Vanaf wanneer zijn waterpokken besmettelijk...?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Juffie26, 15 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Afgelopen zondag hebben we familiedag gehad mijj dochtertje heeft de hele dag heel leuk met haar achternichtje gespeeld van n jaar ouder.
    Mijn nichtje appt me net dat haar dochter de waterpokken heeft sinds vanavond "ineens".
    Op Internet lees ik wat besmetting betreft verschillende dingen de een zegt 1 dag voor het uitbreken van de blaasjes is het besmettelijk en de ander zegt dat kinderen 5 dagen voordat de blaasje zichtbaar zijn andere kunnen besmetten. Weet iemand hier wat klopt? Als het 1 dag voor het uitbreken is hebben we "geluk" als het 5 dagen voor de blaasjes is kunnen we net "pech " hebben.
    Niet dat het nu nog wat uitmaakt ze moeten het toch maar gehad hebben naar maar dan weet ik misschien ongeveer waar ik evt op kan tellen.
    En mocht ze nou toch besmet zijn welke dingen helpen echt ...
    Bedankt dames.

2. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Incubatietijd is 2 tot 3 weken, dus ze kan heel goed al besmet zijn. Maar het hoeft niet. Mijn zoontje heeft wel 3 epidemieën op het kinderdagverblijf 'overleefd'. Hij kreeg het pas in groep 1. En bij een drogisterij hebben ze wel wat dingen die de jeuk wat minder erg maken, maar ik weet niet welke er nu allemaal te koop zijn (is hier al weer lang geleden).

3. Kan idd al besmet zijn.
    Havermout hielp hier goed!

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt we zullen eens zien wat het gaat worden bij haar.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Havermout bad hielp hier goed. Havermout in een (ik zou kiezen voor wegwerp :p) washandje en deze uitknijpen. Inderdaad kan het al eerder besmettelijk zijn.

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    besmettingsperiode geen idee..
    dochter zat het liefst de hele dag in een havermoutbad.
    verder insmeren met kidsclin.
    ik stipte daarna ook nog elke pok in met sudocreme.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    #7 Fuddey, 16 sep 2016
    Laatst bewerkt: 16 sep 2016
    Ik begreep dat het al dagen voor de waterpokken besmettelijk is via bv hoesten etc, maar dat de kans op besmetting veel groter wordt zodra de waterpokken er zijn. Kwestie van afwachten dus!

Hier idd ook havermoutbadjes, kidsclin en paracetamol; ze zijn er allebei heel ziek van geweest helaas!

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    De besmettingsperiode is volgens mij al voordat de blaasjes komen. Ik dacht zo'n 1-2 weken. Maar het kan dan nog best een tijdje duren voor je de blaasjes krijgt. Toen mijn zoon waterpokken had kreeg mijn dochter het pas 3-4 weken later.
    Bij de drogist of apotheek kan je wel middeltjes halen om de jeuk te verlichten. Maar meer dan dat valt er niet aan te doen en is het gewoon wachten tot het minder wordt.

9. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Incubatietijd is 1 à 3 weken, meestal 2 weken; besmetting is van 2 dagen voor de eerste pokjes zichtbaar worden tot de pokjes allemaal ingedroogd zijn tot korstjes.
    NIET in een badje zetten maar wel deppen met havermoutlotion. (Fout die ik onlangs bij de oudste ook gemaakt heb, helaas, ik wist toen niet beter). Als je je kind in een badje zet voordat zijn lichaam goed op weg is om het virus te verslaan, dan verspreidt het virus zich door het water nog meer naar alle delen die onder water komen (in ons geval dus de p*** van mijn arme ventje die helemaal onder stond 's anderendaags).
    Wel: aanstippen met uitdrogende lotion, ontsmetten als er toch iets opengekrabt is, krabwantjes aandoen bij kleinere kinderen of grotere die toch krabben, eventueel druppeltjes tegen de jeuk.
    Oh ja, en als ze andere dingen krijgen dan enkel blaasjes en jeuk (last van de ogen of bijkomende longontsteking oid) moet je naar 't ziekenhuis, is zeldzaam maar kan dus.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ze hoeft ze nu helemaal niet te krijgen. Onze dochter kreeg ze pas op haar zesde. Terwijl ze al die jaren heel vaak blootgesteld is aan kinderen met waterpokken. Blijkbaar kun je er heel lang resistent voor zijn.

11. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mocht ze het wel krijgen. Tegenwoordig is kidsclin te koop. Een verkoelende lotion.

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.641
    5.667
    113
    Toen mijn dochter het kreeg met 5 mnd gebruikte ik kidsclin. Was een mouse wat verzachtend werkt en herstellend. Helaas heeft ze nu nog de plekjes/ littekens zitten van de pokken ze heeft een enorm bleke huid.

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt dames we wachten het maat eens ff af we zullen zien. Bedankt voor alle tips alvast

Deel Deze Pagina