Hey meiden, Aanstaande dinsdag krijg ik dan eindelijk de uitslag van mijn prius-onderzoek. Nu zijn er al velen hier die het onderzoek al hebben gedaan. Ik ben nu benieuwd naar de uitslagen, oftwel de herhalingskans die uit jullie onderzoek kwam. Daarom de vraag: hoe hoog was de kans op herhaling bij jullie bij een zwangerschap van dezelfde partner?
Ik vind het lastig om dit zo in te vullen. Ik heb een kans van 8% dat ik weer zo vroeg in de zwangerschap Hellp krijg, dan is er nog 20 % kans dat ik het een week of 6 later krijg en dan is er nog 60% kans dat ik iets van klachten krijg, maar geen Hellp. Al met al een flinke kans op problemen, van licht tot zwaar. Zo heeft mijn gyn in Maastricht het aan mij uitgelegd.
Kans van 3% dat het weer zo vroeg in de zwangerschap gebeurd. (achteraf al begonnen met 24 weken) Kans van 30% dat het weer gebeurd maar dan inderdaad gemiddeld 6 weken later. 90% kans dat ik bloeddruk problemen ga krijgen
hmmm, zo te lezen krijg je dus in feite 3 uitslagen.... ben benieuwd! Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Ik heb minder dan 10% ingevuld, maar heb het dus wel degelijk weer gekregen bij de tweede zwangerschap. Wel veel minder, en dit keer geen nasleep gehad, en bovendien was het pas met 36 wk.
En dan nog eens mijn eigen uitslagen: 29 % kans op pre-eclampsie, 26% kans op vroeggeboorte <37 weken, 10% kans op vroeggeboorte <34 weken.
30% het is gebleven bij hoge bloeddruk (vanaf 15 weken bloeddrukverlagers) en vage bloedafwijkingen vanaf 37 weken.