Wie heeft er van jullie ervaring met ruggenprik of wie is er van jullie van plan om een ruggenprik te nemen? Hoe doen ze dat eigenlijk precies?
Ik heb een ruggenprik gekregen bij mijn ks. Ze prikken tussen je wervels. Je voelt er niks van hoor van die prik. Kort daarna worden je benen warm en voel je niks meer. Ik voelde tot mijn borsten (ongeveer) niks meer. Voelde de eerste snee of het hechten ook niet. Wel toen ze Jaime uit mijn buik haalden. Je voelt dan wat geduw en getrek.
Ik heb ook een ruggeprik gekregen. Toen ik niet meer tegen de pijn kon heb ik gevraagd om een ruggeprik, er was een arts geweest die mij haarfijn vertelde wat de consequenties zijn van de ruggeprik. Ik moet zeggen dat ik haar niet eens hoorde wat ze allemaal aan het rattelen was. Ik wilde van die pijn af, ik kon niet meer. Ik ben toen naar de OK gebracht en voelde wel degelijk piijn, ze prikken tussen je wervels. 20 min later werd ik weer naar de verloskamer gebracht. Ik bleef de pijn voelen, toen zag de gyn dat ruggeprik niet zijn werk heeft gedaan. Nogmaals werd ik gebracht naar de OK om nogmaals te prikken, ook dit keer voelde ik een naald in mijn rug. Na ongeveer 10 min voelde ik mijn linker helft niet meer, rechter kant voelde ik alles. Als er een wee kwam voelde ik hem alleen aan de rechterkant en ik voelde neits aan de linkerkant. Zo heb ik dan 2uur moeten doormaken. Kortom ik ben niet te spreken over mijn ervaring wat betreft ruggeprik.
Hanan ik zie dat je ook uit Utreg komt. Welk zkh was je? Ik was in het Diak en vond het echt super. Misschien heb jij meer gevoeld doordat je weeen had?
Ik zat vollop in de weeën toen ik mijn ruggenprik kreeg. Ik wilde in de eerste instantie niet, omdat ik een probleemrug heb, maar doordat ik uitgeput raakte, omdat mijn ontsluiting niet vorderde, werd het mij toch sterk aanbevolen. Daarbij was ik gewoon zo onwijs bang voor de naald, brrrrrr.....Ik mocht op mijn zij blijven liggen tijdens het inbrengen van de naald, ondertussen persweeën wegpuffend (had nog maar 7 centimeter, dus mocht echt niet persen) en heb er zo goed als niks van gevoeld..Jeetje, wat viel dat 1000% mee zeg..En als je een ruggeprik krijgt voor de weeënpijn, krijg je een andere pijnstiller als dat je krijgt voor een ks. Ik voelde mijn weeën nog wel, maar niet meer echt pijnlijk zegmaar. Ik had ook nog gevoel in mijn benen, maar kon d'r niet meer mee weglopen...Het verwijderen van de catheter vond ik ook erg eng, maar daar heb ik ècht niets van gevoeld... Het zal per mens verschillen denk ik, maar ik vond het dus absoluut meevallen...
Ik voelde ook niks van die prik, zou het zo weer doen. Alleen ik had wel alle weeen gehad, dus ik weet niet of het doordat al een beetje verdoofd was ik voelde ook niks van de snee. wel dat ze bezig waren en dat ze sem en mijn placenta eruit trokken.........echt een heel raar gevoel was dat Alleen de uitwerking vond ik minder, ik kreeg de prik zo rond 18:00 en om 18:20 was sem geboren en om 0:30 had ik een beetje gevoel in mijn onderbenen, alleen het gevoel in mijn tenen kwam veel later
Hier ook niks gevoeld, ben 2 keer geprikt. Ik voelde na de 2e keer helemaal niks meer, wel een raar gevoel hoor.
Mij moet je het net vragen hoor , toen de arts me het eea aan het uitleggen was over de ruggeprik was ik van de kaart. Het hele verhaal ging langs me heen.
Nou ik vond het geweldig die ruggeprik , ik hield het niet meer van de pijn en ik heb er helemaal niets van gevoeld toen ze hem inbrachten, maar daarna voelde ik me alsof ik de marathon kon lopen ....
