moet even mijn hart luchten.....

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by willow23, May 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. willow23

willow23 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik moet even mijn hart luchten ik zit hier best wel mee.....
    Onze oudste zoon heeft ass en adhd ook is zijn grove motoriek niet goed, en heeft hij een erge pinda, noot , en ei allergie en nog meer allergieen wat minder heftig is....
    Hij heeft voor zn allergieen ook een epipen en een drankje die hij elke dag moet hebben...

Nu is hij vier jaar en moet hij naar een speciale school omdat een basisschool gewoon niet zal lukken....
    Hij moet nu twintig kilometer verderop naar school, hij mag niet met het taxivervoer mee omdat hij een epipen heeft en die mogen de
    taxichauffeurs niet geven....
    Moet hem dus straks elke dag heen brengen en weer ophalen is opzich niet zo erg alleen heb ik nog twee kinderen...
    Ook vind ik het gewoon allemaal heel spannend omdat hij zover weg zit en zn erge allergie heeft....ik kan niet snel bij hem zijn dan als er wat is....ik zit hier heel erg mee....

Ook is hij nog niet zindelijk, het lukt hem gewoon niet de juf van de peuterschool denkt dat hij het niet kan aanvoelen en daarom niet zindelijk wordt...
    Ik weet het gewoon niet hij is door zn ass en adhd gewoon zo druk in zn hoofdje ik denk dat het daarom niet lukt...
    Maar als hij naar die andere school gaat moet hij zindelijk zijn....we zijn echt al maanden bezig maar het lukt maar niet we hebben alles al geprobeerdt...
    Nu zijn we al weken bezig om hem op bepaalde tijden op de wc te zetten zodat het normaal wordt maar hij heeft het nog maar twee keer op de wc gedaan...

Verder moeten we vaak met hem naar het ziekenhuis voor zn allergieen voor zn eczeem, en voor zn oogjes, maar ook voor zn motoriek enz.....

Ik ben zo moe zo moe en verdrietig.....waarom moet dit nu toch zo waarom?

pfff sorry voor het hele verhaal.......bedankt voor het lezen.....

2. Mamatss

Mamatss Actief lid

Jan 23, 2012
    421
    0
    0
    Ach meid, dat valt ook allemaal niet mee!
    Heb hier geen ervaring mee, dus helaas ook geen tips voor je...

3. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,600
    1,053
    113
    Hier
    Knuffel. Er lastig en ik heb helaas geen tips of ervaringen

4. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Je krijgt nogal wat over je heen... Digitale knuffel...

5. karine

karine Fanatiek lid

May 13, 2007
    3,694
    0
    0
    Och meid.... Dikke knuffel!!!
    Ik heb ook geen idee of oplossing voor je... Snap dat je er enorm mee zit!!
    Hoe denkt de school erover? Over het plassen enzo?
    En wat vindt de huisarts?
    Kan je niet bij iets van instanties terecht voor vragen/antwoorden?
    (Ik roep maar wat omdat ik geen idee heb hoor... sorry...)
    Knuf

6. willow23

Ze mogen hem weigeren als hij niet zindelijk is...ga woensdag met hem na de ha hiervoor...

7. Venne

Venne Actief lid

Feb 14, 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Poeh, dat klinkt allemaal heftig. Je zal idd wel moe zijn, veel sterkte!

Ik weet niet of je vanuit een organisatie ondersteuning krijgt? Bijvoorbeeld bij MEE, kun je met al dit soort vragen terecht. Ik weet, vanuit mijn werkervaring, dat er een aantal jaar geleden ook taxibusjes reden waar een extra persoon mee kon rijden, om bijvoorbeeld de epipen te moeten zetten indien dat nodig is. Of dat er iemand in huis komt voor ondersteunende/activerende begeleiding, je zou het ook aan haar/hem kunnen vragen of daar iets mogelijk is.

In ieder geval heel veel sterkte. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid over de situatie, zodat er wat last van je schouders valt.

8. kvinna

kvinna Niet meer actief

Poeh, wat een stress. Voor zover ik weet, is zindelijk worden voor kinderen met autisme zeer regelmatig een probleem. Wat rot dat hij om die reden dan geweigerd wordt door een school waar hij juist vanwege zijn aandoening naartoe moet. Ik weet niet hoeveel van dergelijke scholen er zijn, maar is het een optie om te kijken of hij op een andere school wel wordt aangenomen?

En die tip over een begeleider mee is ook een goeie. Eventueel informeren bij vrijwilligersorganisaties in je woonplaats?

Succes ermee, wat een lastige situatie.

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Wat vervelend allemaal zeg..

Ik heb er geen ervaring oid mee, maar dit was ook mijn eerste gedachte. Wat raar dat hij juist op een speciale school om die reden geweigerd kan worden?

10. Porsche

Porsche Niet meer actief

Helaas geen tips wel wil ik je een digitale knuffel geven, denk dat je die wel kunt gebruiken..

