Ik heb 2 kaartjes gewonnen voor de film sprookjesboom. Mijn zoontje is helemaal fan, maar pas net 2 jaar. Normaal zou ik geen kaartjes gekocht hebben voor de bios, omdat ruim een uur zitten op deze leeftijd toch lang is denk ik. Maar nu twijfel ik, zullen we het toch proberen? Iemand ervaring hiermee?
ik zou het met mijn 1,5 jarige niet doen, maar een 2 jarige is weer net wat verder. Mijn dochter is wel naar de film geweest en vond hem erg leuk (zaten ook wel wat spannende stukjes in zei ze). Volgens manlief zaten er ook veel kinderen die rond de 2 waren. En er was ook een pauze waarin ze even rond kunnen lopen.
Ik vind 2 jaar te jong voor de film, niet alleen vanwege het stilzitten, maar ook stil zijn. Daarbij is het geluid heel hard in de bios en kan het erg overweldigend zijn voor zo'n klein peutertje. Voor m'n werk gaan we weleens met de kids naar de bios en heb ik wel een paar keer meegemaakt dat ouders met het hele gezin gingen en dus ook met de allerkleinste, met als resultaat dat ze met een peuter zaten die compleet overstuur was. Maar goed.. misschien dat er moeders zijn die wel een goede ervaring hebben, het ligt misschien ook aan het kind hoor. De een is natuurlijk gevoeliger dan het ander.
nee een film is veel te lang voor een 2 jarige. Die hebben een spanningsboog van 30-45 minuten. Gisteren met mijn dochter van 2 jaar en 8 maanden naar thomas de trein musical geweest van 70 minuten en dat was eigelijk al een stuk te lang.
Ik twijfel ook. Onze dochter is wel al ouder, maar zal het ook vrij spannend vinden. Ze kon ovrigens wel een Poeh-film van 65 min uitzitten, maar dat was thuis.
Mijn zoontje is ook 2 en ik zou het nog niet doen. Omdat ik weet dat hij niet zo lang kan focussen op 1 ding, en hij is ook erg gevoelig voor harde geluiden etc. Hij zou erg overstuur worden. Maar aan de andere kant: je hebt de kaartjes gratis gekregen dus als het niet werkt dan ga je toch gewoon eerder weg? Of je gaat ergens aan het gangpad zitten of achterin zodat je makkelijk even een stukje kunt gaan lopen?
Denk dat het per kind enorm verschild op die leeftijd, als jij het zelf aandurft met je kindje zou ik het gewoon lekker doen. Je kunt altijd halverwege nog weg.
Ik zou het niet doen met mijn zoontje (net 2), vanwege geen zitvlees voor bewegend beeld, te harde geluiden, misschien ook wel te spannend (hoewel hij daar niet zo'n last van heeft, zn zus wel) ... Maar hij houdt een dik uur theater wel vol (maar dat is wel echt anders = 'echt') ...
Wij gaan het wel doen met Lisa (en Eva). Als het niet lukt gaat 1 van ons gewoon weg met haar. Lisa is helemaal dol op de sprookjesboom, maar de concentratie erbij houden lukt haar vaak niet, maar we zullen wel zien. Wij zijn met haar al naar een paar 'enge' dingen geweest (Raveleijn en Pandadroom in de Efteling) en na wat geruststellen is het goed. Het engste bij Raveleijn vond ze dat iemand van het paard 'af viel' (was niet zo, maar zag er wel zo uit).
Als jij denkt dat je zoontje het handelen kan, gewoon proberen. Als ie het niks vind kun je altijd weg gaan toch?
Mijn meisje is ook net 2 maar ik zou niet met mijn 2 jarige meisje nu in een bioscoop willen zitten. Die zou het naar een paar minuten al helemaal zat zijn. Als ze thuis een dvdtje goed kunnen uitkijken zonder steeds weg te lopen en blijven zitten en geboeid kijken dan zou ik het wel doen dan hebben zie die concentratie wel. Voor de tijd een NO. Dus ik zou het niet doen.
Ik ben dan weer een uitzondering denk ik, ik heb mijn zoontje gewoon mee genomen naar de film op die leeftijd, heb hem nog nooit zo stil mee gemaakt. Hij vond alleen het zitten in een bios al helemaal geweldig
Mmm... Verschillende ervaringen dus. Ik denk dat ik het gewoon ga proberen. Weggaan kan idd altijd nog.
Inderdaad, en je hebt de kaartjes toch gewonnen dus is het ook niet zonde van het geld, het is juist een leuke kans om het uit te proberen, zo zou ik dan denken
Wij zijn vanmorgen geweest en er waren veel kleintjes! Het geluid stond niet mega hard of iets was echt wel aangepast aan de kinderen. Echt stil zitten hoeft ook niet want al die kids wiebelen etc dus was erg goed te doen en leuk!
mijn dochter is 4 en die houd het in de bios niet vol, ze kan niet stil zitten terwijl als we naar een theater voorstelling gaan ze het wel vol houd maar dan doen ze ook mee met de voorstelling (woezel en pip, zandkasteel enzo)
Ik zou het gewoon doen, je kan altijd weggaan als het niet gaat! Ik ben vandaag naar de film geweest. Dochter van 3 vond het niet zo geweldig en haar vriendinnetje van 5 vond het een film voor baby´s! Onlangs naar dolfje weerwolfje geweest en mijn dochter vond die helemaal het einde! Maar voor een tweejarige niet te doen!
Mijn dochter is een kleine stuiterbal maar de bios vind ze idd zooo geweldig dat het toch lukt om een film uit te kijken! Dit jaar zijn wel dan al 3 keer naar de film geweest!
Volgens mij verschilt dit per kind. Als jij denkt dat je kind dit kan, dan gewoon doen. Als hij er helemaal weg van is dan zal hij het wel leuk vinden en spannend.