Verwijzing nodig, ha met vakantie, vervanger wil hem niet geven?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Hier precies zo. Doen nooit moeilijk om een doorverwijzing als onze eigen HA vakantie heeft/ziek is. Kan dan gewoon bij de vervanger terecht en kom de deur uit met verwijsbrief :)

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Het ligt er maar net aan hoe de huisartsen het onderling geregeld hebben. In spoedgevallen zal een vervanger altijd een verwijsbrief maken, maar dan moet je echt denken aan dingen die de zelfde dag nog moeten gebeuren.

Als ik jou was zou ik alvast een afspraak bij de nieuwe zorgverlener maken, want de verwijsbrief heb je toch pas nodig op het moment dat je daar komt voor de afspraak. Mocht je daar terecht kunnen voordat je eigen ha weer terug is dan leg je het uit en neem je de week erop de verwijsbrief mee. Een verwijsbrief is vaak alleen maar puur verzekeringstechnisch nodig aan gezien de nieuwe zorgverlener toch weer alles opnieuw van jou zelf wil horen.

3. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik begreep juist dat ze weg was bij de GGZ en een nieuwe zorgaanbieder had gevonden. Voor het GGZ heb je inderdaad eerst een verwijsbrief nodig zodat zij je verder kunnen inplannen.

5. Trees

Trees Niet meer actief

Ggz mag ook verwijzen naar een nieuwe zorgaanbieder. Kun je daar niet vragen of ze de verwijzing willen schrijven? Ik neem aan dat zij ook de overdracht gaan regelen en extra briefje is dan een kleine moeite.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Inderdaad zo begreep ik het ook.

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Een vervanger geeft idd. Niet zonder meer een verwijzing. In dit geval ws. nier omdat ze je niet kennen.

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wat Strijkkraal zegt klopt. Het enige waarvoor je geen verwijzing meer nodig hebt, is de fysiotherapeut. Daar kun je je zonder verwijzing melden en dan doen zij de intake.

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ah ok thanks voor de update!

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Weer wat geleerd ;)

Deel Deze Pagina