Nou ik weet wat ik heb (een lichte verzakking van mn baarmoederwand) vroeg ik me af of er meer vrouwen zijn die dit ook hebben.. kan het erger worden? Hoe oud zijn jullie? waardoor hebben jullie het gekregen? net als mij door de bevalling?
Hoi, Ik heb het ook, ben 31 jaar en heb een hele goede zwangerschap en bevalling gehad. Wel een knip, maar ongeveer een jaar na de bevalling bleef ik maar rugpijn houden en telkens het gevoel alsof ik een blaasontsteking had. Uiteindelijk bleek mijn wand verzakt, heb nu fysio,maar dat geeft nog niet het gewenste resultaat.
Hier ook. Ben 23.. heb geen gekke bevalling gehad. Ze was 11 weken te vroeg en maar 1750 gr. Volgens mij kan het wel erger worden. Ik ga 25ste naar de gyn moest ik al heen voor gesprek voor een etv een 2de. Sinds maandag weet ik dat de wand verzakt is.. dus laat ik ook meteen naar kijken. De dokter deed een beetje kort af er over. Alleen dat als we nog een 2de wilde er nog niks aan hoefde te gebeuren maar als de 2de ( als die ooit komt) er zou zijn dat ik dan wel geopereerd moet worden.
ja dat zei hij bij mij ook, dat als ik geen kinderen meer wil dan pas iets er aan zou gebeuren.. maar ik ben nu wel bang dat het verder gaat zakken! en ben ook bang dat als ik n 2e krijg met persen nog meer laat verzakken... hebben jullie dit ook? Bij mij zie je nu echt dat er n kleinstukje na buiten steekt... vreselijk vind ik het en als ik 'druk' zie ik de vagina wand.. ik zit er behoorlijk mee! maar hoezo kan er nu niks aan gedaan worden? pers je het dan bij een volgende bevalling dan weer los? fijn dat er meer mensen zijn met het zelfde probleem!
Ja ik ben er ook wel bang voor. Dan denk ik wat als er een 2de komt.. komt de hele boel dan mee Hier ook een klein stukje.. heb het eigenlijk niet zelf bekeken dan ik ik denk ik steeds kijken of het al erger is geworden. Ik heb geen idee. Denk het anders zouden ze wel zeggen dat ze het nu oplossen en je nog gewoon kids er na kan krijgen. Lijkt me sterk dat ze je er zo mee laten lopen toch? Heb je ook altijd het gevoel of er iets zit?
Dat gevoel heb ik ook, vandaar mijn vraag. Is het ook zo'n gevoel alsof je lucht in je vagina hebt, een soort van windje zeg maar wat vast is blijven zitten
Juist dat gevoel heb ik dus de hele tijd, alsof er een luchtbel in zit die ik er maar niet uitkrijg. Betekent het dan automatisch dat mijn baarmoeder gezakt is? Moet ik nu naar de huisarts of iets dergelijks. Ik heb pas over 4 weken een afspraak bij de VK, maar ik denk dat ik haar ook eerder mag bellen hierover.
Geen idee meis. Als je het niet vertrouwd kan je altijd naar de HA gaan. Maar gezien je nog niet zo lang geleden bevallen bent.. is het normaal dat je baarmoedermond nog lager hangt dan normaal. Hoe dat met de vagina wand zit weet ik niet.
hier ook een verzakking aan de bevalling over gehouden, maar dan van de achterwand. Ben er mee naar de gyn geweest omdat het heel erg naar buiten hangt en ik erg veel rugpijn en verstopping er door heb. Het bleek een zware verzakking te zijn en zodra de kinderwens klaar is dan moet er ook hier geopereerd worden. Nu om te proberen het voorlopig dragelijk te maken bezig met bekkenbodemfysio en als dat niets doet, tot nu toe nog niet dus, dan kunnen ze nog een ring plaatsen.
Jee, ik had het van de week, dacht aan een urinewegontsteking. Voelde bij mij ook net of er een balletje zat heel vreemd, en het deed zeer. Maar nu is het weg, moest heel veel drinken en mijn urine was schoon, geen ontsteking dus. Ik vraag me nu af of je baarmoeder dan vanzelf weer de normale positie in kan nemen nadat de baarmoeder verzakt is geweest. Heb nu namelijk weinig klachten meer.
@ sann Vervelend dat therapie niet helpt. Ik ga woensdag naar de gyn.. ben best zenuwachtig haha. @ beertje Volgens mij wel hoor.
met een inwendig onderzoek kan de vk kan zien jah! ik zit zelf ook met dit probleem mijn vk zei dat tijdens de zwangerschap het geen probleem is omdat je baarmoeder dan op je bekken komt te leunen en steeds verder omhoog gaat
Bij mij werd het bij de nacontrole bij de vk al geconstateerd en die raadde me ook aan om naar de gyn te gaan omdat dit niet vanzelf zou verdwijnen.
succes meid. ik mag volgende week vrijdag weer om te kijken of er tot aan een operatie een ring mogelijk is.
Bleh morgen is het dan zo ver haha. Ben ik ook nog is ongesteld. Maar goed moet toch ook op gesprek. M'n dochtertje was met 28 weken geboren en willen weten wat de risico's op weer een vroeg geboorte is met een 2de. Hoop dat die verzakking niet een tegen word voor een 2de.