Hoelang nog de HCG in je lichaam na miskraam??

Discussion in 'Miskraam' started by angela24, Apr 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angela24

angela24 Actief lid

Jan 28, 2006
    409
    0
    0
    Ik heb 23 maart een miskraam gehad met 10 weken. We zijn nu weer flink aan het klussen maar ik vraag me af hoelang de HCG van de vorige zwangerscgap nog in mijn lichaam blijft??? Is het zo dat als je het vruchtje kwijt bent en geen bloedingen meer hebt je de HCG ook kwijt bent?????

2. Niet meer actief

In principe is het zo als je een miskraam hebt gehad en het vruchtje geheel uit je lichaam is dat Het HCG pijl ook direct weer verdwijnt. Dus als je nu zo testen en het is positoef is dat omdat je nu weer zwanger bent

Heel veel succes meid

3. angela24

angela24 Actief lid

Jan 28, 2006
    409
    0
    0
    Thankx voor je snelle reactie!
    Ik dacht ook al zoiets maar een collegaatje zei dat ik maar niet te snel blij moest zijn als ik positief zou testen.

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

Op de site van Clearblue stond dat je negen weken na een miskraam nog positief kan testen. Dus je collega heeft wel een beetje gelijk

Angelina

5. Cleo

Cleo Actief lid

Nov 1, 2005
    471
    0
    0
    Helaas is het niet zo dat je hcg meteen verdwijnt. Mijn bloed is op hcg onderzocht ruim twee weken na de curettage. Het was nog steeds in mijn bloed aanwezig. 4,5 week later weer bloedonderzoek om te kijken of het nu echt op nul is. Nog geen uitslag, volgende week pas. Je kan nog best lang hcg in je bloed houden, hoeft alleen niet altijd meetbaar te zijn met een testje. Veel succes!
    cleo

6. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Nee het is niet waar dat het hcg direct verdwijnt, het kan idd wel tot negen weken blijven zitten.

Ik heb mijn miskraam op 29 november vorig jaar gehad.
    Op oudjaarsdag deed ik een test, dus ruim vier weken later, en hij was positief.

Ik belde de gyn, en de ha en beiden zeiden ze dat dat een nieuwe zwangerschap was en dat het niet meer bij de miskraam weg kon komen.

Voorzichtig al heel blij.
    Een week verder in het nieuwe jaar, weer getest, negatief.
    Geen bloeding gehad, maar ik was ook zeer zeker niet zwanger.
    Dat kwam allemaal nog weg bij die miskraam.

Dus uit voorzorg, weer niet te blij als je nu positief test, want misschien is het nog van de miskraam.

Je kan nu testen om te kijken of het hcg al helemaal verdwenen is, op die manier weet je bij de volgende positieve test, dat het echt positief is.

Groetjes

7. Cynthia

Cynthia Actief lid

Sep 6, 2005
    243
    0
    0
    Ik heb toen 3 a 4 weken na de miskraam ook getest, om te zien of alle hcg weg was uit mijn lijf. Gelukkig was de test toen negatief. Dus toen ik daarna positief testte, wist ik dat het een nieuwe zwangerschap moest zijn.
    Ik was zelf er blij dat ik eraan gedacht had om het te doen, anders was ik wel onzeker geweest. En nu helemaal niet!

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

maar als je na je miskraam weer gewoon ongesteld wordt dan is je hcg toch weer weg?

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    volgens mij hoeft dat niet.. miskraam is ook bloed en weefsel verlies en dan zit er ook nog hcg in je bloed?

10. Nathalie76

Apr 4, 2006
    51
    0
    0
    hoi,

ik heb toevallig bij de vk hier een vraag geplaatst.

ik heb 24 mrt een curretage gehad en nu 4 weken later posi getest,de vk zei dat ik terug zwanger ben omdat het HcG na de curretage meteen weg was omdat al het weefsel van de zwangerschap was weggenomen....

ik weet niet hoe dat zit met een natuurlijke miskraam,daar heb ik geen ervaring mee...

11. angela24

angela24 Actief lid

Jan 28, 2006
    409
    0
    0
    Ik weet niet meer hoe het zit dan. Ik heb in ieder geval een test tussendoor gedaan en die gaf aan niet zwanger dus bij mij is de hcg wel weg.
    Nu maar hopen dat ik snel een positieve test krijg

12. mieltje

mieltje Bekend lid

Jan 19, 2006
    913
    0
    0
    Als je een curettage hebt gehad kun je ervan uitgaan dat het HCG producerende corpus luteum ook uit je lichaam is. Kan wel een paar dagen duren voordat het uit je bloed is.

13. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    en als het een hele prille zwangeschap is van 4 weken ., en je gaat vloeien ...? CB test geeft vandaag na vloeien vanaf gisteren avond (zonder ocht. ur. )toch nog licht pos. aan net als de testen voor ik ging vloeien

14. Cleo

Cleo Actief lid

Nov 1, 2005
    471
    0
    0
    Ruim twee weken na mijn curettage heb ik een bloedonderzoek gehad, omdat er het vermoeden was van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik had nog steeds hgc in mijn bloed. Hoeft niet dat het hcg meteen helemaal weg is ook al kan het niet meer aangemaakt worden. Het duurt gewoon een tijdje voordat het helemaal uit te lichaam is.

groetjes,
    Cleo

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb gewoon een paar van die supergoedkope dipsticks gekocht en die test om de paar dagen gedaan. Na een week geen streepje meer. Maar ja iedereen is verschillend, dus ik denk dat je er alleen zo achter kunt komen.

16. angela

angela Actief lid

Sep 8, 2005
    120
    0
    0
    ik ben vorige week begonnen met vloeien volgens mij berkeningen was ik 7 weken zwnger wanneer het vruchtje eruit is gekomen kan ik niet zeggen maar vandaag heb ik een test gedaan van clear bleu en die was negatief heb vanochten ook bloed laten prikken en daar had mijn hcg maar een waarde van 8 krijg nog wel een nacontorle van de week
    volgens mij als al het zwangerschaps weefsel eruit is dan gaat de hcg waarde heel snel omlaag
    groetjes angela

17. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    op maandag 24 april had ik 4 pos. testen (alleen de CB dig niet) snachts gaan vloeien t/m donderdag .. vandaag 1 mei CB dig geeft zwanger aan ... :( hoe is dit mogelijk bij zo`n prille zwangeschap dat het nu nog(eigenlijk nog meer ) hcg aangeeft ..vanmiddag weer bellen voor bloedwaardes

18. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Astrid :confused: wat is dit nu toch?
    zou je nog steeds zwanger kunnen zijn???

19. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    mijn lichaam zegt van wel :( maar dat kan toch helemaal niet ....??? op forum "men ik wordt gek" staat de test...die zegt van wel ...maar gyn zei miskraam met dun bm slijmvlies ...lekker dubbel ....hoe kan ik het zo verwerken

20. angela

angela Actief lid

Sep 8, 2005
    120
    0
    0
    jee dat is wel erg vervelend allemaal zo weet je niet waar je aan toe bent en kan je het ook allemaal niet verwerken ik hoop dat je snel wat duidelijkheid zal krijgen ik wens je veel sterkte en probeer het een beetje rustig aan te doen meid hoe moeilijk het ook is
    liefs angela

Share This Page