Verwijzing kinderarts op basis van lengte

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sabagirl, 10 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Hier ook een kleintje en bij de kinderarts hebben ze in haar bloed de groeihormonen bekeken die waren voldoende dus wordt nu niets mee gedaan. Wel elk jaar controle. Ze heeft genetische afwijking dus oorzaak is bekend maar 1.50 worden is wel handig dus als ze van die lijn gaat afwijken gaan ze wel weer verder kijken. (5.5 jaar 97cm)
     
  2. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hier ook een klein mannetje.. die loopt al bijna 2 jaar bij de kinderarts. Ik dacht eerst dat lengte niet zoooo belangrijk was maar volgende ka dus ook heel erg belangrijk. Nu lijkt eindelijk zijn gewicht redelijk te gaan,(wel dankzij sonde) maar zijn lengte blijft nog steeds erg achter. Dus nu gaan ze het zoveelste onderzoek starten oa urine onderzoek en kijken naar de groeihormonen en nog iets anders met een moeilijk woord.. als ik de kinderarts spreek maandag zal ik het nog eens navragen.

    Hij is trouwens 77cm nu. Qua gewicht en lengte wel mooi in verhouding maar de meeste mensen schatten hem vaak lang geen 2 jaar.
     
  3. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
  4. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Even een update voor de geïnteresseerden:

    Gister bij de kinderarts geweest en ons meisje is inderdaad een kleintje, lengte, gewicht, hoofd omtrek alles bungelt onderaan de curve (-2 of iets lager) en ze groeit onder de verwachte target height en de marge die daar bij hoort. Er zijn 8 buisjes bloed afgenomen en er gaat op van alles getest o.a. schildklier, groeihormoon, turner, nier etc. Daarnaast is er een botfoto gemaakt. Half januari horen we de uitslagen.

    Ene kant hopen we dat er niks uit komt maar ja dan blijft ze waarschijnlijk altijd een kleintje. Komt er wel wat uit dan kan er behandeld worden maar ja.. helaas komende tijd dus in de zorgen :(
     
  5. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    mag ik vragen waarom hij nutridrink krijgt terwijl hij wel een gezond gewicht heeft nu? Eet hij gewoon slecht?
     
  6. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Als hij deze nutrini drink niet drinkt blijven er weinig voedingstoffen over voor hem. En hij eet idd super slecht. Dan gaat hij zeker afvallen

    Hij krijgt nu 1 flesje per dag meer wilt die dus niet

    Ontbijt gaat ook heel slecht hij krijgt pas honger na een tijdje wakker zijn
     
  7. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Bedankt voor je antwoord! Mijn zoontje is namelijk nog kleiner en krijgt niets extra’s. Vandaar mijn vraag.
     
  8. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113

    Gewoon op hameren bij de diëtiste
    Deze vrouw is heel vriendelijk em mee gaand en vind het beter voor hem om dit te krijgen

    Heb wel elke keer controles dat zei gaat wegen en meten
     
  9. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hoeveel weegt hij dan en lengte ?
     
  10. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hij is nu 100,6 cm en weegt 14,5 kg. Wordt over 4 maanden 5 jaar.
     

Deel Deze Pagina