Minder leven

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Doortje25, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik heb een vraag en hoop eigenlijk dat jullie me een beetje kunnen geruststellen.

Ik voel de baby al vanaf de 17e week heel duidelijk en de laatste weken ook eigenlijk de hele dag door. Sinds afgelopen weekend is ze echter een stuk rustiger, ik voel haar nog wel, maar een stuk minder dan voorheen.

Nu had ik vorige week een echo waarbij de echoscopiste ook zei dat ik haar vanaf nu wat minder zou gaan voelen omdat ze meer gaat slapen om te groeien. Toch had ik niet verwacht dat het al zo snel zou zijn. Het maakt me een beetje onzeker en omdat ik haar nog wel voel, alleen niet meer zoveel, durf ik ook niet de verloskundige te bellen.

Wat adviseren jullie?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

vanaf 28 weken moet je de baby elke dag minimaal tien keer voelen. Vanaf dat moment zijn de spieren van de baby sterk genoeg, zodat jij meer van de bewegingen voelt. Nu beweegt het kindje wel, maar als het naar achteren trapt merk je er niets van. Alles wat je nu voelt is mooi meegenomen, en dat kan de ene dag wat meer zijn dan de andere. Als je je echt zorgen maakt mag je natuurlijk altijd contact opnemen met je verloskundige, maar dat lijkt mij op dit moment niet nodig.

Mirjam

Deel Deze Pagina