Op de 20 weken echo was geen maaginhoud bij ons kindje te zien. Volgende week moeten we nogmaals een echo laten maken om na te gaan of er dan wel maaginhoud te zien is. We moesten ons niet al te veel zorgen maken, maar dat doe ik eigenlijk wel. Het schijnt dat de maaginhoud een momentopname is, maar op internet las ik ook dat er eigenlijk altijd wel inhoud zou moeten zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? De blaas werkte in elk geval wel goed en het vruchtwater was ook normaal. Er waren verder geen afwijkingen te zien.
Als er vocht in de blaas zat moet er ooit wel iets in de maag gezeten hebben lijkt me? Dus zou me idd niet te druk maken en volgende week even afwachten
Heb het wel vaker gehoord.. En dan moesten ze ff half uurtje wachten en weer echo en dan zagen ze opeens wel inhoud... Komt best vaak voor dat je even geen inhoud heeft. Hopelijk valt t mee!
Hoi Mari, Ook bij ons geen maaginhoud bij de 20 weken echo en een forse groei achterstand. 2 dagen later een guo gehad. Maagje was gevuld en de groeiachterstand minder dan ze zeiden bij de 20 weken echo. Volgens mijn gyn is het maagje idd een momentopname. Net leeg betekend weer vullen en dat gaat de ene keer sneller dan de andere keer. Succes.
Hoi Mari, Ik had op 17 september ook mijn 20-weken echo en ik had precies hetzelfde: geen maaginhoud! Mijn echo duurde een uur en ze hebben het 3x gecheckt, aan het begin van de echo, in het midden en op het eind, maar het maagje bleef leeg. Nu moet ik 2 weken later, op 1 oktober, terugkomen en dan gaan ze opnieuw kijken. Ze zeiden tegen mij dat dit vaker gebeurd en dat de kans groot is dat het gewoon een slechte momentopname was... Ook heb ik eerder pretecho's gehad waarop de maag wél goed te zien was (en dus ook inhoud had), en ook bij de echo die ik voor de nekplooimeting had was de maag goed te zien (ik had toen ook meteen een uitgebreide 13-weken echo, soort 20-weken echo maar dan eerder). Ik maak me dus nog maar niet te veel zorgen (althans, dat probeer ik ).... Nog even een medische/technische toevoeging: dat de blaas gevuld is zegt helaas trouwens helemaal niets over de maag, want er loopt geen vocht van de maag naar de blaas. Van de maag gaat het naar de darmen. Vocht komt in je blaas via je nieren, ook bij een volwassen mens. En het komt via je bloed in je nieren terecht. Ook het feit dat je kindje goed groeit zegt niks, want het krijgt tijdens de zwangerschap alle voedingsstoffen via de navelstreng en niets via de maag. Het enige dat in de maag komt, is vruchtwater dat het kindje drinkt. Ik wens je heel veel succes bij de volgende echo en ik ga dit topic zeker volgen, aangezien we allebei hetzelfde hebben nu! Ik duim voor je dat alles goed is, probeer je maar niet te veel zorgen te maken, dit komt echt vaker voor.
Bedankt voor jullie reacties! Vandaag was er wel maaginhoud te zien gelukkig. Ik begreep dat het vaak toeval is als er geen maaginhoud te zien is. Het is een momentopname, maar meestal zou er wel maaginhoud te zien zijn. Als dat niet zo is, weet je ook niet goed hoe lang je er op moet wachten tot je het wel ziet want dat kan soms wel even duren begreep ik.
Wat fijn om te horen Mari! Stelt mij ook weer extra gerust , ik moet nog wachten tot volgende week donderdag voordat ik een nieuwe echo krijg.