Waar zweer jij bij?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kimmuh, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    hallo

ben bijna op het laatst van mijn zwangerschap, en vraag me af wat jullie voor anticonceptie gebruiken.
    En waarom juist die.

Ik ben na de zwangerschap van mijn dochter (5jr) aan de prikpil gegaan, echter duurde het ongeveer 2 jaar voordat ik weer zwanger werd......
    We kunnen nu niet nog zeggen van ''We willen er geen meer''.
    Misschien denken we over 4 a 5 jaar wel weer dat we het willen proberen.

Ik zit erg te twijfelen tussen welke pil dus vandaar mijn vraag:
    Wat gebruiken jullie en waarom juist die.

2. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    iemand?

3. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Ik heb ooit de Implanon gehad, die zou ik nooit meer willen!
    De gewone pil heb ik gehad, microginon 30, geen problemen mee gehad.
    Na de jongste had ik een spiraaltje, op zich geen problemen mee gehad, ware het niet dat hij scheef is gaan zitten en ik veel buikpijn kreeg.

4. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Ik ga waarschijnlijk voor het gynefix spiraaltje, spreekt me heel erg aan. Heb nu een afspraak staan bij de gyn. om eventjes te kijken hoe en wat omdat deze nog niet zo heel erg bekend is.

5. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    En Juli wat zei de gyn?

6. mamajj

mamajj Niet meer actief

ik ben zelf erg tevreden over de nuvaring.

7. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hoe werkt dat precies als ik vragen mag?

8. mamajj

mamajj Niet meer actief

dat is een ring die je inbrengt op het moment dat je je eerste pil zou nemen, en je verwijderd hem na 3 weken net zoals je de laatste pil in zou nemen. daarna je stopweek dus je vergeet hem niet snel en zitten weinig hormonen in. je kan ook even kijken op nuvaring.nl

9. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik had al gegoogled maar kan geen beeld maken hoe je zo'n ding inbrengt... Lijkt me niet prettig om zelf te doen, dus dat lijkt voor mij geen optie...iegh haha

10. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Ik heb de evran pleisterpil
    1 x in de week verwijder de pleister dit 3x en dan een stop week

Werkt super je kan er alles mee ook zwemmen

11. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hoe zit het dan met je menstruatie?

12. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb een koperspiraal. Heerlijk geen hormonen meer in je lijf.
    Voor ik zwanger werd van de eerste was ik al bijna 2 jaar van de pil en was gelijk de eerste poging zwanger! Ik heb vroeger jaren de Diane pil geslikt. Als ik weer jong zou zijn zou ik nooit meer aan de pil gaan. Het is allemaal troep voor je lichaam.

13. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hoe zit dat met de koperspiraal dan als ik vragen mag?
    Hij mag 5 jaar blijven zitten,
    is het niet pijnlijk als ze hem inbrengen EN er weer uithalen?

14. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    ik heb hem ongeveer 3 maanden na de bevalling laten plaatsen. Ik heb dat niet gevoeld. Omdat het zo kort na de bevalling was gaat dat wat makkelijker. Hoe dat over 5 jaar is weet ik natuurlijk niet:)
    Het maakt de zaadcellen inactief en voorkomt innesteling. We proberen wel bevruchting te voorkomen en zijn rond de vruchtbare periode voorzichtiger.

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik zweer ook bij een koperspiraal!

Heb voor de eerste zwangerschap aan de microgynon30 gezeten, eigenlijk nooit echt klachten gehad.
    Na de eerste bevalling heb ik een Mirena gehad, maar daar kreeg ik onwijs veel klachten van. Dus 8,5 maand later verwijderd.

Na de tweede bevalling een Flexi-T laten plaatsen, en die bevalt me echt super. Heb em nu 3,5 maand - nog niet zo lang dus - maar heb echt geen enkele klacht hierover.

Plaatsen en verwijderen van een spiraaltje stelt niks voor, het wordt meestal 8-10 weken na de bevalling gedaan. Heb er beide keren niks van gevoeld, verwijderen van de mirena ook niet. M'n gyn zei wel dat een mirena vaak pijnlijker is met plaatsen dan een koperspiraal, dit ivm formaat en model.

16. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    De pil, Microgynon/Ministat: veel doorbraakbloedingen, veel hoofdpijn, zwanger geworden tijdens gebruik.

Gynefix koperspiraal: Langere maar vooral veel heftigere menstuatie. ik was nog nooit doorgelekt tot de 2e maand met dat ding. ik moest een autorit maken van 1,5 uur en het zat letterlijk tot mijn knieen (sorry) supertampon en maandverband mochten niet baten. Gelukkig had ik een plastic tas om op te zitten. Na een paar maanden werd het wel minder maar was het nog steeds 7/8 dagen veeel bloedverlies. Ook had ik veel meer afscheiding.

Na verwijdering van de Gynefix werd het allemaal weer normaal en was ik gewoon weer max. 4 dagen ongesteld.

Nu waar ik bij zweer: mijn man gaat na de geboorte van onze 3e voor een knipje! Super geregeld. Wij willen niet nog meer kinderen en hij vind ook dat het met z'n bijna 35 jaar sowieso wel welletjes is geweest... :)

17. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ja, mijn man is 25 en ben zelf 22 (nu zwanger van 2e kindje)
    we kunnen nu nog niet zeggen dat we geen kinderen meer willen, er zit een leeftijd verschil van 5 jaar tussen beiden (dochter en beeb in aantocht) dus wie weet over 3 a 4 jaar..

18. Luja

Luja Niet meer actief

Ik zweer bij mirena.
    En hier komt nooit meer een nuvaring binnen. (onze tweeling is dwars door m'n nuvaring heen verwekt omdat volgens de gyn het aantal hormonen in de nuvaring te laag voor mij was en dat ik volgende keer maar een spiraal moest nemen, nou daar ben je dan mooi klaar mee als het totaal niet gepland is;))

Maar zie mijn uitgebreide mirena reactie in Loezz dr topic

19. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ga gelijk even kijken!

20. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Nee als je zo jong bent doe je dat niet.. Mijn man is een aantal jaartjes ouder dan ik dus dan ligt dat anders ;)

Ik heb ook een tijdje Nuvaring gebruikt trouwens, wat een onding is dat! Altijd gedoe met vrijen want bij mij kon hij dan echt niet blijven zitten, mijn man had daar ook echt last van.. En dan moet je niet vergeten dat ie weer terug moet. Onhandig en ook een beetje een viezig idee vond ik.

Deel Deze Pagina