hmm denk dat dat enkel op recept is ja overignes vond de huisarts hier veel huilen + slecht groeien sowieso wel een excuus voor een doorverwijzing. dus dat komt vast goed
Mijn huisarts is wat terughoudener helaas. Vorige keer langs geweest voor controle voor het inbakeren. Dat mocht ik doen, ondaks dat hij regelmatig spuugde. Nu hoorde ik van haar dat ik helemaal niet mocht inbakeren, omdat hij zoveel spuugde. Tja, wat wil je nou? Met het inbakeren was het spugen trouwens wel minder, maar het keert weer terug. Maar ik kan nu in ieder geval een naam van een medicijn noemen om het hopelijk wat draaglijker te maken voor Vince. Dank je wel.
Wij hebben voordat we met inbakeren begonnen, ook al 2 andere voedingen gehad. Eerst werd door iedereen gedacht dat hij honger had, dus gaven we Nutrilon Forte. Dit hielp niet. Vervolgens dachten we reflux en hebben toen Nutrilon 1 A.R. gegeven. Ook dit bracht geen verandering en daar kreeg hij hele harde ontlasting van met dus de bijbehorende krampjes. Toen het inbakeren leek aan te slaan, zijn we na 3 dagen gestopt met de A.R. en weer terug gegaan naar de gewone want anders zie je ook door de bomen het bos niet meer... Wat ik ook zo raar vind he... de term "huilbaby" en dat er vaak niks gevonden wordt, een baby vindt het toch niet leuk om maar gewoon de hele dag lekker te gaan janken tot de ogen uit zijn kop rollen? Tsja, je wordt er echt moedeloos van dat je niet kan ontdekken waar je kleine last van heeft. Ik zou bijna hopen dat er wel iets is want dan weet je vaak ook wat je ertegen kunt doen..
mja ik las online dat ze bij 97% van de babies niets vinden das best een naar getal vond ik en inderdaad.. ik vond op een gegeven moment ook dat ze maar beter wel iets kon hebben. maar hoor nu al van diverse kanten (kinderartsen dus) dat reflux bij 90% van de gevallen niet zichtbaar is en bij een redelijk deel daarvan ook nooit gemerkt zal worden.. ook niet door extreem huilen ofzo maarja.. als je kind wel extreem huilt.. lijkt me dat dus wel de moeite van het proberen waard of ben ik nou gek? ben wel blij dat er toch steeds meer artsen WEL iets doen aan huilbabies weet nu hoe gek je er van word tenslotte overigens.. in arnhem zit een huilpoli volgens mij kun je daar sowieso altijd terecht.
Precies Saskia, het kan geen kwaad om te kijken of het inderdaad reflux is. Ik sluit liever eerst alles uit of wil juist een oorzaak weten voordat ik overstap op andere voeding (Ik geef borstvoeding en hij krijgt echt genoeg ) Ik heb ook geprobeerd met Nutriton het spugen te verminderen, maar het hielp niet en Vince wilde na z'n voeding echt geen hapje meer daarvan. Dus ik sta erop dat ze me door wijzen! Mamanuria, ik vind het ook vreemd dat ze vaak geen oorzaak vinden, ook heel erg vervelend voor alle partijen. Vonden ze maar iets, dan kan er meestal wel iets aan gedaan worden.
Ik ben met Nic naar de huilbabypoli geweest (in Arnhem, rijnstate ziekenhuis). Je kunt er binnen 1 week op het spreekuur komen als je een verwijzing hebt van cb of huisarts. er zijn nog 2 poli's in het land die dit doen. Eerst krijg je een gesprek met een inbakerverpleegkundige die allerlei tips geeft (waarvan je de meeste waarschijnlijk al geprobeerd hebt). En daarna ziet de kinderarts je kind. Nic is ook een dag en later een week opgenomen geweest ter observatie. Dit beviel minder goed omdat de verpleegkundigen van de afdeling allerlei adviezen gaven waar ik niet achter kon staan (laten huilen!) Maar de begeleiding vanuit de poli was wel erg goed. Dus, mamanuria, gewoon bellen en niet te lang wachten! Ik weet precies hoe wanhopig je kan worden. Ik riep weinig hulp in omdat ik het allemaal zelf wilde doen en borstvoeding gaf. Nu zou ik het toch eerder aan anderen uitbesteden achteraf gezien en zoveel mogelijk hulp vragen. Succes!