Iemand ervaring met EMDR bij peuter?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Jeda80, May 30, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

Sep 25, 2014
    798
    24
    18
    Sinds september is mijn jongste zoon 4 keer opgenomen geweest en heeft 3 operaties en wat vervelende onderzoeken gehad. Omdat wij toch het idee hebben dat hij hier last van heeft heeft het CB en een pedagogische medewerker ons EMDR geadviseerd. Nu zijn alle aanvragen gedaan en weet ik ook wat het inhoud, zelf ook de ervaring ( positief) maar ben toch benieuwd naar ervaringen bij peuters.
    Heeft het geholpen en komt het ook echt binnen bij zo’n klein mensje? Ben heel benieuwd! Ga het sowieso doen maar kan zo weinig ervaringen terug vinden hierover.

2. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    Niet bij een peuter maar wel bij een kleuter van net 4. Ik was sceptisch, ook omdat ik het zelf heb gehad en er weinig aan had. Het ging bij haar vooral om het prikken in het ziekenhuis, hier heeft ze erg negatieve ervaringen mee gehad. Na 2 sessies merkten we toch dat ze niet meer angstig was als we vertelden dat ze weer moest prikken. Had ik niet verwacht. Ik heb ‘haar verhaal’ opgeschreven en verteld, eerste sessie ging het over een meisje waarna ze zelf al aangaf dat het over haar ging. 2e sessie hetzelfde verhaal maar dan met haar naam ipv een meisje. Beide keren tikte de therapeut op haar bovenbenen terwijl ik het verhaal vertelde.

Jeda80 likes this.
  3. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

Sep 25, 2014
    798
    24
    18
    Bedankt voor je reactie en goed om te lezen dat het haar geholpen heeft!
    Gaat op dezelfde wijze alleen tikken ze bij peuters met hun knuffel tegen hun knie. Hoop dat hem gaat helpen

Miracle79 likes this.

Share This Page