Ik heb tijdens mijn bevalling geen ruggenprik gehad, maar wel tijdens een eerdere operatie. Er zitten altijd risico's aan een ruggenprik. Je kunt in het uiterste geval verlamd raken. Verder komt het nog redelijk vaak voor dat als je een slangetje in je rug krijgt, zodat medicatie steeds kan worden toegediend, dit gaat lekken. En gebleken is dat baby's die na een ruggenprik geboren worden minder snel/goed ademen. Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen, tenzij natuurlijk noodzakelijk, zoals hierboven al gezegd is, als je uitgeput raakt ofzo.
Ik heb ook een ruggenprik gehad. Ik zat echt gelijk in een weeenstorm(ben ingeleid) en kon niet goed meer ademen omdat ze zo snel achter elkaar kwamen. Ik heb er niet om gevraagt de verpleegkundige kwam naar me toe en zei dat ik een pijnstiller kreeg en voor ik het wist kwam er een man binnen en zette de ruggenprik,ik vond op dat moment alles best ze konden echt alles met me doen op dat moment. Ik voelde echt me weeen nog wel en ze deden ook zeer maar veel minder sterk. Ik wou voor mijn bevalling echt geen pijnstillers ofzo ik wou zo natuurlijk mogelijk bevallen maarja alles is anders gelopen. Ik heb me er ook nooit in verdiept en wist/weet ook niet veel van de risico's. Ik heb me een tijdje ook echt zwak gevoeld maar mijn moeder en mijn vriend zeiden ook je had het echt nodig. De volgende keer ga ik het echt weer zonder proberen.
Omdat mijn ontsluiting niet vorderde en ik al ongeveer 30 uur pijnlijke rugweeen had heb ik een ruggeprik gekregen. Heb niks gevoeld van de naald. En vond het effect echt zalig! Totaal geen pijn meer en ondertussen ging de ontsluiting verder met behulp van wee opwekkers. Kwam echt weer helemaal bij. Enige nadeel is dat de kans heel groot is dat je door de ruggeprik geen persweeen meer voelt. Dat had ik dus. En moest op eigen kracht persen. Dat valt niet mee en de vacuumpomp moest erbij komen. Maar wat betreft de ruggeprik: zou ik zo weer doen
Ik zou het niet willen (maarja das makkelijk praten vooraf haha) maar de bedoeling is van niet, ik vind het een eng idee en ben al een rugpatient dus ze mogen er lekker vanaf blijven (mijn tante loopt nu nog met hoofd en nekpijn sinds haar bevalling, kan toeval zijn maar toch...nee liever niet) En ja zeker tijdens een "gewone" bevalling is het tegen de natuur in, pijn kan soms ergens goed voor zijn, ik heb vaak pijn in mijn armen, rug op benen maar het geeft me toch altijd aan wanneer ik moet rusten, ik ben het dus eens met dat pijn een functie heeft. Uiteraard bij een KS heb je het niet voor het kiezen, lijkt me vreselijk!
Ik kon trouwens toen die ruggenprik er in zat wel gewoon op mijn benen staan en ook lopen. @Eve ik voelde op het begin ook niet goed de persweeen maar later wel en ik had ook dat de persweeen op het begin om de 10 minuten kwamen dus we zaten elke keer te wachten,later kwamen ze wel sneller. Wessel is ook met de vacuumpomp gehaald maar dat kwam omdat hij met zijn hoofd niet helemaal goed lag. Hij lag met de zijkant van zijn hoofd in me en ik had hem er zelf nooit uitgekregen,heb 112 minuten geperst(voelde niet zo) en hij is een keer een heel stuk naar voren geschoten en daarna bleef hij vast zitten hoe vaak en hard ik ook perste hij kwam geen millimeter vooruit. Hij heeft nu nog steeds een bultje op de zijkant van zijn hoofd.
Nadat de verpleegster me al 2 keer zag flauwvallen zei ze 'jij krijgt een ruggeprik'. Van het zetten heb ik niets gevoeld, zat in een weeenstorm. Na de prik is de ontsluiting goed op gang gekomen en kon ik zelfs nog even weg doezelen. Ik had heftige been en rugweeen en voelde ze aan een kant nog door de prik heen komen.
Ik heb ook een ruggeprik gehad, heb er overigens niks van gevoeld.... Ik raakte ook uitgeput....niet alleen van de weeën...(ik had buik-, been-, en rugweeën tegelijk) maar ik had ook geen pauze tussen de weeën.....Na de ruggeprik voelde ik me prins heerlijk...een uurtje later had ik volledige ontsluiting en mocht ik persen....Ik perste wel goed en voelde de perweeën ook goed maar toch duurde het nog anderhalf uur voor mijn ventje er was...