Laatst had ik in een keer zo'n super zin in een kant en klaar maaltijdsalade.Eet ik ander nooit! hihi. Je kent ze vast wel uit de supermarkt. Er zit sla,pasta,dressing bij en je kunt dan kieze welke met kip, zalm, tonijn Maar zou je dit dan mogen? Want het lijkt alsof ze vacuum verpakt zijn.
Ik heb toevallig net bij de jan linders nog 2 maaltijdsalades meegenomen waren in de aanbieding. Ik heb eigenlijk altijd de salade met kip. En deze zijn niet vacuüm verpakt trouwens, die van AH bijvoorbeeld ook niet. Dus zou niet weten waarom je het niet mag eten . Alleen met de tonijn opletten, daar mag je geloof ik niet te veel van binnen krijgen. En de zalm zou ik persoonlijk ook even laten liggen. Maar ik heb toevallig de laatste dagen ook vaak zin in die salades en heb er ondertussen ook al wat weggewerkt haha Lekker voor de lunch ofzo
deze zijn niet vacuumverpakt. vacuum wil zeggen dat alle lucht eruit is gezogen. je kunt ze gewoon eten alleen de zalm variant niet
Gewoon een salade uitzoeken die er lekker uitziet en dan met een mooie houdbaarheidsdatum erop, volgens mij kan er niet veel mis mee gaan? Ook lekker: in de suup een zak gemengde sla kopen, wij hebben hier ook een basisslamix (zit ook wortel in) Zelf een dressing erdoor, wat feta kaas blokje, bij de vleeswaren afdelingen stukje gerookte kip kopen en dat er doorheen snijden, beetje dressing...ook lekker!
het nadeel van maaltijdsalades vind ik dat je niet zeker weet hoe goed ze gewassen zijn (mijn VK hamert er nogal op dat het belangrijk is groente heel goed af te wassen).
Ik heb ze ook gewoon gegeten, alleen vind ik ze sinds ik zwanger ben minder lekker (snap ook niet helemaal waarom )
Het zal niet beter of slechter gewassen worden dan bijv. gesneden wokgroentes in een zak of wat dan ook. Dan zou je alles vers moeten kopen en alles zelf moeten wassen en snijden wil je daar echt 100% zekerheid van hebben. Dan kun je wat betreft 'panklaar' uit de koeling beter niks meer pakken. Ik ga er vanuit dat dat wel goed genoeg gewassen is. Heb er ondertussen in ieder geval al genoeg van weggewerkt sinds ik zwanger ben, dus zal wel goed zijn haha. Maar je kunt er wel vanuit gaan dat dat goed gewassen wordt hoor, het is tenslotte de bedoeling dat je dit direct uit de verpakking kunt gebruiken/eten
Poeh ik eet ze gewoon, alleen de zalm niet. Ben al een slechte brood eter dus heb vaker salade mee naar t werk
Ja wokgroenten en alles wat je gaat bakken word verhit dus dat is zowiezo niet gevaarlijk, maar er word wel degelijk gewaarschuwd voor kant en klare maaltijden en dan vooral voor degene die je rauw of zonder te bakken eet!Ik wil niet zeggen dat je het niet mag hoor maar kijk er wel mee uit, want je wil geen liseria oplopen in je zwangerschap!
wat fijn al die reacties! Ben ook sinds ik zwanger ben een slechte brood eeter geworden. En dan is zo'n maaltijd best lekker voor de lunche. De gerookte zalm dus beter van niet maar de tonijn dan wel?
Gesneden wokgroentes e.d. was ik - op aanraden van de vk - ook. Gewoon de inhoud in een vergiet kieperen, even goed afspoelen en laten uitlekken en klaar. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik vind het zo'n kleine moeite, die kleine moeite weegt voor mij niet op tegen het (wellicht kleine, maar toch) risico
Tonijn is een roofvis en daar zitten vaak schadelijke stoffen in. Je mag wel wat tonijn eten, maar wel erg met mate.