Koperspiraal, hoe heftig is normaal?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Jackie87, Aug 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,499
    2,949
    113
    Hallo allemaal,
    Ik heb in juni voor de tweede keer een koperspiraal laten zetten (de eerste zat niet goed). In juli een echo gehad en hij zit goed!

Nu weet ik dat de eerste maanden de menstruatie heftiger kan zijn, maar hoe heftig is normaal? Vorige maand had ik twee dagen krampen zo erg dat het net weeën waren en kon net drie kwartier doen met de grootste tampon. 'S nachts moest ik er 2 keer uit om te verschonen.
    Nu begint mijn menstruatie weer en ik voel de krampen met het uur weer heftiger worden. Als het normaal is dat het zo heftig is, kijk ik het wel even aan want ik kan echt geen hormonen nemen.

Alvast bedankt!

2. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Ik volg even, ben heel benieuwd naar ervaringen

3. juli10

juli10 Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    1,259
    0
    0
    Hier mijn spiraal afgelopen vrijdag Laten verwijderen door zulke heftige buikpijnen en klachten. Ik had hem vorige maand een jaar. Tot 4 maanden geleden tevreden maar de afgelopen 4 maanden werd het van kwaad tot erger. Toen ik afgelopen maand maar 1 week klacht vrij ben geweest was ik het zat en is hij eruit gegaan.

4. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,221
    4,520
    113
    De eerste paar maanden (ca 4-6 maanden) heb ik ook wel wat hevigere krampen gehad, maar niet zo erg als jij omschrijft, verder wel veel meer bloedverlies, tot doorlekken aan toe... :S iedere 2 uur idd nieuw nacht maandverband erin...durfde een super tampon echt helemaal al niet aan vanwege het doorlekken!
    nu gaat het wel stukken beter, niet meer zo veel bloedverlies, wel nog wat krampen maar minder heftig en dat had ik altijd al, ik zou kijken hoe het gaat, en anders overleggen met de huisarts/gyn wat je verder kunt kiezen ipv hormonale anti conceptie.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,499
    2,949
    113
    Oké bedankt!
    Ik hoop echt dat het minder wordt met de tijd inderdaad. Want de tijd tussen de menstruaties heb ik nergens last van. Ik heb gister een pijnstiller voor menstruatiepijn genomen en dat haalde de scherpe kantjes er wel vanaf. Alleen het vloeien pfff. Gisteravond moest ik werken en elk uur tampon verwisselen (heb ook maandverband voor het geval ik doorlek).

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik volg heb na de bevalling ook een koperspiraal laten zetten maar dankzij mn bv nog geen menstruatie.
    Heb zou beter moeten worden na enkele menstruatiecyclusen is mij verteld.
    Helaas zijn er ook vrouwen die gewoon niet goed reageren op een koperspiraal en dit houden.
    Dan is het idd zaak om eens te kijken met je ha wat evt. andere opties voor je zijn.

7. manuela82

manuela82 Actief lid

Nov 26, 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een koperspiraal gehad. Nadat deze verwijderd was heb ik 1 keer gemenstrueerd (was bij poging 1 zwanger). Wat was dat een opluchting. Zoveel minder heftig. Eerste weeën waren ook echt niet erger dan sommige menstruatiekrampen met spiraal. Ik geloofde daardoor 3 uur lang niet dat het al begonnen was ;)

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,499
    2,949
    113
    Dat geloof ik goed manuela! De krampen die ik nu heb bij mijn menstruatie zijn heftiger dan de weeën die ik had tot 6cm!!

9. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

May 1, 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eigenlijk nooit echt last gehad van heftige krampen...zeurde iets maar niet dat ik zeg poeh kan niks meer ofzo...
    Gewoon vervelend zeurtje onderin de buik, ook niet heftiger ongesteld...
    Wacht nog even af Anders even contact jet de gyn opnemen?

