Gestopt met de pil en in stopweek nog seks gehad.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Fleurtjeee28, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurtjeee28

Fleurtjeee28 Niet meer actief

Ik ben gestopt met de pil omdat ik een koperspiraal zou laten zetten.
    Dit wordt een maand uitgesteld omdat mijn ongestelheid uit blijft.
    Nu heb ik op de 7de dag van mijn stopweek seks gehad met mijn vriend zonder condoom. (Ik zou vandaag moeten beginnen met de pil en heb gisterenavond seks gehad onbeschermd)
    Maar ik begin dus niet meer aan de anticonceptie deze maand.. is er nu een kans dat ik zwanger kan zijn/worden?
    Ik dacht/denk zelf van niet omdat het nog in me stopweek is maar ik weet dit nu niet zeker meer....

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Normaal gesproken zou je in je stopweek ook gewoon beschermd moeten zijn, mede omdat je dan natuurlijk ook weer begint met slikken.
    Dus ik denk dat je er wel van uit kunt gaan dat je nog wel beschermd bent. Maar zou je niet voor de zekerheid nog een maandje de pil kunnen slikken dan, wanneer je straks toch ook voor AC gaat, maar dan een spiraal? Je bent dan toch veiliger dan wanneer je een maand zonder AC zit.

3. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    #3 Beitsche, 2 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2013
    Ja die kans is er.

Normaalweg ben je beschermd in je stopwerk, mits je weer met de pil begint. Het starten met de nieuwe strip zorgt ervoor dat je geen eisprong krijgt en dus beschermd ben tijdens de week daarvoor.

Je hebt dus nu een kans op een zwangerschap. Nu is het wel zo dat de eisprong gemiddeld op dag 14 ( dat zou dag 7 zijn van de pilstrip zijn) komt, dus dan zou de eisprong 7 dagen na de sex zijn geweest. De kans op een zwangerschap is dan klein. Maar stel je krijgt je eisprong eerder dan de 14 dag, dan is er dus een wat grotere kans op een zwangerschap.

Ik weet niet of je nog weer met de anticonceptie begonnen bent na je eerste berichtje, zo nee, dan zou ik gaan testen voordat je de spiraal laat plaatsen.

Deel Deze Pagina