Ik vind dit zo jammer. Al lange tijd kamp ik met paniekaanvallen en de bijbehoorende symptonen, maar ik moet zeggen dat het met behulp van mijn psych best de goede kant op gaat de laatste tijd. Zelfs zo goed, dat ik het na twee jaar weer aandurfde om te gaan sporten. 30 day shred. Je kent het wss wel . Ik vind het echt heerlijk, ik heb het idee dat ik daadwerkelijk wat gedaan/gepresteerd heb op een dag, maar er zitten toch een paar nadelen aan voor mij. *Buikkramp. Normaal, kan door de buikspieroefeningen komen. Jammer genoeg ook gepaard met diarree. *Tussentijds bloedverlies. Schijnt ook normaal te zijn bij intensieve sport. *Spierpijn, maar dat is gelukkig over. en de laatste, maar niet de minste. Ik zou volgens wat ik lees op internet en mijn HA mij verteld me juist heel veel beter moeten voelen door sport. Maar mijn paniekaanvallen zijn er weer iets meer als normaal. Wat ik natuurlijk vervelend vind want daar doe ik het juist voor :x. Is dat normaal dat je er eerst wat meer last van krijgt? Door bijv. vermoeidheid of het feit dat je lichaam er op reageert? Aan het veranderen is dus. Ik werd gisteren namelijk flink angstig tijdens het sporten, maar heb toch doorgebeten tot het eind. En ja, ik leef nog
Tja ik kamp sinds een paar maanden ook met paniekaanvallen en mijn ervaring is dat het op en af gaat. Ik sports sinds januari weer en ik heb me als een kalf naar de slachtbank gevoeld als ik er heen ging. Toen ging het ineens stukken beter maar nog heb ik soms dagen dat ik ook weer een beetje paniek voel als ik ga sporten hoor. Gewoon doorzetten! Vooral naderhand voel je je stukken beter door de endorfines! Knuff!
Heb zelf een paniekstoornis gehad, hier cognitieve gedragstherapie voor gehad en ben er nu vanaf Mijn tip: niet de dingen opgeven waar je het bij krijgt. Ook al wordt het in het begin misschien erger. Het is iets waar je doorheen moet. En als je er eenmaal doorheen bent, kun je zo trots op jezelf zijn! Anders komen er alleen maar meer dingen bij die je straks niet meer kunt doen omdat je er een paniekaanval door krijgt. Het klinkt allemaal zo makkelijk, maar ik weet heus waar je doorheen gaat en het is gewoon sh*t. Kiezen op elkaar meid en ga ervoor! You can do it!
Klopt inderdaad Manuela. Vooral na het douchen zit ik lekker ontspannen op de bank en voel me ook rustig en relaxed. En energiek trouwens . Maar de rest van de dag is het eventjes doorbijten weer.
Hier ook een paniekgeschiedenis en chronische hyperventilatie. Ben sinds kort ook weer aan het sporten en vind het heerlijk máár neig soms ook weer naar de paniek als ik sport en dat komt denk ik doordat het een drempel is waar je over moet en door het verkeerd ademhalen. Haal standaard verkeerd adem en kan me moeilijk ontspannen en met sporten haal je dan weer anders adem en dat geeft dan weer de nodige symptomen als duizeligheid waardoor je weer paniek kan krijgen...zo denk ik dan maar!?!? Maar zet wel door omdat ik me er verder wel goed bij voel en als ik opgeef zie ik dat weer als falen wat dan ook weer z'n gevolgen kan hebben. Heb het op zich wel onder controle maar er hoeft maar 'dit' te gebeuren en kom weer in de paniekstand, zal er altijd gevoelig voor blijven... Sterkte en sportze