10. Astre

Astre Niet meer actief

Bij mijn eerste koperspiraal had ik ook zulke heftige krampen. Letterlijk uitgeschakeld zijn van de pijn. Extra controle echo en volgens de arts-assistent zat de spiraal goed. Twee maanden later werd er weer een buikecho gemaakt (als gevolg van een fietsongeluk). Hier werd bij toeval ontdekt dat de spiraal niet goed zat. De gynaecoloog heeft de vorige echo bekeken en gaf aan dat het toen al niet goed zat. Oftewel de vorige echo was fout beoordeeld. Daarnaast gaf hij aan dat zulke heftige krampen en zwaar bloedverlies niet normaal zijn bij een spiraal.

Om een lang verhaal kort te maken. Spiraal is verwijderd. Nieuwe is geplaatst. Inmiddels spiraal nummer 3 en nooit meer last gehad van heftige krampen en buikpijn. Het enige verschil met zonder spiraal is dat ik een dag langer ongesteld ben.

Is de spiraal in het ziekenhuis geplaatst? Misschien toch bellen voor advies?

11. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Welk spiraal hebben jullie? Ik ben geïnteresseerd in de t-safe deze beweert minder heftig te zijn.....

12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,499
    2,949
    113
    Zou het dan toch kunnen dat hij weer niet goed zit?
    Nee, de huisart heeft hem geplaatst. Ik denk dat ik maandag toch even bel. Misschien krijg ik toch nog een echo. Dan weet ik tenminste zeker dat hij goed zit.

13. Astre

Astre Niet meer actief

Frannie ik heb de T-safe en dat bevalt goed.

Dat zou goed kunnen. Bij mij waren de eerste twee spiralen ook niet goed. Rare baarmoederligging ;).
    Sindsdien wil de huisarts het ook niet meer plaatsen, maar gebeurt het standaard bij de gynaecoloog, zodat ze ook direct een echo kunnen maken plus een extra controle-echo. Ik zou inderdaad even bellen, want anders blijf je jezelf afvragen of de spiraal wel goed zit en daar word je ook onzeker van.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik heb gelezen dat de t-safe bij de gynaecoloog gezet moet worden geloof ik...

Maar ik wil ook eigenlijk liever naar de gynaecoloog als dat kan.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Frannie, als je hem bij de gyn laat zetten gaat dit van je eigen risico af. HA valt daar niet onder en wordt dus volledig vergoed.

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Ik heb de multiload koperspiraal. Ik had de eerste cyclussen ook ergere buikkrampen en meer bloedverlies maar niet zo erg als jij beschrijft.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38

Die is hier toch al op.... ;)
    Dan doe ik het dit jaar nog!

18. Bloeme

Bloeme Bekend lid

Jun 16, 2012
    583
    154
    43
    Zulke heftige krampen en bloedverlies vind ik niet normaal klinken. Ik zou naar de gynaecoloog gaan voor controle.

Ik heb een t-safe, gezet door de gynaecoloog. Dankzij de echo zag ze dat mijn baarmoeder wat gekanteld lag, hier hield ze rekening mee met het zetten. Direct na het zetten weer even gekeken en het spiraal zat goed. De huisarts kan natuurlijk niet met een echo kijken of het goed gaat...

Ik ben pas een paar weken geleden, dankzij bv, voor het eerst ongesteld geworden. Vrijwel geen krampen gehad en niet overdreven veel bloedverlies. Hopen dat het zo blijft.

19. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    ik heb de tsafe, voordeel mag 10 jaar blijven zitten :0 geen krampen maar wel een extreem heftige menstruatie (meer als na de bevalling haha) . Ik heb van de gyn. cyklokapron voorgeschreven gekregen. Is een bloedstelper. Bij de eerste tekenen van de menstruatie meteen slikken en dan 5 dagen 3 keer 2 per dag en het is ene normale/lichte menstruatie. Ideaal

20. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,221
    4,520
    113
    Heb ook de t-safe en door de gyn geplaatst. Mijn eigen risico was vorig jaar al op, dus toen kon dat ook prima en idd die kijken met echo hoe het allemaal geplaatst is, bij mij zette ze de eerste er verkeerd in en direct konden ze een nieuwe pakken en plaatsen.

Share This Page