Hee hee Even een vraagje.... Mijn bm is al verzakt na de bevalling van de eerste. Tussendoor niet meer aan anticonceptie begonnen, maar we willen nu graag wat langer wachten tussen onze tweede en ons volgende kindje. De gyn heeft me na de bevalling afgeraden om hormonen te gaan gebruiken, een koperspiraaltje was een optie. Wat ik me afvroeg is het volgende; blijft zo'n spiraaltje wel zitten als je een verzakking hebt en voel je hem dan niet zitten (tijdens de seks?) Ik heb nu tijdens de seks al aardig wat pijn, ben echt bang dat het met zo'n spiraal nog erger wordt. En als ie eruit zakt, dan kan ik er beter niet eens aan beginnen Liefs ps: Ik kan natuurlijk ook gewoon een afspraak maken met de gyn, maar ik heb weinig zin om zijn tijd te verknoeien voor alleen een vraag, als het niet blijkt te kunnen.
hoi voor een spiraaltje maakt het niet uit of je baarmoeder verzakt is of niet. Dat blijft heus wel zitten in de baarmoeder. De draadjes hangen er wel uit, en die kan je man voelen bij gemeenschap. De kans dat hij ze voelt is iets groter als je een verzakking hebt. Maar ik zou het gewoon proberen, dan kun je altijd na een paar maanden als het niet bevalt hem er weer uit laten halen ( dat kan de huisarts ook doen overigens). Succes! Mirjam