Huisdieren en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hope87, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    #1 Hope87, 21 nov 2012
    Laatst bewerkt: 21 nov 2012
    Hoi, ik heb kater en een poes thuis en deze zijn tijdens mijn zw.schap erg aanhankelijk geworden. de katten zijn altijd wel lief voor kinderen maar nu ik zwanger ben ik weet het niet het lijkt net alsof ze het weten of iets?

of verbeeld ik me dit door mijn rozebril haha?

2. Dinges89

Dinges89 Actief lid

15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    Nee hoor ik heb er ook 'last' van.;) Als ik ergens op visite ben met huisdieren (vooral katten), dan lijkt het wel of ik een magneet ben, ze willen ineens allemaal op schoot of bij me liggen. Ik vind het wel gezellig!

3. chila

chila Niet meer actief

Hoi,

Dat kan wel hoor. Wij hebben een hondje en hoewel deze altijd al heel erg aanhankelijk aan mij was is het nu nog erger. Altijd bij me liggen, heel erg waaks geworden. Als iemand aan mn buik zit er meteen bij gaan zitten. Ze doet niet vals maar gewoon zo van, ho niet te ver gaan want dat is mijn vrouwtje en baby...
    Wel schattig maar moet het wel in de gaten houden dat ze niet jaloers gaat worden ofzo!

En de dieren van familieleden zijn ook niet bij me weg te slaan!

4. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Wij hebben ook een kater en een poes, kater vind me minder interessant komt juist minder bij me liggen. De poes lijkt wel een sticker :) maar ze is ook zo schattig dus ik kan het wel hebben :D

5. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Hier ook hoor.
    Binnen gaat goed maar zodra ik met m ga wandelen en er komt een andere hond te dichtbij laat ie wel merken dit is MIJN baasje. ;)

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wij hebben twee katten en een van de twee is idd aanhankelijker geworden sinds ik zwanger ben. Ze ligt veel meer bij me dan anders. Heerlijk genieten!:)

7. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik heb 3 katten hier en ze liggen CONTINU bij me, poes is idd een sticker en moet overal mee naar toe, ze wacht zelfs voor de wc ;)

8. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Mijn kater ligt de hele dag tegen me aan terwijl hij normaal gesproken de hele dag in de vensterbank ligt te luieren...

De hond is tijdelijk naar os mam gegaan omdat ik ffkes niet meer tegen t jaloerse gedrag kan...
    Ze reageert zo enorm op mijn hormomen dat ze amper eet en drinkt, super waaks is en er geen land meer mee te bezeilen valt....
    Dat word nog wat als de kleine er is... heb er iig nu al nachtmerries van....

9. Within

Within Niet meer actief

Hier 2 katten en een hond... de katten zijn enorm afhankelijk, als ik wakker word (maar ook midden in de nacht) komen ze opeens even beide kroelen in bed, en ook nu zit er weer 1 op schoot die normaal echt geen schootkat is.
    Ook de hond komt vaker zijn kop op schoot leggen of gewoon even een aai halen, als ik op de bank zit/lig, liggen ze er alle 3 bij. Hond op mijn voeten, kat 1 naast me en kat 2 op de rugleuning.

10. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Die beesten reageren allemaal op hoe jij je zelf gedraagt. Ze zien of ruiken niet veel aan je, ze merken meestal vooral dat jij je anders gedraagt. Net als wanneer je chagrijnig bent, of juist heel ontspannen: er zitten gewoon andere dingen in je gedrag.

11. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zo een eigenwijze, lieve kat.
    Beide zwangerschappen wist de kat het (achteraf) eerder dan wijzelf.
    Dan wil ze vanaf het begin af (dus zo'n beetje na de eisprong al) alleen maar op mijn buik liggen, en is ze ontzettend beschermend.
    Dus voortdurend achter mij aanlopen en over me waken:)

12. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Hier 4 binnenkatten, maar eigenlijk merk ik niks anders :) behalve aan de jongste kater, die de laatste 2 weken meer naar mij toetrekt ( is altijd vriendlief zijn maatje ) maar hij is pas gecastreerd dus ik wijt t meer daaraan.

13. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik heb ook 3 katten en die zijn flink wat voorzichtiger met mij geworden. Gaan absoluut niet op de buik staan. Liggen wel graag met mij in bed tegen de buik aan en dan beginnen ze te spinnen :) Een poes probeert eigenlijk de hele tijd de wacht te houden voer mij, die vind het ineens ook niet meer leuk als ik te lang weg ben :)

14. Mardou

Mardou Lid

18 okt 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook. Kater heeft de nieuwe gewoonte om op mijn boezem (inmiddels behoorlijk gegroeid) te gaan liggen, terwijl de poes óf op schoot zit (geen schootkat) óf over mijn buik dweilt. Vooral in bed...
    En de kleine is dan druk aan het schoppen! Ik vind het wel gezellig :D

15. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Wij ook een poes en ex-kater. Ex-kater is nog aanhankelijker gworden en de poes was in het begin van mijn zwangerschap zelf ook 'schijn'zwanger ook poes wil steeds met mij knuffelen.

16. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Dan heb ik pech denk ik...

Mijn kater zoekt alleen maar liefde bij manlief. Ik ben totaal niet interessant meer. Behalve natuurlijk wanneer er eten in het spel is. Hij zit alleen nog maar bij mijn man op schoot en ik doe er eigenlijk niet meer toe. Af en toe staat hij het me toe dat ik hem aai of kroel, maar het lijkt er op dat hij een soort mannenverbond heeft gesloten...

Ik ben benieuwd hoe het gaat als ons meisje er is...

17. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Hier zijn de katten ook zeer aanhankelijk. Wat kunnen ze soms slijmen en lief doen! Ze merken echt dat er wat anders is. We zeggen wel eens tegen ze zijn jullie weer jaloers :D

18. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Hier ook zo'n sticker, overal waar ik ben is onze hond. Hij zit voor de wc, als ik boven ben ligt ie onder aan de trap, als ik niet thuis ben zit ie voor het raam en sinds ik zwanger ben wil hij opeens op de bank zitten als ik daar ook zit. Hij heeft het formaat van een kleine pony, dus het is erg gezellig bij ons op de bank....

Toevallig zag ik hier laatst een docu over. Dieren ruiken verandering in je hormonen dus het kan best dat ze weten dat he zwanger bent. Zo kunnen ze soms ook epileptische aanvallen aan zien komen of ziektes opsporen.

19. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Hier poezen en een kater..
    De kater ligt wel veel vaker op de bank maar niet persee bij mij...
    Een van de poezen ligt wel constant bij me.. dan gaat ze op mn benen zitten knorren met haar rug tegen mn buik en dan wordt de kleine helemaal wild in de buik... vind het wel lief
    .de andere poes die is alleen maar heel erg druk..springt rustig op mn buik als ik haar niet stop... ik wijt t maar aan het feit dat die nog nooit moeder is geweest...

Ik maak mij verder niet druk om wanneer de baby er is.. dat loopt allemaal wel los...

20. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Onze een na jongste kat, Bella, is een flessenkitten geweest en was altijd al aanhankelijk (ook omdat ze half boskat is). Nu lijkt ze af en toe wel vastgelijmd aan me, terwijl dat voorheen niet zó erg was.
    En onze kater van 7,5 kg (de rest is allemaal poes) is een stuk liever geworden. Nou was hij altijd al een dweilerige held op sokken geweest (krijgt soms zomaar een mep van Bella (die nog geen 2,5 kg weegt!) en durft maar heel soms een mep terug te geven), maar nu durft hij niet meer op mijn buik te liggen en is nu nog dweileriger geworden. :p
    De rest valt wel mee, niet echt veel knuffeliger dan ze al waren :p.

Maar ik moest laatst wel lachen om onze middelste kat. Dat is normaal een heuse buitenkat en komt alleen binnen om te eten en heel af en toe wil ze op schoot. Vorige week zat ze bij mij op schoot, begon die kleine te schoppen. Zit ze om zich heen te kijken van: 'HUH?! Wat was dat?!' Zag er echt heel grappig uit. :D

Deel Deze Pagina