mirena verwijderen en verder

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kimberly 33, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    hallo,

door vele problemen met mijn 2de mirena heb ik hem er eergister uit laten halen.

Mirena 1 was helemaal super, geen bloedingen meer geen pijn behalve dan het plaatsen haha.

Mirena 2 begon met de draadjes te kort geknipt, waardoor mijn partner zich gewoon open haalde.
    Toen een half jaar gebloed, redelijk vergelijkbaar met ongesteldheid kwa tijd ertussen, meer last van pukkels, vermoedelijk rond de eisprong en dus tijdens de ongesteldheid, goed dat was het minst grote probleem, op het einde begon het gewoon te steken, zowel tijdens de seks als erna, was het zat en diezelfde dag afspraak en eruit laten halen.
    Huisarts was bekend met de problemen die ik had, verder had die een vermoeden dat die niet helemaal goed zat, hij heeft daarvoor gewoon goed gezeten dus hij is of verschoven of de huisarts had het mis.

Nu 2 dagen later lees ik verschillende berichten over geen seks voordat het spiraal verwijderd word, dit is mij nooit vertelt, ook niet door de assistent toen ik een afspraak maakte.
    De dag ervoor hebben wij dus nog seks gehad.

Is er een mogelijkheid dat ik zwanger kan zijn hierdoor? misschien mensen zelf meegemaakt of van horen zeggen?

ik zit mits het goed berekend is zo rond de eisprong, de pukkels waren er alweer.

Wel bloed ik nu, maar goed lees vrijwel overal dat vrouwen die hun mirena laten verwijderen na 2 dagen bloeden.

Het is gewoon afwachten uiteraard, maar was toch wel benieuwd of jullie hier iets over weten.
    Kindje is welkom dat is het niet, alleen wilde eigelijk nog even wat langer wachten.

hoop dat iemand hier meer over weet.

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mijn gyn heeft mij dit inderdaad ook verteld (bij het plaatsen van de mirena al geloof ik, was november 2010 dus al even geleden), dat als je seks hebt een paar dagen voor de mirena verwijderd wordt, en je rond je eisprong zit, er wel een kans is op zwangerschap.

Gewoon afwachten en over 2-4 weken testen als je dan nog geen menstruatie hebt gehad.

3. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Zelfs met inbrengen hebben ze mij dit niet gezegd, heel misschien 9 jaar geleden maar dat is toch echt te lang geleden. maar vorig jaar toen de 2de geplaatst werd niet.

Baal er ook best wel van, nu blijft de kans vast nihil, maar zal maar net de persoon zijn die bij die paar % zit waar het wel bij gebeurd.

Na 3 april zal ik ALS het nog steeds klopt kunnen testen.

Ben een half jaar "ongesteld" geweest met de spiraal, en kon de klok er aardig op gelijk stellen, daarop heb ik dus ook 1 of ander appje gedownload om je ovulatie te berekenen, en kwa pukkels klopte dat wel, zodoende toch wel de stress.

Partner zei nog, je bloed nu toch, niks aan de hand, Maar volgens mij heeft dit niks met de menstruatie te maken.

Gewoon wachten dus.

Als iemand zoiets nog heeft meegemaakt, zelf of horen zeggen, hoor ik het graag :)

4. Evientje

Evientje Niet meer actief

Bij mij is het ook niet gezegd, niet bij plaatsen en niet bij het eruit halen. Beide bij de gyn. Ik had na 4 dagen bloedverlies, vervolgens duurde het 46 dagen tot de volgende ongie, waarbij ik wel lichte streepjes had die eerst opliepen en daarna weer af. Ik heb hem van dec 2011 tot jan 2014 gehad en sinds sept 2013 pas geen ongie meer. Maar bleek niet tegen de hormonen te kunnen.
    Hoorde het ook voor het eerst hier op het forum trouwens.
    Even je periode afwachten denk ik, meer kun je nu niet doen.

5. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Niet ongie vond ik totaal niet erg, straks ook niet als er niks aan de hand is, laat nog maar lekker wegblijven haha.. Maar goed ik wil nu nog niet zwanger worden dus de menstruatie is nog niet "nodig".

bloed nu in iedergeval nog steeds, soms stopt het even en dan bloed ik weer leeg. Was wel even vergeten dat wij vrouwen zoveel konden bloeden haha :D

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

7. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Hoi, ja je kunt nu zwanger zijn.

Onze middelste is verwekt op de dag dat mijn mirena verwijderd werd.

