Hallo! allereerst even een bedankje voor jullie inzet hier op het forum! Echt super dat jullie dit erbij willen doen om aanstaande moeders hier een antwoord te geven om hun vragen... nu mijn vraag... Mijn verloskundige heeft 3 weken geleden ischias bij mij geconstateert.. Aangezien ik ook nog eens rugklachten kreeg ben ik ook even bij de Ha geweest. Hij constanteerde dat mijn onderste drie ruggewervels overbelast waren, en ik dus absoluut niet meer mag tillen, of teveel mag gaan sta/zitten... Ik ben elke dag gewoon zo moe van de lichamelijk klachten en van het slechte slapen, dat ik rond 2 uur smiddags echt kapot ben.... Ik zit er daarom ook over na te denken om minder te gaan werken aangezien dat lichamelijk niet meer gaat, aangezien het ook een erg drukke baan met best wel wat verantwoordelijkheden. Gelukkig is mijn werkgever hier erg flexibel in, en vinden hun het geen enkel probleem wanneer ik minder zou gaan werekn.. Jullie zullen natuurlijk denk waarom doe je dat dan niet.. Kijk ik ben van nature iemand die eigenlijk doorgaat tot dat het echt-niet-meer-anders-kan....Ik geef zeg maar niet snel toe, en wil al helemaal niet over komen als weer een zwangere vrouw die aan het klagen is vanwege de "normale"zwangerschaps kwaaltjes... Eigenlijk weet ik niet eens zo goed wat mijn vraag is, misschien wil ik van jullie alleen maar horen dat het idd beter is om minder te gaan werken... Effin wat denken jullie ervan? Ik wil natuurlijk het aller aller beste voor mijn 1e kindje, en ook voor mezelf...Mijn klachten hebben toch geen invloed op de baby? pffff
hoi Claudia, eigenlijk geef jezelf het antwoord al, als jij te moe bent en je hebt zoveel klachten dan moet je inderdaad minder gaan werken. Je werkgever is flexibel, dus waar wacht je nog op? Kies nu voor je eigen lichaam en voor je kindje en regel het vandaag nog! Start met halve dagen zodat je elke middag kunt rusten, is dat nog teveel dan ga je nog verder minderen. Mirjam