Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje over het verwijderen van mijn mirena-spiraal, en misschien dan 1 van jullie ervaring heeft? Ik heb eerder dat gepland mijn spiraal moeten verwijderen bij de huisarts omdat ik een aantal weken last had van mijn buik en ontzettende pijn in mijn rug, ik kon haast niet meer vooruit komen zo een pijn deed het en zo stijf was het. Ook vrijen deed soms behoorlijk zeer. De planning was dat hij er 28 Februari (morgen dus) uit zou gaan, maar na al die klachten heeft de huisarts mij onderzocht en besloten hem er gelijk uit te halen, dit was op 4 Februari. Omdat mijn neuroloog mij in Januari groen licht heeft gegeven met mijn epilepsie-medicijnen hebben mijn partner en ik besloten om geen ac te gebruiken verder en te kijken hoe het loopt, aangezien we dolgraag een kindje willen. Nou begon ik op 7 Februari te bloeden, niet heel erg veel, maar 5 dagen lang tot 11 Februari dus. Mijn spiraal heeft nog geen jaar gezeten en in die tijd heb ik 2 keer een beetje bloed verloren, dus geen menstruatie te noemen. Voor mijn spiraal gebruikte ik de pil en daarmee was mijn cyclus gewoon "normaal" 28/29 dagen en bloedde ik ongeveer 6 a 7 dagen. Het gene wat ik raar vind is dat ik vorige week op 19 en op 21 Februari een beetje roze afscheiding had. De 20e niks, maar die andere dagen wel. Mijn buik rommelt ook als een idioot! Normaal heb ik nooit last gehad van roze afscheiding. Ben veel moe de laatste week en af en toe ook echt kramp/steken in mijn buik. Ook heb ik veel last van mijn darmen. Veel vaker en dunner naar de plee als normaal en ontzettend veel scheetjes (sorry..) Omdat mijn partner toch wel nieuwsgierig was heb ik 25 Februari in de middag een test gedaan, negatief. En op 26 Februari in de ochtend, ook negatief (kv2v5). Wie heeft zoiets ook gehad na het verwijderen van het spiraaltje? Morgen moet ik naar de gyn om te bespreken hoe een eventuele zwangerschap bij mij zal gaan verlopen qua controles ivm mijn medicijnen, dus kan ik het daar ook vragen, maar wie weet is er hier iemand die dit herkent?!
Hoi Truus, Ik heb zelf ook een mirena gehad. Ik heb tijdens het gebruik ervan geen menstruaties of bloedingen gehad dus ik wist niet hoe mijn cyclus was. Ik heb na het verwijderen van de mirena ong. 6 weken moeten wachten op mijn menstruatie, daarna was het normaal. Het vervelende is dat je lichaam allemaal signalen afgeeft waardoor je denkt dat je zwanger bent (wat ook zeker wel kan zijn hoor!) maar bij mij was dat toen niet het geval, ik heb toen een aantal keren een test gedaan.. Je cyclus kan wel nog even in de war zijn door het verwijderen van de mirena... je kunt, hoe frustrerend dan ook, niet anders dan wachten... 1 tip.. tussen het testen kun je het beste 2 dagen laten omdat iedere 2 dagen je hcg (mocht je zwanger zijn) verdubbeld waardoor je dan het verschil in de testen kan zien. Hopelijk ben je wel zwanger en heb je gewoon te vroeg getest en anders hoop ik voor je dat je snel een menstruatie hebt zodat je weet waar je in je cyclus ongeveer zit! Succes. Groetjes Petra
Bedankt voor je reactie! Wordt er wel gek van, heb meerdere verhalen gelezen. Ik wacht nog even met nieuwe test tot zondagochtend. Nooit gedacht dat ik zo zou wachten om ongesteld te worden! Met de pil wist je het precies en wou je het niet. Met spiraal was ik bijna nooit, en nu wil ik weten wat mijn cyclus doet Heb wel steeds meer krampen en zelf pijn in mijn baarmoeder. Vanmiddag ook ineens zomaar niet lekker.... Veel moe... Ik wacht het af.. als ik uitga van mijn cyclus met pil nog zou ik over een paar dagen ongesteld moeten worden... als het weer het gewone patroon volgt. Maar met het spiraal was het niet regelmatig Heb ondertussen veel gelezen over het spiraal, zo mooi als de doktoren het voorspiegelen is het dus helaas niet altijd.. We wachten af
Ja dat is het lastigste van alles... wachten wachten wachten... Bij iedereen is het ook anders... je kan er van alles over lezen, maar dan is het bij jou roch weer anders. Tenminste dat had ik telken Hopelijk heb je gewoon snel meer duidelijkheid!