Hallo iedereen. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken en of ik dat echt zo vreemd vind. Op mijn vrije dag ga ik altijd even met mijn hond naar mijn ouders zodat ze daar kan ravotten en spelen met de hond van mijn ouders. Ik heb een Jack Russell een mini van 22 cm hoog en 2,5 kilo. Het is echt een kleintje. Meestal ga ik daarna boodschappen halen voor de avond maaltijd. Dit deed ik altijd bij de Coop en dan neem ik de hond mee naar binnen. Of op de afm of in het mandje en nooit geen problemen gehad. Wel nagevraagd of dit mocht. Dit doe ik alleen met HETE dagen. Nu kwam ik net bij de Aldi en ik vond dat het te warm was om de hond in de auto te laten. Nu ben ik de Coop gewend dus ik neem de hond mee op de arm naar binnen bij de Aldi. Ik was met mijn boodschappen bijna bij de kassa toen de filiaalmanager naar mij toe kwam. De hond mocht niet mee naar binnen. Toen gaf hij aan dat i haar in de auto moest laten en dat ze niet mee mocht naar binnen. Boodschappen moest ik terug leggen en gaan. En hij gaf aan niet een discussie met mij te willen aangaan en liep weg. Ben naar de Coop gegaan en gevraagd mag ik boodschappen doen. Dit was wederom geen probleem. Aan de ene kant begrjp ik zeker dat de hond niet mee mag. Maar zelfs niet met die warmte??. Kijk ik hier nu zo anders tegen aan??
Ik vind het idd niet netjes om je hond mee te nemen naar een winkel. (Komt mede door mijn allergie) Het maakt dan niet uit of het een klein diertje is of een groot dier. Kun je het hondje niet voor de winkel laten?
Ik ben van mening dat een hond niet in een supermarkt hoort, ik vind het niet hygiënisch. Ik heb zelf een hond dus ben geen honden hater ofzo maar als ik mijn hond mee heb en ik moet boodschappen doen dan breng ik haar eerst naar huis en ga dan boodschappen doen. Ik ben het niet eens met de Aldi filiaalmanager dat je je hond in de auto had moeten laten, dat zou ik ook niet doen.
Tja.. regels zijn regels. Ook voor kleine hondjes in de hitte. Bij de coop heb je gewoon mazzel gehad. Ik neem mijn Rottweiler pup ook niet mee naar de winkel. In de auto laten was idd geen optie, maar je wist dat je het risico kon lopen dat hij er niet in mocht toch? Dan had je hem beter thuis kunnen laten.
Volgens mij staat het duidelijk bij alle supermarkten aangegeven dat honden niet binnen mogen. En met het warme weer is het je eigen verantwoordelijkheid om je hond eerst naar huis te brengen. Dat gezegd snap ik je frustratie wel hoor. Jou hond is vast hygiënischer dan sommige mensen die daar komen . Maar ja, regels zijn regels.
Je kan m toch bij de ingang even vastmaken? Ik vind het logisch dat je hond niet mee naar binnen mag, ongeacht het formaat. Ik vind het zelfs vies om je hond mee de winkel in te nemen.
Een hond hoort niet in de supermarkt. Dan had je 'm maar thuis moeten laten. Het is toch algemeen bekend dat honden de supermarkt niet in mogen. Dat sommige supermarkten dat wel oke vinden is een uitzondering. Ik zou trouwens behoorlijk raar opkijken als ik een hond in de supermarkt zou zien, zou het een beetje vies vinden. Ik begrijp die manager wel, hierover zou ik in zijn/haar plaats ook niet willen discussiëren.
Ben een grote dierenliefhebber, hou van alle dieren, maar vind het niet fijn Als iemand een hondje/muisje/vogeltje/whatever een supermarkt binnen neemt. Bij de meeste supers zijn ook stikkers die aangeven dat (huis)dieren er niet welkom zijn.
Ik vind sowieso dat je, muv hulphonden, je huisdier niet mee neemt naar de winkel. Daarover zullen meningen verschillen maar ik vind het niet fris dat er dieren tussen de etenswaren "lopen" die nog verkocht moeten worden. Dat in de auto laten geen optie was snap ik, maar had het dan ff gevraagd. Verschillende winkels, verschillende regels. Bij de aldi krijg je ook je boodschappen niet gratis als 4e in de rij en bij de jumbo wel. Om maar een stom voorbeeld te noemen.
Als je bijna bij de kassa was had hij het ook netjes kunnen zeggen en vragen of je wilt afrekenen en wilt vertrekken. Had de boodschappen ook niet terug gelegd. Vind dit ook niet klantvriendelijk of je hond wel of biet mee naar binnen mag. Je hond voor de winkel laten zitten zou ik ook nooit doen.
Ik ben het met bovenstaande reacties eens, je had je hond beter bij je ouders kunnen laten, heeft je hond ook meer aan..
Nja je weet dat het warm is, het is jouw hond, jouw verantwoordelijkheid... Dus laat je hond lekker thuis als je boodschappen gaat doen zou ik zeggen
Eens met de rest. En ook al is het een kleintje, de volgende keer komt iemand anders met z'n grote hond omdat jij dat ook mocht.
Ik vind t erg vies om honden in een mandje te zien, die zitten dan met hun vaak vieze vacht in een mandje waar jij later je groente in legt
Ik zou het geen probleem om zo'n klein hondje in de supermarkt te zien. Vastleggen buiten zou ik nooit doen, je hoort verhalen genoeg dat ze daar mishandeld worden of zomaar meegenomen worden. Ik had het netter gevonden als de manager je je boodschappen af had laten rekenen en het een leer voor de volgende keer had laten zijn. Boodschappen had ik echt niet teruggelegd.
Eens met de rest. Honden, groot of klein horen niet in een supermarkt, raar zelfs dat Coop het wèl toestaat. 😳
Je kan de hond best vastmaken buiten. Of naar een andere winkel ala dat wel mag. Maar regels zijn regels. Straks staat de manager met een liniaal bij de ingang omdat kleine hondjes van 22 cm wel mogen, maar 25cm niet. En op warme dagen van 30 graden wel, maar 25 graden niet... Het is niet fris met dieren in een winkel, laat staan een winkel met voedsel. Ik zou er als klant van de coop ook niet blij mee zijn trouwens..