Geen stuit, maar dwarsligging

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lief of Stoer, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Hallo,

Sinds ons laatste bezoek aan de verloskundige weten wij dat onze baby dwars ligt i.p.v. gewoon netjes met het koppie naar beneden. Mijn baarmoeder kwam maar niet hoger dan mijn navel en daarom hebben ze een echo gedaan en kwamen er achter dat mijn kindje overdwars ligt. Dus ook niet met z'n kontje naar beneden.Zijn groei ligt verder prima op schema. We hopen natuurlijk dat hij zelf besluit goed te gaan liggen, maar zo niet, is een draaipoging bij een dwarsligging dan anders als bij een stuitligging?

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Het is te verwachten dat jullie kindje vanzelf in lengteligging gaat liggen wanneer deze groter wordt. Hopelijk draait jullie kindje dan naar hoofdligging en niet naar stuitligging.
    Het draaien van een baby in dwarsligging tijdens de uitwendige versie lijkt heel erg op de procedure bij een stuitligging. In vergelijking met een stuitligging is je baby al half gedraaid.
    Tip: als je bijvoorbeeld op de bank zit leg dan je handen onder op je buik en vooral niet boven op je buik. Kindjes voelen de aanraking met je handen en kruipen daar soms naar toe. Dat kan wel eens helpen om ze de goede kant te wijzen!

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina