dames even een vraagje ik zit wel steeds te zeiken dat de baby wat mij betreft wel gauw mag komen maar zn kamertje is nog niet eens af!!!! goed hij slaapt de eerste tijd dan wel bij ons maar ik wil toch zijn kamertje af hebben voordat ie geboren wordt. het enigste dat nog gedaan moet worden is behang op de muren en dat zou mn schoonmoeder doen. naja die werkt fulltime en in het weekend zit ze naar de wedstrijden van mn vriend te kijken dus ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren en ik hoor er ook niks meer van. nu ben ikhet echt spuugzat en heb besloten om het zelf te doen alleen vroeg ik me af of dat dat heel moeilijk is. het lijkt makkelijk maar ik kan me ook erin vergissen natuurlijk. ik haaaat dat wachten en afhankelijk zijn van anderen!!!!!! ik kan wel huilen want mn baby heeft straks geen kamertje! het is geen grote kamer dus het is snel gedaan maar ze denken er niet bij na dat alles ook weer op zn plek moet en schoongemaakt moet worden en niemand die me daarbij gaat helpen hoor. het ziet er niet uit en ik kan me niet voorstellen dat er daar iets leuks van gemaakt kan worden. en zolang zn kamer niet perfect is blijft ie maar bij ons slapen en dat is eingelijk ook niet de bedoeling. ow en ik hebgeen zin meer om te vragen wanneer het gaat gebeuren want dat is nou al de zoveelste keer.. sorry voor mn lang verhaal maar ik wilde het echt even kwijt.
Behangen is niet moeilijk het is alleen een secuur werkje. Wij hadden het ook nog nooit gedaan dus hebben we het geprobeerd en het resultaat is geweldig! Suc6 er mee op de behangrol staat precies wat/hoe je het moet doen.
Hihi daar kan ik kort over zijn: ja.... Maar iedereen moet het natuurlijk een eerste keer doen. En het zal de eerste keer langer duren en meer geklungel zijn, maarja dan kun je het erna wel. En dan ben je ook niet meer afhankelijk van anderen. Heb je geen hobbykamer of rommelkamer die je eerst kunt behangen ofzo? Dan kun je een beetje oefenen. Succes ermee!
oke dank je ik ga morgen behang kopen en aan de slag..als het er niet uitziet dan trek ik het wel ervan af.
nee helaas niet. ik ga het maar gewoon proberen morgen en hopelijk wordt het wat. als het af is zalik wat fotootjes maken.
als tip wil ik je meegeven, ipv papierbehang vliesbehang te gebruiken het is vaak iets duurder dan papierbehang maar een stuk makkelijker om te behangen ik heb zowel papierbehang gebruikt als vliesbehang sinds ik vliesbehang heb gebruikt, heb ik nooit meer papierbehang gebruikt. het voordeel van vliesbehang is dat je de lijm op de muur aanbrengt ipv op het papier en ik vind het makkelijker te corrigeren
Vinylbehang is ook makkelijker te corrigeren. En idd, eens moet je eerste keer zijn. Ik heb in ons oude huis eerst een halletje zelf behangen. Daarna een gang en slaapkamer, ging niet echt supersnel, maar het ging wel. En nu in ons nieuwe huis, heb ik alles zelf behangen. Wat echt super is, is de kant-en-klare behangerslijm in emmers. Want ik kreeg met die pakjes poeder echt constant klontjes, en die kant-en-klare emmers kan je afsluiten met het bijbehorende deksel. En zo'n behangspatel(heet dat zo) om mooi het behang glad te strijken. Behangschaar ook handig. Behangliniaal is niet zo handig vond ik, je kan de met de spatel het behang in de hoeken duwen zodat er een naad ontstaat en die kan je weer lostrekken om dan te knippen (als je begrijpt wat ik bedoel). En ik weet niet of je behang met een patroontje wil. Want dat is wel ietjes meer moeite dan unikleur (hangt ook weer van af hoe groot je patroon is). Als je behang nog moet kopen, let dan op de codes enzo, die moeten allemaal hetzelfde zijn, dan komen ze namelijk uit hetzelfde verfbad. En koop ook liever een rolletje teveel, die kan je altijd terugbrengen, zolang die niet open is geweest. Succes!
Perfax rechts op de site sstaan allemaal tips, als je op google zoekt, zou je nog meertips kunnen vinden weet trouwens ook niet of je een behangerstafel hebt, is ook wel handig, ook iets beter voor je rug, dan op de grond te moeten afsnijden/ voorlijmen.
Als behangtafel kun je ook een deur gebruiken. De lijm kun je er daarna gewoon weer af poetsen. Op de site van de gamma staan ook allemaal tips voor het behangen.
Is best makkelijk hoor... goed gereedschap halen en tijd maken. Makkelijkste is met 2 mensen en voor de eerste keer misschien zonder patroon erin dan is het helemaal een eitje. Verder kun je op internet veel tips vinden (zoals bij het raam beginnen, omgekeerd zie je evt. naden nogal goed.
Er is ook behang waarbij je de muur in moet smeren met lijm en niet het behang zelf. Voordelen: In je eentje behangen is een stuk makkelijker want met een ingesmeerde stuk behang is het lastig het goed tegen de muur aan te plakken, en het scheurt minder snel als je de onderkant af moet snijden. Nadeel: het is iets duurder dan gewoon behang. Zorg dat je een recht punt hebt vanwaar je begint. Doe dit door ene touwtje met iets eraan vanaf het plafond naar beneden te hangen. Dan heb je een loodrechte lijn vanwaar je begint. Knip de banen iets langer dan je nodig heb. Zorg wel dat je de kniplijnen kaarsrecht hebt. klim op een trappetje en hou het bahang vlak voor de muur. Zorg dat het recht hangt met je loodlijn en begin boven aan met plakken. Schuif het eventueel door met je beide handen heel voorzichtig iets opzij te duwen, maar dat kan alleen met mm verschil. Veeg het behang aan met een vegertje of een (schone) theedoek. Knip de randjes voorzichtig af onderaan. Kijk ook goed naar het serienummer op de rollen. Dat ze uit hetzelfde kleurbad komen. Het is een secuur werkje en erg lastig in je eentje. Probeer het anders samen met je vriend te doen ofzo. Met z'n tweeën is het makkelijker de banen recht te plakken en kan hij op het trappetje staan. Want om dat nou zelf te oen hoogzwanger??! Veel succes!
Mijn vader is heel goed in behangen en ik heb het van hem geleerd. Op zich is het niet moeilijk, maar zoals anderen ook al zeggen: Je moet secuur zijn. Als je zorgt dat het behang mooi strak tegen de muur zit en dat de naden goed aansluiten dan ben je al een heel eind. Maar uhm... Kun je je schoonmoeder niet gewoon een schop onder d'r kont geven? Ik bedoel, ze belooft je te helpen, laat ze dan ook d'r belofte maar nakomen. En niet volgende week, maar zaterdag. Dan slaat ze maar een wedstrijd over. Jij hebt een deadline en dat wist ze toen ze beloofde je te helpen, toch? Succes!
ik zou gaan voor vliesbehang! is echt makkelijker. Werkt hetzelfde als glasweefsel behang, alleen moet je dat nog texen erna. Goed opmeten hoe je gaat beginnen. (dat je dus niet uitkomt met een strookje van 5 cm breed.) 1 loodrechte lijn trekken op de muur en daar begin je je eerste strook tegenaan. Zorg voor genoeg materiaal (niks zo irritant als nog snel naar de bouwmarkt moeten...) en secuur werken! gaat echt lukken!!!! (ik zou het NO WAY doen als ik 36 weken zwanger was, daar heb ik een man voor hoor... maar goed, je hormonen zitten hoog begrijp ik, dus lekker gaan behangen dan maar he)
hee! nou ik kan toch niet zeggen dat behangen erg makkelijk is hoor!! mn vriend heeft bij ons in huis 1 wand behangen met een strepen motiev. maar is er toch een paar uur mee bezig geweest omdat het allemala zo presies moest enz.. maar als je misschien 1 kleur behang neemt dat het makkelijker is? liefs
Mss ook een erg handige tip, zeker als het de eerste keer is en je het zo te zien in je eentje moet doen.....Neem een behangrand in het midden van de muur. Zo kun je met korte baantjes werken, dat is veeeeeel gemakkelijker voor een eerste keer! En als je de rand moet bevestigen; meet vanaf de grond naar het punt waar de bovenkant van de sierrand moet komen en zet daar een klein potlood streepje. Dat doe je om de halve meter. Als je dan de behangrand hebt ingesmeerd, kun je hem er met behulp van die streepjes heel makkelijk recht opplakken. Zijn er stopcontacten in de kamer? Dan even de platen eraf schroeven en als je gaat behangen het stroom erafhalen doormiddel van de stop om te zetten. Dan kun je over het contact heen behangen en kun je de gaten uit het behang snijden en dan het plaatje er weer overheen zetten.... Naden tègen elkaar aanplakken en niet over elkaar heen, dat wordt echt lelijk op den duur. En schrik niet als het behang een beetje bubbelig is als het nog nat is, ookal heb je het goed glad gestreken. Door het vocht van het plaksel zet het behang uit (waardoor bubbels), als het droogt trekt het weer strak. Wel alle bellen en overtollige lijm onder het behang uitwrijven. Wij gebruiken daar een raamwisser en theedoek voor... Verder goed de aanwijzingen bij het behang opvolgen. De ene soort behang kun je insmeren en meteen opplakken. Bij de andere soort behang moet de lijm 5 minuutjes intrekken.... En plak gelijk je man op een plek die niet meteen in het zicht valt erachter, want dit had natuurlijk allang geregeld moeten zijn:x Het gaat tenslotte om zìjn moeder dit dit had belooft, bij het uitblijven van haar hulp had hij of haar wat meer achter haar vodden moeten zitten òf het zelf moeten doen. Hij moet zich schamen dat zijn 37 weken zwangere vrouw nu op een keukentrapje moet klimmen om het kamertje voor jullie wondertje af te krijgen...