Verwijderen mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mamma chan, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Goedendag meiden,

ik kwam vanmiddag bij de dokter, om o.a. vaginale ongemakken.
    mijn mirena moet er in januari uit 2016, althans dat is me verteld..

ik heb hem ruim 5 jaar geleden laten zetten bij mijn vorige ha, die heeft mij verteld jan 2016. maar geen herrinering gemaakt in hun mediche systeem ( wat wel moest)
    ben ook in die tijd naar me eigen ha terug gegaan waar ik al heel me leven bij zat.

mijn ha vertelde me zeg weet jij wel dat je mirena 1.5 maand geleden is verlopen?:$
    Hij vertelde omdat ik over die vaginale ongemakken kwam daar eens naar heeft gekeken en dit gezien had, hij zegt ze had ook een memo moeten schrijven. zodat we altijd kunne waarschuwen!
    Nou zat ik met me bek vol tanden!

Mijn ha zei je moet hem eruit halen, je kan het ook zelf, iemand dit al eens geprobeerd:$
    durf ik niet maar lijkt me toch niet oke?

hoor graag jullie verhalen

2. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Hoi,

Nou wat slecht zeg!!
    Mij is juist gezegd dat je het niet zelf mag doen. Zou toch door de huisarts laten doen of door de gyn...

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Nee, dit moet je absoluut niet zelf proberen! Het spiraaltje kan een beetje verkleefd zijn geraakt met weefsel, als je dan gaat trekken kan dat beschadigd raken.

Dus ik zou na gyn of HA gaan!!

4. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Ik heb mijn spiraaltje er beide keren zelf uitgehaald.

Het ging zonder problemen en ook zonder pijn. Ik moet wel eerlijk bekennen dat het beide keren rond de vruchtbare periode was. Je baarmoeder is dan week en ligt lager. Ik kon het uiteinde van het touwtje tussen mijn wijs en middelvinger vasthouden en hoefde er bijna niet aan te trekken.

De eerste x zat hij ruim 4,5 jr en de 2de x ruim 3 jaar.

Ik zal wel adviseren om niet te hard te gaan trekken want het kan wel zijn dat het spiraaltje een beetje verkleefd is, zoals memo zei. Dit is namelijk bij elke vrouw verschillend. Ik heb ook wel eens gehoord dat vrouwen net zoveel pijn hadden bij het verwijderen als bij het inbrengen.

Als je meteen een nieuwe laat zetten dan zou ik hem laten verwijderen tijdens het zetten van een nieuwe. Dan weet je zeker dat het goed gaat ;)

5. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Dames!
    Toch maar niet zelf gedaan, ben vorige week bij de ha geweest die heeft hem eruit gehaald. Haha zou toch ook wel wat zijn.

Maar had wel een bacterie te pakken wees de kweek uit..
    Medicatie gehad en nu wachten tot ik ongi wordt

Deel Deze Pagina