Ik haal straks de sleutel van ons nieuwe huis. De verhuurder is vrij strenggelovig en bij de vorige afspraken had ik altijd toevallig een rok aan. Omdat ik gelijk wat ga klussen loop ik nu in charmante werkbroek rond maar ik twijfel of ik niet uit respect een rok aan zal trekken en dan wissel als ik ga klussen. Het zijn hele fijne mensen (straks ook onze buren op een paar honderd meter afstand) en ik wil graag een leuke band met ze houden (ook met hun zoontje en de mijne klikt het goed), vandaar mijn twijfel. Wat zouden jullie doen?
Hmm nee zou ik niet doen. Je loopt straks als je daar woont vast ook wel eens in een broek. Ik heb respect voor ieders geloof maar kleed mijzelf daar niet naar. Als ik bij mijn marokkaanse over buurvrouw kom doe ik ook geen hoofddoek om
Ga je dan later ook alleen maar rokken aan doen? Mijn schoonfam is ook best streng gelovig, maar ik ben mezelf niet als ik lange rok aan zou doen, dus doe ik ook niet.. Ik respecteer hen zoals zij zijn en dat verwacht ik dan ook wel terug.. Als jij je er prettig bij voelt om je 'anders' voor te doen dan je bent, kun je het doen, maar zou er zelf dus niet voor kiezen
Ik snap je gedachtengang hoor. Maar zolang je gekleed bent, dus niet al te bloot, lijkt het mij prima. Daarbij, zij hun overtuiging, jij de jouwe. Respect voor elkaar gaat toch ook prima als jij een broek draagt?
Ik zou het niet doen, want anders schep je misschien verwachtingen die je op lange termijn niet kan waarmaken.
Als ik echt op bezoek ga bij strenggelovige mensen pas ik me aan... in dit geval zou ik dat niet doen omdat je alleen maar even wat komt ophalen.
Zij doen toch ook geen broek aan als ze bij jou komen? Ieder z'n ding. Wel lief van je dat je het overweegt.
Lastig. Aan de ene kant denk ik, zij weten ook vast dat niet iedereen het zelfde geloof heeft en dus zijn eigen manier van kleden. Denk jij dat zij denken dat jij het zelfde geloof hebt? Omdat he elke keer een rok aan hebt gehad? Om wat voor geloof gaat het? Aan de andere kant denk ik ook.. Ja is een kleine moeite en een gebaar dat je ze respecteert.
Ze zijn gereformeerd, ik niet, ik ben zelfs niet christelijk opgevoed maar wel met respect voor elkaar. Zij weten dat wij niet-gelovig zijn en respecteren dat ook. Laatst merkte ze op dat ik altijd een rok droeg, ik heb haar ook verteld dat dat niet uit geloofsoverweging is maar uit comfort. Dus het is niet dat ik verwachtingen heb geschept. Het is in principe maar een kleine moeite om in hun huis een rok aan te hebben maar ik heb dus ook geen flauw idee of ze dat waarderen, misschien dat ik het maar gewoon vraag als ik er ben. Het is wel een hot topic gelijk zeg
Ik zou het in dit geval niet doen, omdat je aan het klussen bent. Ik neem aan dat hun ook wel begrijpen dat dat makkelijker is in een broek dan in een rok. Wel leuk dat je daarbij nadenkt
Nee dat is zeker niet nodig. Ik ken zelf veel strenggelovige mensen en bij hun thuis doe ik ook een rok aan. Maar in dit geval ga je alleen even snel langs en niet echt op visite dus zou ik het niet doen. Je hebt zelf al aangegeven dat je geen rokken droeg om geloofsredenen dus ze snappen dat er voor jou wat dat betreft geen waarde aan zit om rokken te dragen. Wel goed van je dat je het overweegt!
Wat leuk dat jullie het tof vinden dat ik erover nadenk, ik begon al aan mezelf te twijfelen of het zo gek was maar blijkbaar valt dat wel mee
Nee, sorry dat zou ik echt niet doen. Als je nu eenmalig een kerk bezoek vanuit interesse, dan zou ik me nog wel enigszins aan willen passen ( niet te bloot ). Maar bij zoiets? Nee hoor.
Ik zou er ook over nadenken, maar in dit geval zou ik het niet doen omdat je eventjes langsgaat. Als ik op bezoek ga bij mensen met een bepaalde overtuiging pas ik mijn kleding ook aan, ik vind dat eigenlijk wel logisch en voel me dan ook zekerder.
Ik vind je overweging getuigen van heel veel respect naar de levenswijze van iemand anders. Dat siert je! Voor een kort bezoekje zou ik me niet omkleden. Misschien er rekening mee houden dat je qua shirtje niet te bloot gekleed bent? Zij zullen vast ook bij mensen op bezoek komen die anders denkend zijn. Dan zullen ze ook niet altijd een broek gaan aantrekken. Als je op de koffie gaat, zou het wel getuigen van respect.