Hoi bevallen dames, 10 weken geleden ben ik bevallen, allemaal prima verlopen. Ik heb alleen nog vaak last van pijn aan mn schaambot. Als ik boodschappen doe en nog een paar meer winkels aandoe kom ik met pijn thuis. Een stukje wandelen met de kinderwagen lukt niet, want dan kom ik ook met pijn thuis. Halverwege moet ik m'n tempo al aanpassen (en dat gaat al niet zo hard) omdat ik anders teveel pijn krijg. Is dit herkenbaar? Ik zou zo graag weer willen sporten en in mijn geval is dat dan dansen, maar als ik al niet normaal boodschappen kan doen, dan kan ik zeker niet een uur staan dansen toch? Wanneer mag ik verwachten dat het beter gaat of zelfs over is? Of heb je misschien tips om deze klacht te verminderen? Groetjes
Oefeningen voor je bekkenbodem en onderrug (blijven) doen, iig 1x per dag. Als je buikspieren het weer aankunnen eventueel ook je buikspieren. Verder geduld hebben, blijven proberen maar als het niet gaat stoppen. Ik was fanatiek hardloopster, vanaf 24 weken erge bekkenpijn en vanaf 27 weken in de ziektewet, kon de trappen niet meer op en kon wel huilen van de pijn eind van de dag. Na de bevalling had ik gelijk geen klachten meer, alleen bij stukjes wandelen buiten huis wel. Hardlopen kon ik pas na 5 maanden weer kleine stukjes, nu na 6 maanden kan ik pijnvrij hardlopen.
Dank LW85 voor je reactie. Ik zal eens kijken of ik vaker mijn spieren kan trainen. Wellicht dat het helpt.
Naar de bekkenfysio gaan! Ik heb dit ook heel lang gehad na mijn bevalling, mijn dochter is ook met haar schouder blijven steken achter mijn schaambeen dus daar is flink aan getrokken.. Ik heb er een tijd mee doorgelopen en pas na paar maanden weer naar de fysio gegaan, bleek dat ik mijn spieren verkeerd aanspande en de boel daardoor scheef trok waardoor het geen rust kreeg om te herstellen.. Met behulp van oefeningen toen is het in een paar weken erg veel verbeterd en helemaal overgegaan.. Volgende keer zal ik het niet weer zo lang uitstellen
Ok. handig om t weten. Mijn zoon heeft ook iets vast gezeten met z'n schouder. Ik heb de vk nog even gepolst en ze zei dat het normaal is dat je tot 3 maanden na de bevalling hier wat last van hebt. Dus heel gek is het niet. Ik kijk het nog paar weken aan, is er geen verbetering ga ik zeker even naar de fysio.
Ja ik dacht eerst ook dat het vanzelf wel over zou gaan.. En het ging ook een stuk beter na die maanden, maar niet helemaal over.. Vandaar uiteindelijk toch de stap gezet (na 6 mnd pas) om nog terug te gaan naar de fysio.. Weet je in ieder geval dat de mogelijkheid er is Wel typisch dat je dezelfde klacht aangeeft en dat je zoontje ook met het schoudertje vast gezeten heeft.. Ik had tijdens de zwangerschap ook veel bekkenklachten, maar niet van mijn schaambeen, dat was echt pas sinds daarna, dus vandaar dat ik het aan de bevalling kon linken.. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dit heeft gehad.. Niet voor jou natuurlijk, maar wat betreft herkenning
Tijdens zwangerschap geen last van bekken gehad. alleen laatste week begon ik iets te waggelen maar verder geen pijn ofzo. Je lichaam krijgt een oplawaai na zo'n bevalling. Niet gek dat het even z'n plekje weer moet vinden.