Bijten in tepel

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door naatje070, 29 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ik zit met een probleem;

Mike bijt sinds een paar dagen in mijn tepel en trekt er dan ook nog eens aan, en laat dan los :(
    Een aantal maanden geleden deed hij dat ook, maar heb het toen afgeleerd door "nee" te zeggen en de boel op te bergen.
    Maar nu helpt dit niet, en weet gewoon niet wat ik moet doen. Op deze manier is het niet leuk meer!! Zou dit nu einde van de bv zijn? Maar waarom hapt die dan wel toe?
    Heeft iemand misschien een oplossing want wil eigenlijk nog helemaal niet stoppen met de bv, maakt me ook verdrietig :(

Echt alle tips zijn welkom!!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou even proberen om heel goed op te letten op zijn gedrag tijdens het drinken. Merk je dat ie wel klaar is (gaat sabbelen bijv en niet echt meer drinken) dan zelf afkoppelen zodat ie geen tijd heeft om je te bijten. En dan na een dag of 2-3 kijken hoe het gaat als je hem niet zelf eraf haalt, maar het hem weer zelf laat bepalen.

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Inderdaad de tip van Bolbuikje heeft hier ook geholpen.
    Meestal ging Jamila alleen bijten als ze eigenlijk niet echt aan het drinken was meer aan het klooien dus ;).

Verder moet ik erbij zeggen dat het hier echt een fase was na 2 weekjes ofzo beet ze niet meer, even doorbijten dus (niet letterlijk natuurlijk ;))

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Sterker nog kindjes kunnen niet eens bijten als ze goed aan het drinken zijn. Tijdens het drinken ligt hun tongetje over hun onderkaak. Zou ze dan dus bijten dan bijten ze ook op hun eigen tong.

5. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ik zal er eens op letten. Want hij doet het soms aan het begin en soms op het einde.
    Hoop inderdaad dat het tijdelijk is, want wou eigenlijk de 2 jaar vol maken.
    Vandaag heeft ie trouwens nog niet gebeten. Heb hem zelf afgekoppeld :) dus misschien dat dat helpt...
    Mike drinkt trouwens ook niet in 1 stuk door, tenzij ie echt heel erg dorst heeft, en dat is meestal 's morgens. Meestal is het drinken, loslaten, om zich heen kijken, en weer toe happen, loslaten etc.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bijten in het begin. Komt de tsr mischien niet snel genoeg voor je kindje ?

7. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Daar dacht ik zelf ook aan, maar waarom opeens nu? :rolleyes:
    En hij doet het vaak einde van drinkpartij...dus dacht ik weer dat ik te weinig melk heb.
    Loop mezelf hier natuurlijk gek mee te maken.

Hij heeft trouwens nog steeds niet gebeten :D

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fijn dat ie nog altijd niet gebeten heeft! Koppel je hem nu nog steeds zelf los? Of laat je het nog door hem zelf bepalen.

En bijten aan het begin van de voeding zou idd best eens kunnen zijn wat Nemo zegt ;) ongeduldig ;)! En ik geloof er niks van dat je nu ineens te weinig melk zou hebben, je voedt al zo lang, volgens mij is het dan echt wel stabiel dat het tegen een stootje kan (keertje wat minder drinken enzo bedoel ik ;).

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mischien is je kindje nu idd ongeduldig(er) ? Of is hij heel hongerig en wil gelijk melk ? Of mischien maak jij je (onbewust) zorgen dat of je kindje weer gaat bijten en vertraagt dat de tsr. Kan vanalles zijn maar niet gelijk twijfelen of je wel genoeg melk hebt.
    En je kindje heeft niet weer gebeten en hopelijk blijft dat zo.

Deel Deze Pagina