Verwijdering baarmoeder (moeder)

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Mijn moeder had ook een verzakking.

Maar ze was wel heel erg fit. Ze was toen nog sportlerares

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Update: morgen is het zover!

Mijn moeder is er helemaal klaar voor, na wat aandringen van ons krijgen ze nu 3 uur thuiszorg per week... Scheelt weer wat.

Ben best gespannen, laatste keer dat mijn moeder geopereerd werd, werd er een tumor verwijderd uit haar borst en ze komt op dezelfde verpleegafdeling te liggen.. Best confronterend dus.

Ga morgen met de kids naar mijn ouders zodat mijn vader niet alleen zit, mijn zus komt ook..

3. MaCi

MaCi Actief lid

27 mei 2008
    332
    0
    0
    Succes en sterkte voor jullie!
    Hopelijk een spoedig herstel voor je moeder!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

kijk maar uit hoor moon anders kom ik ze stelen!! wat een mooi meiske is dat toch hihi

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

sterkte morgen meis! waar word ze geopereerd? dtc denk ik of niet

6. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Fijn Moontje, dat er toch wat thuiszorg komt..!

Sterkte morgen, voor je mam, voor jou en je hele familie!

7. fruitdruifje2006

fruitdruifje2006 Actief lid

27 sep 2011
    244
    0
    16
    Bij mij is 2 jaar terug mijn baarmoeder verwijderd. Is mij heel erg meegevallen. Combinatie laparoscopie / vaginaal. Het enige wat tegenviel was het niet mogen tillen met een kind van 3. Als je vragen hebt hoor ik het wel.

Groetjes vera

8. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Mijn moeder heeft op haar 44 haar baarmoeder laten verwijderen. Dit ook ivm met hevige bloedingen, buikpijn. Ze had er enorme vleesbomen inzitten en haar baarmoeder was erg verzakt.. Haar baarmoeder kon niet vaginaal verwijderd worden dus is via een incisie eruit gehaald. Ze heeft er emotioneel gezien geen last van gehad alleen lichamelijk het herstellen van de operatie en icisie. Maar dat is het geval met elke operatie

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mijn oma, moeder en tante is hij eruit gehaald, mijn moeder zei dat het net zo is als een keizersnede qua herstel.

Laten ze de eierstokken wel zitten? Mijn tante heeft die ook niet meer maar moet nu wel hormonen slikken.

Bij mij gaat hij er waarschijnlijk volgend jaar uit, ik heb hetzelfde als mijn moeder, onwijs buikpijn tijdens de menstruatie en zoveel bloedverlies dat het gewoon niet goed meer is. Mijn moeder heeft zelfs een transfusie gehad vroeger! Ik ben nu aan de prikpil, maar dat wil ik niet mijn hele leven. Nu ik toch niet meer zwanger mag worden wil ik hem er uit.

Veel sterkte voor je moeder in ieder geval, hopelijk valt het haar mee!

10. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Hee buuv! Sterkte morgen met je mams. Fijn dat ze toch gebruik maakt van de thuiszorg..

xxx

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Heb de rest van de reacties niet gelezen dus misschien is het al gezegd:

Heel belangrijk wat operatie betreft is of het abdominaal of vaginaal kan. Daarnaast kan het ook nog laparoscopisch (de baarmoeder gaat er dan vaginaal uit onder zicht met een kijkoperatie). Dat heet een LAVH.

Als je vragen hebt over de operatie mag je me gerust een pb sturen. Ik maak ze meerdere keren per week mee.
    Ook heeft het ziekenhuis vaak wel folders over de operatie, vaak ook terug te vinden op hun site.

Heel veel succes !

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Kom maar eens gezellig op visite met je kids... Kun je ze in real-life zien :D

Anyway.. Ze gaan geloof ik na een echo on the spot beslissen wat en hoe ze het gaan doen, tenminste als ik mijn moeder goed begrepen heb. De operatie zou al met al zo'n vier uur duren.

Ze ziet er zelf totaal niet tegen op, is blij dat het ding eruit gaat.. Ze maakt zich meer zorgen om mijn vader. Nu is die inderdaad niet zo huishoudelijk ingesteld, maar ik denk dat ze zich nog behoorlijk zal vergissen in hem. Al loopt hij nou wel zelf nog met een katheter omdat hij zelf verleden week geopereerd is (jaja.. Gaat goed hier)

Pooh, ben doodop.. Mijn bloeddruk is gezakt (olee olee, wel met een zooi medicijnen) moet Fiene nog ff overtuigen dat doorslapen een goed idee is, zal een hoop schelen en zal blij zijn als mijn ouders weer een beetje opgeknapt zijn, al willen ze in de toekomst beide knieen van mijn vader gaan vervangen...

Bedankt voor de mensen die ik een pb'tje mag sturen.. Echt heel lief!

Zo.. Ga dadelijk lekker een dutje doen haha..

13. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    En?? Hoe is het gegaan?

14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Mijn moeder was ook super fit, maar ik heb het even nagevraagd. Haat bloeddruk is erg laag, en die werd toen gevaarlijk laag. Daardoor werd ze zo ziek.

Dus let/laat goed letten op de bloeddruk van je moeder.

Ben benieuwd hoe het nu is.

15. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Mjn baarmoeder is er in nov 2010 uitgehaald.Het beste wat me ooit is overkomen.Gelukkig is het vaginaal gegaan,mijn eirstokken mochten dus blijven zitten.
    Ik werd wakker met een hele dikke buik,vol met lucht.Dat lucht moet er uit,en dat vond ik het pijnlijkste.Het is dan net of je krampen hebt.
    Na 36 uur mocht ik weer naarhuis,en het herstel ging voorspoedig.

16. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    mijn s-moeder moet ook binnenkort.
    ben benieuwd hoe het is gegaan met jouw moeder

Deel Deze Pagina