Zwangerschapsstriemen / striae

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MacG, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Wie van jullie heeft er ook erge striemen over gehouden aan de zwangerschap? Ik zit er namelijk best erg mee en ik zou hier graag over praten met anderen. Ik lees vaak dat mensen zeggen: ik heb striemen maar ik zit er niet mee, want ik heb er iets moois voor terug gekregen.

Dat is natuurlijk waar, maar ik vind echt dat ik er nu verschrikkelijk uit zie. Het vel flubbert, en mijn buik is nog niet eens weg, dus volgens mij wordt dat flubberen alleen maar erger. Ik krijg echt zo'n schort wat al bijna over mijn onderbroek hangt.

De striemen in de buurt van mijn navel zijn nu heel erg donkerbruin geworden. Ik neem aan dat dat het zelfde pigment is als de linea negra. Als dat weg zou trekken ziet het er denk ik al een stuk beter uit. Iemand daar ervaring mee?

De andere striemen zijn nu roodbruin. Weet iemand over wat voor tijdbestek deze wit worden?

Ik heb twee foto's van mijn buik tegen het einde van de zwangerschap, die kan ik wel door mailen naar lotgenoten, maar ik zet ze liever niet hier neer waar iedereen ze kan zien (ik moet er niet aan denken dat je googled op striemen en dat mijn buik daar dan staat. Al denk ik dat veel mensen dan wel blij zijn dat het bij hun niet zo erg is..).

2. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    ik heb ze ook..ik ga proberen om ze onder de zonnebank minder zichtbaar te krijgen...leuk is anders.....mijn buik flubbert ook nog...ik hoop dat het nog iets strakker word...maar ik mag nog geen buikspier oefeningen doen omdat ik een ks heb gehad....dus ik moet geduld hebben.......tips heb ik verder nog niet...

3. winnietje

winnietje Niet meer actief

Ik heb het ook heel erg, Hij lijkt wel een maanlandschap. Ik ben nu begonnen met het smeren van Bio oil. Dat schijnt er goed te werken. En een flubberige buik heb ik ook nog wel. Wel wat het steeds ietjes strakker. Ik geef mijn lichaam rustig de tijd om te herstellen. 9 manaden op negen maanden zeggen ze

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik vin straie ook vreselijk, door mijn spoedkeizersnee heb ik er heel veel extra bij gekregen(kon niet anders)

aan de ene kant idd je hebt eriets moois voor terug gekregen, en ik ben nu eenmaal geen bekini persoon (miss piggy in bkini ziet er niet uit)

maar aan de andere kant baal ik er wel giga veel van.

maar er is nu eenmaal weinig aan te doen dan te accepteren opden duur worden ze witter tot wit

5. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ik vraag me alleen af wat is "op den duur"? Ik merk nu wel dat de strepen aan de zijkant minder fel zijn, maar die strepen die bruin zijn geworden blijven echt heel erg bruin.

Ik smeer bodylotion of olie met vitamine E, dat schijnt goed te zijn. Verder scrub ik met een luffa/loofah (au...), dat schijnt ook te helpen. Maar ja je weet natuurlijk nooit of het echt iets doet!

Is zonnebanken nu goed of slecht? Ik ben een beetje bang dat ik dan nog meer pigment krijg op de striemen.

6. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hey allen

IK heb ook vreselijke striae! Rond heel mijn navel, onder mijn navel, op mijn benen en achter mijn knieën. Het is echt verschrikkelijk!
    Ik ben nog maar 28 en voel me dus ook zo, ga het liefst nog sexy in een bikini rond lopen dan in een badpak met pijpjes :(
    Wat kan mij het nu schelen of het witter wordt, zo mooi als het eens was zal het niet meer zijn.
    Ik heb me er nog niet bij neergelegd, het zal wel een kwestie van tijd zijn. Het jeukt verschrikkelijk trouwens, hebben jullie daar ook zo'n last van?