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Pfff, pittig zeg. Zit er geen begeleid(st)er in de taxi die bevoegd is? Je kan school en de gemeente vragen dit voor je te regelen. je kind moet veilig op school en weer thuis kunnen komen. Krijg je PGB voor je zoon? Misschien kan een ambulant begeleider wat voor je betekenen. Zijn er meer kinderen die naar diezelfde school gaan? Misschien kan je met de ouders wat regelen. Je kunt ook MEE inschakelen om dit allemaal voor je te regelen.

12. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Heftig hoor, dat is weer een hele zorg extra.
    Wat ik eigenlijk wel raar vind is dat taxichauffeurs geen epipen mogen geven, in nood mag iedereen dat toch? Ik heb ooit een docente gehad die de eerste les uitlegde dat ze de epipen bij zich had en vertelde hoe wij die in geval van nood moesten zetten. Wij waren toen 17, dus zou ik verwachten dat een volwassene ongeacht het beroep dat ook moet kunnen doen.
    Wat zegt de speciale school over de zindelijkheid van je zoontje? Misschien lukt het ook moeilijker door alle spanning rondom het naar school gaan...... misschien kan een psycholoog helpen?
    Ik heb er verder geen ervaring mee, dus ik kan je niet helpen, sorry. Wel veel succes gewenst, ik hoop dat er gauw een goede oplossing komt.

13. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Ik vind het echt raar.. mijn man heeft jaren op een speciale school gewerkt met voornamelijk auti kinderen.. ze waren zeker allemaal nog niet zindelijk..
    Vanuit mijn werkervaring snap ik het ook niet. Er waren meerdere kindjes met luiers.
    Wb de epipen, mijn man heeft die vaker gezet en ook de chauffeurs. Maw, als jij geen rijbewijs hebt zou je kind niet op school komen.
    Ik denk dat ze je de toegang tot school niet kunnen ontzeggen, ze plaatsingsplichtig en het is een vaak voorkomnd problem.
    En de taxi, mochten ze je weigeren, zou je eens bij de gemeent kunnen navragen voor individueel vervoer. Je zou ook een afspraak kunnen maken dat zij niet verantwoordelijk zijn voor het gebruik van de epipen. Maar dat zij een ambulance bellen.

Niet bij de pakken neerzetten hoor, er is echt meer mogelijk als je maar met de vuist op tafel slaat! Je energie en inzit wordt later beloond.. nog ff doorzetten.. en contact met mee opnemen. Zij kunnen je begeleidn hierin.
    Succes..

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wat raar?? Het is toch niet voor niks SPECIAAL onderwijs toch?? Kindjes met autisme worden vaak later zindelijk, vandaar dat de luiervergoeding bestaat voor kindjes met onder andere ASS.

Een gewone basisschool kan weigeren ja, maar speciaal onderwijs wat JUIST bedoelt is voor speciale kindjes kan ik me niet voorstellen hoor.. Hier is dat in ieder geval niet aan de orde. Zelfs kinderen van 10 die nog in de broek plassen.. Je kunt ze moeilijk totdat ze zindelijk worden thuishouden als het zindelijk worden JUIST word belemmerd door de beperking zoals ASS of een ernstige ontwikkelingsachterstand

@elegance: helemaal mee eens!

15. willow23

He meiden bedankt voor jullie lieve berichten!

Hier is een klein wonder gebeurt gisteren, onze zoon is zindelijk!
    Hij kwam gisteren thuis en wou zn luier niet meer om hij was nu een grote kerel zei hij!
    En sins dien doet hij alles op de wc!!!
    Ben zo trots!!!!

16. willow23

Het staat echt in de schoolgids en ook bij het gesprek op school gaven ze aan dat als hij niet zindelijk is hij niet mag komen...

17. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wauw wat goed van hem!!!
    Zo zie je maar.... Je mag met reden super trots zijn op hem!

18. SeaShell

Wat betreft epipen en busvervoer is ook uuuuuiterst vreemd..

Zitten vaak ook kindjes in de bus met bijv epilepsie etc.. Of kindje met suikerziekte wat ineens een hypo of hyper kan krijgen. Kunnen ook een aanval krijgen en mogen ook gewoon mee.. Chauffeur moet sowieso een BHV cursus hebben gehad neem ik aan :(

En daarbij is een epipen zetten het simpelste wat er bestaat ( heb zelf ook een epipen) als ze die gewoon standaard in het dashboard van de bus leggen en iedereen daar van op de hoogte is zie ik het probleem niet hoor! Dop eraf trekken, 10cm van het been afhouden en op het been stoten en daarna over het been wrijven en klaar is Kees.. Een stabiele zijligging of andere BHV dingen vind ik nog moeilijker..

En in de bus mag je sowieso niet eten dus lijkt me de kans op een aanval in de bus ook uitgesloten aangezien je na het nuttigen van die voedingsmiddelen vaak direct een aanval krijgt ipv een uur later in de bus.

Vind dat een rare reden voor afwijzing

19. SeaShell

Super dat hij zindelijk is :) hele opluchting!

20. willow23

Vind het ook raar....Maar we zijn bij de gemeente en bij het taxi bedrijf geweest en die gaven aan dat hij niet mee mocht invm zijn epipen...
    Mischien ligt het aan de gemeente waar je woont?
    Onze gemeente geeft ook geen pgb hiervoor namelijk....

Share This Page