Hier is het wel gezegd, dat je voor plaatsing geen gemeenschap mocht hebben.

Bij het verwijderen zeggen ze er bijna niets over, omdat 9 van de 10 vrouwen de spiraal juist laten verwijderen omdat zij graag voor een kindje willen gaan.

T enige wat je nu kan doen is nog even afwachten, en evt later toch nog even een testje eraan wagen als je twijfelt.

8. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Zal het merken, mijn baarmoeder was zacht en hoog, dus idd rond de vruchtbare dagen.
    volgende week kan ik volgens mij een test doen, en zal 2 weken later nog eens doen als de eerste niks aangeeft.

9. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    gister en vandaag krampen ook viel het me op lekker ranzig, het daaronder natter is, slijmerig?
    Denk de hele dag ooh ga weer bloeden en dan is het alleen maar geurloos slijm, met de mirena nooit gehad, en daarvoor is het me te lang geleden om te herinneren.

volgende week eerste test doen, zal blij zijn als ik het weet, nu ben ik vooral bang.
    Het is niet zo dat wij niet willen, alleen de timing is nou niet echt zo slim.
    Commentaar was er al op de misschien kinderwens door familie, en als het nu echt raak zou zijn geloven ze niet eens dat het niet gepland is...

Voel me gewoon een dom schaap dat ik dit niet heb geweten, dan was dat ding minstens een week blijven zitten zonder seks voordat die eruit gehaald werd...:(

10. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    *dubbel post*

11. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Lieve meid als het wel zo is trek je niet teveel aan van familie en dergelijke.
    Dit heeft bij mij zo een stress, eenzaamheid en haat gecreerd dat ik dat niet wilde voor me kindje en het weg heb laten halen. Nog steeds heel veel spijt van!
    Als het kindje moet komen zal het komen maar voor nu wacht eerst de test even af wat hij zegt. Ik zit nu ook te stressen, ben 2 dagen de pil vergeten en heb krampen en stemmingswisselingen.
    Maar probeer geduldig de 3 weken af te wachten om te testen...
    Stress is zo niet lekker meis

12. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ja stemmingswisselingen zijn hier echt verschrikkelijk.
    Nu kan het altijd nog komen door verwijderen spiraal, maar lees overal dat mensen juist vrolijker worden dan chagrijnig, en ben echt een bitch de laatste tijd, flip om de stomste dingen.

hier nog een weekje, of nou ja minimaal, als het klopt.
    Borsten was heel even wat beurs, maar dat was dan nog voor de innesteling, dus had er niks mee te maken.

En stress is niet goed weet het. het is nog steeds alleen maar afwachten.

13. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik heb geen ervaringen met een spiraal dus kan je daar niet mee helpen helaas. Maar lijkt mij wel als er hormonaal iets weg is dat je dan juist minder stemmingswisselingen heb oid.
    Hier zijn ze ook alleen maar erger geworden, samen met tintelingen in me borsten en de buikkrampen...
    Mijn verhaal staat in een andere topic uitgebreid.
    Maar dat afwachten vind ik altijd het ergste wat er is :p

14. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Na ruim 9 jaar heb ik geen flauw idee hoe een menstruatie voelt.
    Naar mijn weten kwam het uit het niets.

Heb nu een zwaar onderbuik gevoel is ook opgezet, darmen blijven borrelen , blijf maar plassen wat geen blaasontsteking is, en mijn humeur is echt een ramp, volgens mijn partner heeft hij mij al een tijd niet meer gezien, ooh ja eergister zag hij de oude Ik weer teug, gister was die weer ver te zoeken.

Hou het maar op de mirena, nog een nasleep, maar zal blij zijn als het klaar is, te vroeg wakker want ik moet plassen en heb honger ben in nu wel klaar mee;)
    savonds moet ook echt mijn broek open, want het zit gewoon niet lekker.

15. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Nou vandaag had ik verwacht ongi te worden maar er is nog niks.
    Wacht deze week nog rustig af.

16. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    je kunt er eventueel al wel een testje aan wagen hoor.
    Bij onze middelste testte ik voor nod positief.
    13 dec laten verwijderen en 5 januari een knaltest....

17. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    KV 2 voor 5 was negatief.

Baarmoeder was alweer hoog en zacht kon echt alleen het puntje voelen normaal wel meer. ( rond de 20ste afgelopen maand ook)
    Tusendoor is hij wel hard en laag geweest.

Heb verder geen "klachten"
    Dus blijf maar gewoon wachten er is niks aan te doen.

Deel Deze Pagina