Groetjes Ellenore

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

jeuk betekend dat je huid aan het herstellen is, aan de binnenkant dan. bij mij is dat nu gelukkig over werd er gek van.

bij de 1 kleuren ze snel wit if witter en bij de ander duurt het veel langer

8. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik heb er ook genoeg zitten helaas.. Natuurlijk ben ik blij met wat ik ervoor terug gekregen heb, maar dat neemt niet weg dat ik me ook wel "mooi" wil voelen.. ik ben niet alleen mama, maar ook nog vrouw.

Ik liep dus wel graag in bikini in de zomer, maar of het dit jaar gaat worden?

Sinds een aantal weken bezoek ik nu de zonnebank weer en volgens mij helpt het wel een klein beetje. Verder smeer ik met een vochtinbrengende creme, maar ja.. het leed is al geleden dus of dat nu nog echt veel helpt weet ik niet. Mijn buik flubbert ook nog wat. Stomme is dat ik alleen bij mijn buik nog te dik ben. Mijn benen en billen zijn gewoon zoals ze waren voor de zwangerschap. Dat vind ik juist extra stom lijken. Gewoon je strakke spijkerbroek weer aan en dan flubbert er zo'n lelijke buik overheen :(.

Ik ga in elk geval flink aan het sporten, en maar hopen dat er in een paar maanden (voor de zomer dus) nog iets gaat veranderen!

9. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Dat heb ik ook: ik ben lichter dan voor de zwangerschap, alleen die buik he!

Ik heb net een foto gemaakt van hoe het er nu uit ziet en ik denk dat ik die ga plaatsen. Nog ff moed verzamelen ;).

10. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Ik heb ook wel wat striea overgehouden bij de eerste.. maar je kunt in mijn album nog wel wat van zien.. op foto's zie je het sowieso veeel meer dan in het echt.
    Al is het niet super erg geworden.. maar als ik denk aan de eerste maanden na de bevalling.. ik was ook niet blij.
    De kraamverzorgster vond ook dat ik veel had.
    Uiteindelijk vind ik dat het nog behoorlijk goedgekomen was.
    Na een jaar ben ik nog eens 10 kilo extra afgevallen en het trekt allemaal langzaam aan nog bij.
    Nu ben ik 31 weken zwanger van de 2de en moet zeggen.. heb nog niks.. (maar bij de eerste kwam het ook pas later.. dus hoop nog niet te veel)

O en MacG zet de foto in je Album.. dan kunnen alleen leden van dit forum het zien. en je kan hem ook weer wissen.

liefs Jazzie

11. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hier ook striae's.
    Ik heb ze gelukkigniet op mijn buik * klopt af *
    Ik heb ze wel op mijn billen en net onder mijn billen en ze waren vuurrood !
    Kun je je voorstellen bikini aan en dan onder het bikini broekje aan de achterkant komen van die vuurrode strepen vandaan.. Blegh !

Ik vond het geen gezicht maar geef er nu niet meer zoveel om als ik nu in me bikini over het zwembad loop kijken mensen me wel na maar als ik me dochtertje dan in me armen heb glimlachen ze wel begrijpelijk.

Ik ben nu 6 maanden geleden bevallen en ze zijn nu licht paars en sommige zijn nu ook wit aan het worden.
    Ik smeer helemaal niks en ga ook niet onder de zonnenbank , het komt vanzelf wel goed ;)

12. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Zo de foto's staan in m'n album. Heb ook even een fotootje van Okke er bij gezet :)

13. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @ MacG: Dat bruine is denk idd van de pigment van de linea negra.
    k vind dat de kleur van je strepen toch best snel is gaan veranderen , hier waren ze tot de 3 maanden echt nog vuurrood ..
    En nee , het is niet mooi maar als alle kleur er dadelijk uit is en ze gwoon wit zijn valt het allemaal mee..
    Als je denkt dat jou buik nu op z'n ergst is met al die strepen , moet je eens google zijn er veel ergere bij ;)

14. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Aaah echt een foto van de verse Okke! Lief!

meid het is idd niet mis. Maar je bent net 2 maanden geleden bevallen! Dit wordt nog veeeeel beter. Het wordt natuurlijk nooit meer super mooi. maar dat bruine trekt nog weg. je zal zien dat de huid ook nog strakker trekt.
    Iedere keer als de littekentjes smaller worden wordt je huid dat ook.

ik merkte dat het in etappes ging. dan was de huid slap. dan ineens strak.. dan weer wat platter en dus slapper. dan weer strakker.
    de erg beschadigde huid blijft wel wat slapper.
    maar er is nu nog weinig van te zeggen wat het uiteindelijke resultaat zou zijn.

