Vraag over Primolut

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door happyday, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyday

happyday Lid

27 sep 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doordat ik bleef bloeden ook tussendoor met de pil heb ik primolut voorgeschreven gekregen van de ha.

Ik heb mijn kuur van 10 dagen 3 maal daags 1 tablet afgemaakt en ben vandaag gestopt ermee. Nu heb ik last van bruin achtig ja niet echt bloed maar meer sliertjes.

Ik moet door de primolut ongesteld (ontrekkingsbloeding) worden en dan kan ik mijn (de)pil weer opnieuw innemen.

Maar wat als ik alleen bruin verlies heb? Kan ik dan ook de pil innemen of moet dat perse op die dag met helderrood bloed?

Heb met de pil de primolut samen moeten slikken tot een stopweek en dan zou er geen bloedverlies meer moeten zijn na die ontrekkingsbloeding.

Maar zie alleen bruin?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Het kan even duren voordat je ongi wordt na de kuur. Dus een deze dagen zal het wel doorzetten.

Ik heb begin van het jaar provera geslikt, dat is ongeveer hetzelfde. Ik werd toen 7 dagen na de laatste pil ongi.

Maar je slikt er ook de pil nog bij? Dan zul je pas ongi worden na de kuur en in de stopweek denk ik:( Of valt het einde van de kuur tegelijk met je stopweek? Dan zul je iig gewoon ongi worden binnen een paar dagen.

3. happyday

happyday Lid

27 sep 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het valt inderdaad samen met mijn stopweek.

Ik hoop dat het snel doorzet en ik dan geen last meer heb van tussentijds en constant bloeden. Gek vind ik het dat ik geen krampen heb, helemaal niks van pijn.

Op internet zelf vind ik weinig over primolut ervaringen en dan vooral in combinatie met de pil en voor hevig bloedverlies te stoppen.

Hoop echt dat deze 'schoonmaak' werkt en alles weer op orde is.

4. happyday

happyday Lid

27 sep 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit nu op dag 2 na de primolut kuur en wat begon met bruin achtig sliertjes, is nu helemaal weg? Geen bloed niks gehad...

Ik nam aan dat je bij primolut hevig ging bloeden met gigantische pijnlijke krampen??? Moet een schoonmaak zijn van de baarmoeder tenminste dat zei mijn ha.

Ik voel niks, geen kramp, geen pijn, geen bloed niks??? Normaal na bruin komt toch rood bloed verlies?:(

Ik snap het even niet meer, eerst bloed ik bijna leeg en na de kuur primolut komt er niks meer? Of kan het nog langer duren? Hopelijk wel minder dan 7 dagen anders is mijn pil onveilig stopweek mag maar 7 dagen zijn.

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

#5 JJ1980, 15 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2013
    Het kan wel een paar dagen duren voor het op gang komt hoor.

6. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee ik start volgende week zondag met een kuur van 5 dagen om mijn cyclus af te breken

7. happyday

happyday Lid

27 sep 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu op de 5e dag heb ik mijn bloeding gekregen, maar het is niet echt veel en heb totaal geen pijn of krampen.

Vanavond mag ik starten met de pil opnieuw en hoop dat dan alles weer normaal is en er tussentijds geen bloedingen meer komen.

Deel Deze Pagina