wanneer beginnen met vast voedsel?

Discussie in 'Prematuur' gestart door suethatsme, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    hoi!

zl is 6 weken te vroeg geboren. Ik twijfel wanneer ik met vast voedsel zal beginnen. Hij is nu 4,5 maand, maar gecorrigeerd net 3 maanden. He CB zegt: je mag beginnen. Maar ik vind het nog best wel vroeg. Maar ik wil ook niet te lang wachten en ik heb het idee dat zl al wel iets aan het inlopen is qua ontwikkeling. Wat vinden jullie? Ervaring?

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Wij zijn begonnen toen hij 6 mmd was.
    Hij was met 33.4 geboren dus 7 wk te vroeg.
    Gecorrigeerd was hij toen dus 4,5 mnd :)

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik ben wel vroeg begonnen, maar met 41+2 bevallen. Ik merkte heel duidelijk dat mijn dochter pas begon te eten ipv sabbelen toen ze haar eerste tandje kreeg. Bij twijfel zou ik dat moment afwachten. Die eerste 2 maanden is echt alleen maar smaken wennen, meer niet. Je kunt dus gerust later beginnnen

4. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    De darmen van je kindje beginnen al te wennen aan voedsel zodra hij geboren wordt, dan gaat er immers al bv of kv doorheen, vandaar dat je de 'normale' leeftijd aan mag houden en niet hoeft te corrigeren (dit heb ik via de kinderarts).

Mijn dochters mochten volgens de kinderarts dus met 4 maanden, toen zij gecorrigeerd 1 maand (!) waren, al beginnen met voeding. Dat vond ik toch iets te gek! Dus ik heb gewacht tot ze zelf aangaven eraan toe te zijn, dus signalen als sabbelen op hun handen, dingen naar hun mond brengen. Dat deden ze toen ze ca 6,5 maand waren dus 3,5 maand gecorrigeerd. Maar was alleen een beetje proeven en sabbelen toen, nog niet echt eten hoor. Echt eten doen ze pas sinds een paar weken, nu gaat er zo 100 gr fruit naar binnen :).

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik ben ongecorrigeerd begonnen op 6 maanden. Ging direct goed.

6. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Mijn dochter was 5 weken te vroeg en ik heb gewacht totdat ik tekenen zag dat ze toe was aan vast voedsel.
    Dit was bij 5,5 maanden, gecorrigeerd dus 4 maanden en 1 week ongeveer.

7. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    HIer met 3mnd gecorrigeerd begonnen. Van kinderarts mochten we beginnen. Ze kregen overigens steeds maar 1-2 hapjes.
    Nu zijn ze 4 mndn gecorrigeerd en nu pas krijgen ze wat meer. Ze gaan ook miepen als ze niet snel genoeg wat in hun mondje krijgen hahaha..

8. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier werd heel duidelijk aangegeven door de pre- logopedist dat niet alleen de rijping van de darmpjes meespelen maar ook de neurologische rijping. Dit houdt in dat je pas start met hapjes zodra je ziet dat je kindje zelf dingen naar z'n mondje brengt en echt een soort 'hap' beweging maakt richting een lepel. Hier in eerste instantie begonnen toen zoontje 3,5 maand gecorrigeerd was. Echter bleek dit te vroeg. Hij begreep echt niet wat hij met zo'n ding in z'n mond moest. Uiteindelijk begonnen met 4,5 maand gecorrigeerd. Dit ging vele malen beter.

9. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Wij beginnen met 5 maanden, dus 4 maanden gecorrigeerd. Mijn zoontje krijgt bijvoeding a la Rapley en dat ging eigenlijk meteen goed. Hij snapte het gelijk!
    In het begin zagen we in zijn ontlasting nog wel heel erg stukken eten terug, dat is sinds een paar weken eigenlijk minder. Hij verteert nu dus meer van het eten. Zoontje is nu 7 maanden, 6 maanden gecorrigeerd.

10. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    als hij de lepel tot zich neemt in plaats van wegduwt
    bij mijn kinderen zo'n 5 maanden

Deel Deze Pagina