Liefs Jazzie

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb ze ook. inmiddels ben ik al wat ouder en kan ik je vertellen wat het verloop in de loop der jaren is. zoals je kunt zien in mijn onderschrift zijn mijn kinderen pubers. ze zullen naar verloop van tijd vanzelf wat lichter worden ,een zonnebank kuur zou ik afraden volgens mij verergerd dat juist alleen maar de kleur maar ik kan het mishebben. je huid vet houden tegen de jeuk is een goed idee al die dure creme's zijn allemaal geldklopperij. je zou wat vaseline kunnen mengen met calendulan. calendulan verminderd litteken weefsel maar dan moet je wel minimaal een half jaar smeren. je huid zal nog wel wat strakker gaan worden straks maar helemaal strak in het pak dat zul je naar alle waarschijnlijkheid niet meer worden dat is maar voor een enkeling weggelegd.
    de strepen zullen ook nooit helemaal verdwijnen en bij mij jeuken ze soms nog bij weersverandering. ik heb nog geen nieuwe bij deze zwangerschap maar ik ben er ook nog niet. maar deze buik is ook een stuk kleiner dan bij mijn eerste dus misschien heb ik geluk deze keer. ik heb wel foto's in mijn album staan mocht je willen kijken.ik schaam me er inmiddels allang niet meer voor. het hoort gewoon bij wie ik ben. een mama van 3 kinderen.

16. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    meiden ik heb ze ook, mijn zoon is nu bijna 16 maanden en het is echt minder geworden dan een aantal maanden na de bevalling. Het is er nog maar niet zo rood meer. Ook omdat ik afgevallen ben flubbert het niet meer zo, dat scheelt voor mij ook denk ik! succes meiden!

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb ook aardig wat striae, en nee het is niet het mooiste wat je overhoudt van een zwangerschap maar goed, het was wel te verwachten dat ik ze zou krijgen. Ik zie het maar als een 'souvenir' ;) van de zwangerschap van Lisanne. Wellicht vervagen ze in de toekomst iets. Maar ik ga er vanuit dat dat nog wel even duurt. Misschien dat de zon komende zomer ze iets minder zichtbaar maken. Op dit moment kan ik er niet zo meezitten. Het meeste vervelende op dit moment vind ik dat als ik m'n buik aanraak het best gevoelig kan zijn. Als ik m'n buik regelmatig in smeer (BBBB-creme van VSM) wordt de gevoeligheid wel minder.
    Ach en die flubberbuik: dat zal in de toekomst ook wel weer goed komen. Je doet er immers ook 9 maanden over om een dikke buik te krijgen: logisch dat die na een paar weken na de bevalling nog niet weer als vanouds is. Ik denk dat naast bewegen en gezond eten geduld ook erg belangrijk is.

Saskia

18. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ook ik heb striae overgehouden aan de zwangerschap...ik gebruik nu een paar weken Bio-Oil en ik smeer er 2 keer per dag mijn striae ermee in en het trekt aardig weg.
    Ik durf niet te zeggen dat het bij iedereen helpt maar bij mij in ieder geval wel!

en ik denk ook maar zo ik heb er een lekkere meid voor teruggekregen maar dat zegt niet dat ik tevreden ben met mijn buik.
    Ik trek nu bijv. nog geen bikini aan

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb ze ook nog steeds, en Vigo wordt volgende maand al 2 jaar... :confused:

Ik heb ook al eens eerder gehoord van die bio-oil... Helpt dat echt zo goed?

20. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Weg gaan ze nooit, en ze worden vanzelf wit, dus ik zie het nut niet zo van dure olie of litteken creme.

Ik smeer gewoon bodylotion om de huid soepel te houden, en ik geloof niet dat je er meer aan kan doen...

toch?

Deel Deze Pagina