nou het zegt het al. is het verwijderen van een mirena spiraal pijnlijk? ik wil de mirena er uit laten halen i.v.m wens voor een 2de alvast bedankt gr rianne
Het uithalen vond ik niks voorstellen, niet eens krampen gehad! Echt een fluitje van een cent. Ik had wel wat bloedverlies daarna, maar ook niet veel.
Hoi! Ik vond het plaatsen wel wat pijnlijk. En de uren daarna ook, ook al waren beide Mirena's dat dubbel en dwars waard. Daarom zag ik er drie weken geleden tegenop om hem eruit te laten halen. Maar dat viel reuze mee! De HA liet me even kuchen, hij floepte eruit (voel je wel even maar minder erg). Vijf minuten later was het ongemakkelijke gevoel eigenlijk ook weg. Groetjes!
Ik heb m gisteren laten verwijderen. Ik heb er helemaal niets van gevoeld! Lag te wachten tot de pijn zou komen, maar toen mocht ik alweer opstaan! Heb nu de hele dag steken in mijn onderbuik/lies, daar waar je eileiders ongeveer zitten...dat is behoorlijk irritant (maar dit heb ik ook als in een eisprong heb trouwens, dus dat zou ook nog kunnen) Verder afwachten, nog geen bloedverlies gehad ofzo!
Eigenlijk wel een goede opmerking van stacey haha... Maaruh, er niets van voelen dat kan ik absoluut niet begrijpen. Ik heb m er een paar weken gelee uit laten en het plaatsen vond ik beslist erger, maar ook dit vond ik niet prettig. Pijn? Ja, kweet niet, tis meer een vervelend, onbestemd gevoel wat je niet kunt plaatsen ergens binnenin. Maar hij is er zo uit (als je de draadjes tenminste kunt voelen) en het is eigenlijk ook zo gebeurd. Maar niet zo erg als het erin laten zetten..
Wil je niet zenuwachtig maken, maar bij mij deed het dus verschrikkelijk zeer. Hij was namelijk in 2 jaar tijd wat aangegroeid. Ik heb dus ook echt liggen janken en heb dagen er last van gehad. Maar net wat de andere zeggen, je wilt zwanger worden dus dan zal hij eruit moeten. Dat was bij mij ook de reden dat ik door heb gezet. Ik weet in ieder geval dat ik geen spiraaltje meer laat plaatsen en dat ik voor een andere anticonceptiemiddel ga kiezen.
nou ik heb mijn spiraaltje eruit. ik was erg zenuwachtig maar het viel me 100% mee. ik voelde het wel een beetje wat logisch is maar verder ook niet. had me weer druk gemaakt om niks! gr rianne