Hoi dames, Vorige week kwamen ze erachter dat ik een longembolie had, ik ben direct gestopt met de pil en gisteren kreeg ik te horen dat dat voor mij geen optie meer is. Nu heb ik een baarmoederverzakking, niet heel heftig nog, maar ik kan hem wel voelen, en mijn enige optie is dus nu nog een mirenaspiraal. Maar kan dit als je een verzakking hebt? Anderhalf jaar geleden ben ik zwanger geworden door een condoom heen en toen het misging waren we er zeker van dat we komende jaren even geen kinderen meer willen. Nu mag dit uiteraard ook niet met de longembolie en bloedverdunners, maar we willen het ook nog steeds niet, maar ik ben ook erg huiverig voor een ongeplande zwangerschap door een condoom. Heeft iemand ervaring met een spiraal en een baarmoederverzakking?
Ook ik heb longembolien gehad, ook de mirena-spiraal bevat hormonen die je bloedstolling kunnen beinvloeden, echter in mindere mate dan de pil, zelf heb ik nu de koperspiraal van T-safe, deze bevat helemaal geen hormonen. echter weet ik niet of je die met een verzakking kunt krijgen. Hiervoor moet je waarschijnlijk even langs de huisarts of gynaecoloog, want je kunt dit niet zelf beoordelen. En een van deze mensen moet het uiteindelijk toch plaatsen. Succes en sterkte met het herstel van je longembolie!