Ik ben wel nieuwsgierig. Mijn zoon is 8 maand en heeft nog 3 slaapjes nodig. Meestal: 08:30 - 10:30 12:30 - 14:30 17:00 - 19:00 En dan de nacht in: 20:00 - 07:00 Het zijn dus geen korte slaapjes, en vaak is hij na 2 uur wakker al weer moe. Vergeleken met een aantal maand terug slaapt hij ook snel in en goed door. Dus in die zin heb ik niks te klagen!!!! Alleen ik vind het zo veel. En vroeg me af of meer mama's dit zien bij hun kleine rond die leeftijd. Ik verheug me er wel op dat Sam straks langer wakker is, dan kun je toch meer en langer weg. Sam slaapt alleen in een bedje waar weinig prikkels zijn, dus je bent dan toch gebonden aan huis (wat niet erg is hoor!). Ik vind het wel leuk om te weten wanneer jullie kind van 3 naar 2 slaapjes ging (dus welke leeftijd) en misschien zelfs al naar 1 overdag. En ging dit heel plotseling, geleidelijk of heb je er zelf ook wat mee gerommeld?
naar 2 slaapjes 9 maanden, 1 slaapje 13 maanden. De overgang naar 1 slaapje was lastig, hebben steeds de tijd wat gerekt van 11 uur naar 12.30 uur.
Hier zaten de kinderen in een vergelijkbaar schema: met 3 maanden 8:00 wakker 9:30 - 11:00 slapen 13:00 - 15:30 slapen soms kort tukje in de box of wagen 19:30 naar bed het late middag tukje (30 min) ging er al snel af. De ochtend slaap werd wat korter (1 uur) en deze ging bij beide kinderen eraf rond 14-15 maanden. De middagslaap ging bij zoon met bijna 3 er bijna helemaal af (sporadisch nog wel slapen en altijd rusten) en dochter slaapt nog 2 uur 's middags. De tijden zijn altijd gelijk gebleven. Slaapjes zijn vervallen.
Jesse slaapt van 8:30uur tot 10:30uur En van 12:00uur tot 15:00uur En dan de nacht van 20:00uur tot ongeveer 6:45uur. Dus overdag zit hij al op twee slaapjes dit is eigenlijk geheel vanzelf gegaan hij gaat op bed als hij moe wordt en dit is eigenlijk nooit meer tussen 15:00uur en 20:00uur
hier sinds kort ook 2 slaapjes van 9.00-11.00 ongeveer en van 14.00-15.30 ongeveer daarvoor waren het 3 slaapjes die heel kort en moeilijk gingen, ik ben heel blijdat het nu zo gaat hier owja sinds hij overdag 2 slaapjes deed en die goed sliep, sliep hij snachts ook steeds beter en nu al een aantal nachten (eindelijk hihi) door
Dat vroeg ik me ook al af. Hier zijn de tijden: 10.00-11.00 13.00-15.30 18.00-19.00 Mijn zoontje kan ook maar 2-2,5 uur wakker blijven. Ik lees dus eventjes mee!
Mijn dochter heeft nooit veel geslapen. In juli, toen was ze dus een maand of 8, sliep ze in ieder geval alleen nog maar tussen de middag, en op dagen dat ze badderde een half uurtje 's ochtends na 't badje. Hier merkte ik dat het dutje om 10 uur en om 15u drama werden dus dutje van 10 uur uitgesteld naar 11 en langzaam aan 11.30 en toen was 't dus 1 dutje. Wel hebben we toen moeten schuiven met eet tijden en at ze in die periode om 14u haar boterham als ze wakker werd.
hier doet ze nog 2 dutjes. wakker om 07.00 slapen rond 09.30 wakker rond 12-00 slapen rond 15.00 samen met haar broer
Dochtertje slaapt sinds ze 10 maanden is twee keer per dag ipv drie keer. Merk nu dat ze eindelijk wat langer dan 2,5 uur op kan blijven, wel zo prettig!
Met 9/10 maanden naar 2 slaapjes. Ging vanzelf. Met 15/16 maanden naar 1 slaapje, toen iets moeten sturen. Ze wilde nl. s middags niet meer na ochtendslaap maar hield het ook niet vol. Na 2 weken had ze het goed onder de knie en sliep ze s middags 3 uur aan 1 stuk. Sinds deze maand korten we de middagslaap wat in tot 2 uur, tenzij ze echt even moet bijtanken. Maar anders slaapt ze s avonds pas heel laat en ik vind een rustig avondje ook wel lekker.
Hier in de overgang van 2 naar 1 slaapje, maar het gaat nog niet echt lekker. Als hij 2 slaapjes doet slaapt hij 's middags te lang door en wil 's avonds niet meer slapen, maar op 1 trekt hij het toch nog niet zo goed. We zijn nu idd ook aan het rekken tot 11.30 ongeveer en als het meezit slaapt hij dan tot 14.30
Hier ook zo gedaan. Werd al vrij snel 12uur en langzaam is dat richting 1 uur gegaan omdat ze s morgens weer wat langer slaapt en anders nog niet moe is.
Mijn zoontje sliep tot 6 maanden 3 keer per dag, maar wel korte slaapjes van zo'n 3 kwartier tot een uur. Vanaf 6 maanden zijn dit er 2 van ongeveer 1,5 uur. Hij is nu bijna een jaar en ben nu bezig de ochtenden te rekken zodat hij rond 11 naar bed kan en dus maar 1 slaapje doet van ongeveer 2 uur
Hier zitten we sinds een paar dagen op twee slaapjes van 2-2,5 uur. Daarvoor waren het drie slaapjes van 2 uur. Ik vind het héérlijk zo!