Elke keer als ik even heb geslapen wordt ik helemaal bezweet wakker. Pyama doorweekt en beddegoed helemaal klam. Echt vies gewoon. Ik slaap nu met twee badlakens in bed, zodat ik niet na iedere nachtvoeding de neiging heb om het hele bed te gaan verschonen. Ik weet dat nachtzweten normaal is na de bevalling, en dat je zo het vocht wat je tijdens de zwangerschap had vastgehouden kwijtraakt. Maar ben dr nu wel klaar mee. Hadden jullie hier ook last van? En hoe lang?
Hoi! Irritant he! Ik verschoon ook refelmatig mijn bed... Zo vies! Mijn kleine is nu 7 weken en het instel minder maar nog niet over helaas...
Ik heb er deze keer gelukkig minder last van dan bij de eerste. Het is eigenlijk al weer ver over. Na de eerste bevalling heb ik er veel langer last van gehad. Wat bij mij wel helpt is om in ieder geval niet warm te douchen voor het slapen gaan. Dus of helemaal niet meer 's avonds douchen of (en dat werkt bij mij nog beter) bijna koud eindigen. Hoeft niet ijskoud, maar zo rond de 30 graden ofzo even goed afspoelen aan het eind. Verder inderdaad badlakens gebruiken zodat je 's nachts even makkelijk kunt wisselen en weer droog ligt.
Ik heb precies hetzelfde... Hoe lang hoort dit te duren? Ik had het al vanaf een paar weken voor de bevalling en dacht dat het als de kleine er eenmaal was wel "spontaan" over zou zijn (wishful thinking hihihihihi)