedoe zeg! Heb je net een goed ritme krijg je dit! Wanneer geven jullie het fruit? Ik wil nu ook proberen naar 4 flessen te gan, maar hoeveel tijd moet er tussen het fruit en de fles zitten. Gisteren heb ik b.v. om half 8 de fles gegeven toen was ze zo moe dat ze meteen naar bed ging. Om half 11 wakker en toen de fruithap gegeven, toen is ze opgebleven tot half 1 voor de fles. Maar is dit niet te lang? Van half 11 tot 1 uur ongeveer. Ik moest wel met haar wandelen om haar stil te houden. Maar wat moet ik anders doen, om half 11 de fruithap en dan weer naar bed? Dat wil ze ook niet. Van het CB hadden we dit schema : 7 uur fles tussen 10 en 11 fruit rond half 11 fles rond half 5 fles rond half 9 fles. Tussen de 1e fles en fruit gaat ze dan naar bed en tussen het fruit en de 2e fles opblijven? Hoe doen jullie dit?
Belle is wel wat ouder maar krijgt rond half 11 fruit en dan op 1 uur brood met diksap. mij is verteld dat er in het fruitpotje ook vocht zit dus als ze niet eerder een fles nodig heeft is dat goed.
Merel krijgt ook rond half 11 fruit. Ze geeft dan wel aan wanneer ze weer honger heeft. Ze is meestal om 9 uur wakker (om 7.00 de fles en meteen weer slapen). Soms gaat ze na de fruithap meteen naar bed, soms ook pas om 13.00 uur. Net wanneer ze aangeeft dat ze moe is. Meestal om 12.00 de fles, maar ze wil ook wel eens slapen en krijgt dan om 13.00 de fles..... Kijk naar je kindje, wat geeft die aan, wanneer wil die naar bed en slapen?
Ik moet misschien niet te veel naar het CB luisteren maar ik word soms zo onzeker van hun, dadelijk krijgt ze misschien op rare tijden eten (zoals om 4 uur 's middags de groente en dat is dan raar, volgens het CB). Maar mijn dochter is meestal 1 uur of langer voor de fles wakker en als ze dan dorst heeft is ze zo moe en dan drinkt ze de fles met 1 handje in haar oogje en na de fles is ze weer wakker en gaat ze na 1 klein uurtje naar bed. Dit is iets van de laatste tijd dat ze de fles half slapend drinkt (elke voeding heeft ze dit) misschien omdat ze nu niet meer van voeding tot voeding slaapt ofzo? Ze drinkt dan echt met 1 handje wrijvend in haar oogje. Vind ik altijd zielig, maar als ik haar uit bed haal is ze gewoon vrolijk en wil ze lekker spelen in de box en als ze dan huilt geef ik haar drinken en dan dus moe en na de fles eventjes boeren en spelen en dan naar bed. Doe ik dit dan fout en zou ik haar als ze uit bed komt meteen de fles moeten geven? Maar dan zit er soms maar 2 uur tussen dat lijkt me ook niet goed.
Bij introductie van fruit, zou ik fruit geven op het moment dat het kan en tussen 2 flessen in. Dus als ze wakker is. Paar hapjes en dan nog gewoon de fles erachter aan. Het verschuift allemaal vanzelf. Ik zou meer naar je dochter kijken dan naar wat het CB zegt. Kindje laat zich niet plannen. Cb weet het allemaal makkelijk te vertellen, maar uiteindelijk is geen kleintje hetzelfde. Emma heeft ook een tijd om 1500/1600 uur warme hap gekregen, zo liep het nou eenmaal. Langzaam aan is dat vanzelf opgeschoven. Ik ga haar niet wakke rmaken of houden, omdat het gek is als ze vroeg eten krijgt. Gewoon naar je meisje kijken en fruit gewoon tussendoor gegeven. Fruit vult nog niet zoveel dat het een fles vervangt, dus na het fruit gewoon fles aanbieden op normale tijd, ze drinkt wat ze nodig heeft. Je zult merken dat ze steeds minder gaat drinken en dan kun je de fles van half 11 gaan verschuiven naar later. Verder lijkt me dat je het prima doet. Je kunt proberen eerder een fles aan te bieden als ze nog niet zo moe is, maar misschien vind ze het zelf wel prettig zo. Als ze ze verder goed drinkt, ondanks dat ze moe is, zou ik me niet druk maken.
Toen Emma net begon met haar fruithapje gaven we hem tijdens/rond ons eten. (17.30/18.00) Inmiddels is het ritme zo geworden dat ze het fruithapje rond half 10/10 uur krijgt. Na het fruithapje gaat ze in bad en dan naar bed. Ze heeft dan tot haar fruithap ook al geslapen.
hier zitten we op het volgende schema, 07.00 Fles (210/7) 09.00 slapen 11.00 wakker 11.00 Fruithap 12.00 Fles(180/6) 13.00 slapen 15.00 wakker 16.00 Fles(180/6) tussen 20.00 en 20.30(210/7) ik heb presies hetzelfde hoor... ging zo goed met de flessen enz en dan moet je ineens weer veranderen enz, maar goed het gaat goed nu! en fruithapje zou ik gewoon kijken wanneer het uitkomt.. desnoods geef je hem 's middags dat maakt helemaal niet uit En als het niet uitkomt geef je hem toch helemaal niet
Ze krijgt bij ons nog 5 flessen per dag en een beetje fruithap. Ik geef 's ochtends om een uur of half 11 wat fruit en daarna een klein flesje. De hoeveelheid fruit wordt steeds groter en de hoeveelheid melk steeds minder tot dat dat waarschijnlijk binnenkort helemaal vervalt. Ach, meestal neem ik rond die tijd zelf ook wat fruit. Heb eerlijk gezegd me ook nog nooit verdiept in wanneer je volgens het CB het beste iets kan geven. Ze woont bij ons, niet bij het CB en hier gaat het dus ook op onze manier en in ons ritme.
wij hebben et als tussendoortje gegeven.Dus niet als vervanging. uiteindelijk kom je wel weer in een ritme .. en dan krijg je weer een ander ritme hahah. Ik begon sochtends met een fruitje en uiteindelijk kreeg die m smiddags of zelf savonds na het eten hahah.