Kan iemand mij helpen? Snap niks van me lichaam..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MissyZuilen, 13 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik hou sinds het begin van deze cyclus een temperatuurkaartje bij.
    Ook kijk ik naar mijn slijmwaarneming..
    Nou zie je dus op onderstaande kaartje wat ik eruit krijg..
    Volgens het kaartje zou ik op dag 19 of 20 mijn eisprong hebben gehad. Dat kan kloppen met mijn temperatuur en ook met mijn slijmwaarneming.
    Maar... ik test nog steeds negatief en word ook niet ongesteld. :(
    Zou je me kunnen helpen met het kaartje?

Kan ik nog ergens anders mijn eisprong hebben gehad? Ik heb namelijk verder geen vruchtbaar slijm meer gezien die cyclus.
    En waarom word ik nog steeds niet ongesteld, maar blijf ik ook negatief testen? Maak ik nog een kans dat 't positief word ergens deze dagen?
    Kan mijn lichaam te weinig HcG nog aanmaken terwijl ik volgens het kaartje al 4 dagen overtijd ben?

Alvast heel erg bedankt! Zit er namelijk echt mee.. Hoopte echt toen mijn menstruatie uitbleef een positieve test te hebben, maar het is nog steeds niet zo.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi MissyZuilen,

het klinkt ernaar dat je het kaartje goed hebt geinterpreteerd, maar inderdaad gewoon nog niet ongesteld bent geworden. Bij een eisprong hoef je niet altijd slijm te verliezen dus het is geen exacte parameter, ook de temp niet, maar de combinatie zou inderdaad kunnen duiden op een eisprong. Het zou kunnen dat je eisprong toch ietjes later is geweest en je nu ongeveer je menstruatie zult krijgen, maar misschien zit je er ook wel een beetje te erg op te wachten... gebeurt ook wel eens. een test zou toch bij 6 dgn overtijd wel positief moeten zijn en was je eisprong toch iets later dan kun je over een paar dagen nog eens testen.

Groetjes Brigitte

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik ben op dit moment nog steeds niet ongesteld.
    Ik hoop toch dat ie dan dinsdag komt, want dan heb ik dus inderdaad mijn eisprong een week later gehad bij de 2e dip van mijn temperatuurskaartje..

Zou het ook kunnen zijn dat ik wel steken enzo heb gehad, maar deze x geen eisprong? Dat ik daarom niet ongesteld word, dat ik het een maand oversla?

Wat ik wel ontzettend raar vind, toen ik die steken kreeg en vruchtbaar slijm op dag 18 heb ik een ovulatietest gedaan en daar kreeg ik wel 2 streepjes op. Nog niet even donker, maar dus wel dat me ei eraan kwam.. En het kaartje geeft ook inderdaad aan dat me ei toen 2 dagen later is geweest.
    Als ik mijn eisprong een week later zou hebben gehad dus op dag 27, bij de 2e temperatuursdip, had ik toch nooit al op dag 18 2 streepjes gehad op een ovulatietest?

Deel Deze Pagina